  • 61. Data: 2011-07-01 12:12:38
    Temat: Re: Bramki Viatool - nie dla idiotów
    Od: "HelmutH" <h...@h...de>

    Ja byc z rejchu i chciec sie dowiedziec,kiedy ten viaciul bydzie dzialac. Bo
    ja stac na parking i czekac. Ja byc w polen o 01 w noc. Chciec palcic a to
    nie dzialac a wy polaki pisac nie dziala nie jechac.

  • 62. Data: 2011-07-01 12:21:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello HelmutH,

    Friday, July 1, 2011, 12:12:38 PM, you wrote:

    > Ja byc z rejchu i chciec sie dowiedziec,kiedy ten viaciul bydzie dzialac. Bo
    > ja stac na parking i czekac. Ja byc w polen o 01 w noc. Chciec palcic a to
    > nie dzialac a wy polaki pisac nie dziala nie jechac.

    Ty Helmut mieć dobrze - Netia Ci pociągnąć Druta z Internet i Ty móc
    trollować.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 63. Data: 2011-07-01 12:22:18
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-06-29 10:35, Albercik pisze:

    > też się zastanawiałem dlaczemu w obecnych czasach, gdzie to technologia
    > transmisji bezprzewodowej jest na dość wysokim poziomie takie badziewia
    > stawiają. Już nawet bez stawiania całej infrastruktury dogadali by się z
    > jakimś operatorem komórkowym i by mieli dokładne śledzenie trasy
    > przejazdu.. Już nie wspomnę o transmiterach małej mocy o zasięgu
    > kilkudziesięciu metrów umieszczonych gdzieś w rowie, czy antenach
    > wtopionych w asfalt..

    Bo ten system budowany przez Kapsch ma jakieś 20 lat... kiedy to o GPS
    nikt nie słyszał w rozwiązaniach komercyjnych. W Polsce do przetargu
    wystartował właśnie Kapsch i m,in Asseco które chciało zrobić coś oparto
    o GPS i GSM. Kto wygrał to widać :) Chodziło o czas - Asseco nie było by
    pewnie w stanie napisać w niecały rok softu i zakupić oraz przetestować
    moduły. Po za tym cena jednostkowa modułu proponowanego przez Asseco
    była wyższa niż te 100zł jak w przypadku Kapsch... Proponowane
    rozwiazanie przez Asseco było autorskie a Kpasch skorzystał na tym co od
    lat stawia... Różnice w kosztach wdrożenia ogromnie różne. Problem jest
    taki że obecne rozwiązanie wymaga "miliona bramek" zamiast tylko 1-2mln
    modułów do samochodów...

    Ale teraz to już tylko urban legend - mamy co mamy...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 64. Data: 2011-07-01 12:42:52
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    > Masz małą wyobraźnię. Bardzo małą. Gdyby nie kamery, to transmitery
    > Viatoll zamiast być w samochodach, byłyby w szufladach. Kamery mają
    > konfrontować zgodność numerów rejestracyjnych z danymi transmitera.

    Po pierwsze kamer nie ma na wszystkich bramownicach. A jeżeli są to
    tylko jako dodatek. Jest całe mnóstwo bramownic bez kamer.

    Po drugie każde auto powyżej 3.5t ma mieć moduł i to jest obowiązek za
    jego brak jest mandat i to spory.

    Po trzecie system viatoll może sprawdzać czy moduł jest wyłączony

    Po czwarte ITD ma narzędzia do kontroli każdego przejeżdzającego auta -
    czy nie ma modułu oraz czy jest włączony.

    Po piąte dotąd były winietki a viatoll jest tylko ich rozwinięciem i też
    teoretycznie nikt nie widział czy tir ma winetkę czy nie do czasu
    kontroli ale jakoś większość miała.

    Po szóste z w.w informacji wynika że obecny system będzie szczelniejszy
    i to dowodzą doświadczenia np z Niemiec.

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 65. Data: 2011-07-01 12:55:09
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello The_EaGle,

    Friday, July 1, 2011, 12:42:52 PM, you wrote:

    [...]

    > Po czwarte ITD ma narzędzia do kontroli każdego przejeżdzającego auta -
    > czy nie ma modułu oraz czy jest włączony.

    Jsne. A TIRy mają CB i się wymieniają informacjami o krokodylach.

    > Po piąte dotąd były winietki a viatoll jest tylko ich rozwinięciem i też
    > teoretycznie nikt nie widział czy tir ma winetkę czy nie do czasu
    > kontroli ale jakoś większość miała.

    j.w.

    > Po szóste z w.w informacji wynika że obecny system będzie szczelniejszy
    > i to dowodzą doświadczenia np z Niemiec.

    Ale w Niemczech też masz kamery.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 66. Data: 2011-07-01 15:07:20
    Od: rzymo <r...@g...com>

    On 29 Cze, 06:31, "Kris_Poland" <n...@w...pl> wrote:
    > tylko dlaczego na obwdowej sa umieszczone nad lewym pasem
    > skoro obowiazuje tam zakaz wyprzedzania hmm ?:)

    Dlaczego nie miałoby być kamery nad lewym pasem? Przecież nie tylko
    TIRy czy autokary płacą. Wystarczy że przekraczasz samochodem lub
    zespołem (chociażby przyczepa podpięta do dostawczaka) 3.5t DMC i
    ViaBOX jest dla Ciebie obowiązkowy.

  • 67. Data: 2011-07-01 17:34:53
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Akurat z elektroniką to jest tak, że nowinki zazwyczaj są tańsze niż
    > te stare sprawdzone.
    >
    > Tak przy okazji, to ten viatool ma jakąś własną sieć transmisyjną, czy
    > te anteny na bramach to do dwukierunkowej transmisji satelitarnej?
    > Widocznie GPRS był "za drogi".

    są jaj z tym viatoolem...

    miało być 450 bramek a jest tylko 100... w TokFM mówił facet który doradzał
    jednemu z wybranych do drugiego etapu oferentów. Wybrano sześć podmiotów,
    cztery odmówiły skąłdania oferty bo stwierdziły że termin 1 07 2011 jest
    nierealny. Sugerował tez że rozwiązanie proponowane przez Kapsch'a nie jest
    najsensowniejsze.

  • 68. Data: 2011-07-01 19:06:25
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    W dniu 2011-06-29 06:31, Kris_Poland pisze:

    > tylko dlaczego na obwdowej sa umieszczone nad lewym pasem
    > skoro obowiazuje tam zakaz wyprzedzania hmm ?:)

    Z tego samego powodu co progi zwalnijące, mimo że i tak wolno tylko 20
    km/h:P

    Shrek.

  • 69. Data: 2011-07-01 19:25:34
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-01 17:34, Marek Dyjor pisze:
    (...)
    > są jaj z tym viatoolem...
    >
    > miało być 450 bramek a jest tylko 100...

    A za każdy dzień niedziałania systemu to kara umowna 1 milion PLN +
    stary Skarbu Państwa w granicach 1-2 milionów.

    > w TokFM mówił facet który
    > doradzał jednemu z wybranych do drugiego etapu oferentów. Wybrano sześć
    > podmiotów, cztery odmówiły skąłdania oferty bo stwierdziły że termin 1
    > 07 2011 jest nierealny.

    Być może nierealny, ale możliwe jest, że kary wkalkulowano w koszty,
    a i ta się to firmie Kapsch opłaci.

    > Sugerował tez że rozwiązanie proponowane przez
    > Kapsch'a nie jest najsensowniejsze.

    No pewnie, przecież to oczywiste...

  • 70. Data: 2011-07-01 19:38:11
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-07-01 12:22, The_EaGle pisze:
    (...)
> [...]
    > wystartował właśnie Kapsch i m,in Asseco które chciało zrobić coś oparto
    > o GPS i GSM. Kto wygrał to widać :) Chodziło o czas - Asseco nie było by
    Nie, nie chodziło tylko o czas, a wręcz przeciwnie.

    > Ale teraz to już tylko urban legend - mamy co mamy...

    Koszt systemu opartego na DSRC (sprawdzony i tani) jest okolo 10x
    niższy, niż systemu opartego na GNSS, które jest do tego dużo bardziej
    zawodny.