  • 51. Data: 2011-08-27 23:22:18
    Temat: Re: Boje w s?dzie z firm? ubezpieczeniow? zakonczone
    Od: Tomasz <t...@g...pl>

    W dniu 27.08.2011 21:50, WOJO pisze:
    > Tęsknimy do normalnego traktowania. Składki (jakie by nie były) zawsze
    > łatwo się wpłaca, a potem uzyskać odszkodowanie zawsze jakoś trudno.
    > Stawki nie poszybują w górę, bo konkurencja zrobiła swoje. I zobacz,
    > jakoś tyle firm ubezpieczeniowych i wszyskie dobrze prosperują.
    przepraszam ze się wtrącam, bo nie mam siły czytać wszystkich wątków,
    ale powtórzę setny raz z uporem. drastyczny spadek składek można wymusić
    współudziałem sprawcy w ponoszeniu kosztów. oczywiście współudział
    powienien być dobrowolny, a składki tak skalkukowane aby wszystkim sie
    to opłacało, poza naprawdę bezmyślnymi sprawcami.

    > Ciekawi mnie, dlaczego tego nie można zrobić z ubezpieczeniami
    > zdrowotnymi ?
    > Państwo w okradaniu nie lubi konkurencji ?
    można tak zrobić, cokolwiek przedemną i po mnie koledzy nie napiszą.
    Oczywiście wymaga to wiele pracy, ale można. Teraz mamy to samo, tyle ze
    dodatkowo karmimy tabuny pracowników administracyjnych, debili....
    urawniłowkę? wytłumaczę w 3 zdaniach. Widziałem kobiete w zaawansowanej
    ciązy, z papierosem i butelką wódki. niby ze nie mój problem, to ona i
    jej dziecko będą mieli ewentualne kłopoty. niby, bo ja Ty i wszyscy
    polacy zapłacą. tak samo za grubasów, palaczy, skaczących na główkę do
    bajora.... To jest problem nie do przejścia dla ubezpieczyciela. gdyby
    stawka wypłaty zależała od stanu zdrowia, trybu życia, długości
    ubezpieczenia - głowę sobie dam obciąć ze stawki dla przeciętnego polaka
    były by takie same jak teraz - bo ubyło by pasorzytów po drodze. Zeby
    nie było całkowicie offtop - na 100% można by było jeździć bez pasów. o
    ile ma sie tyle kasy żeby potem płacić za leczenie... Ale mandatów by
    nie było

    ToMasz

  • 52. Data: 2011-08-28 00:08:58
    Temat: Re: Boje w sądzie z firmą ubezpieczeniową zakończone
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Jak co zmienia?
    > Ja się nie umawiałem z warsztatem na kwotę tylko na naprawę.
    > Wzywam policję i oddają auto. Sprawę przegrają.

    Ale co się nadenerwujesz to Twoje.

    > Może miałeś właśnie to szczęście oddawać do jakichś szemranych mechaników,
    > którzy chcieli obedrzec jeszcze klienta.
    > Mnie się takie rzeczy nie zdarzały, ale naprawiam bezgotówkowo w ASO.

    Właśnie ASO próbowło onegdaj naciągnąć mnie w ten sposób i to przy szkodzie
    całkowitej.
    ASO twierdziło że likwidator zlecił im rozebranie auta do oględzin,
    likwidator że nie zlecił, ale skorzystał.
    Płacić za rozkręcenie i skręcenie samochodu nikt nie chciał.

  • 53. Data: 2011-08-28 00:10:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości news:

    > Jasne, a ubezpieczenie to niby w jakim celu ?

    Takie nie pokrywające ZA CIEBIE Twoich zobowiązań w żadnym.
    I o to właśnie chodzi.

    > Wzajemnie

    Ja jestem douczony.
    Nie opowiadam głupot, że pozwanie sprawcy wypadku nie jest możliwe.

    > Chciałbym przeczytać wyrok skazujący w takiej właśnie sprawie.

    Sobie poszukaj.

  • 54. Data: 2011-08-28 00:23:43
    Od: to <t...@x...abc>

    begin WOJO

    > Tęsknimy do normalnego traktowania. Składki (jakie by nie były) zawsze
    > łatwo się wpłaca, a potem uzyskać odszkodowanie zawsze jakoś trudno.
    > Stawki nie poszybują w górę, bo konkurencja zrobiła swoje.

    Jak już napisałem stawki zależą od wypłacanych odszkodowań. Nie ma tak,
    że odszkodowania będą nagle 2x większe, a stawki pozostaną takie same.

    > I zobacz,
    > jakoś tyle firm ubezpieczeniowych i wszyskie dobrze prosperują.

    Bo ustalają stawki tak, żeby być na plusie.

    > Ciekawi
    > mnie, dlaczego tego nie można zrobić z ubezpieczeniami zdrowotnymi ?
    > Państwo w okradaniu nie lubi konkurencji ?

    Tzn. czego?

  • 55. Data: 2011-08-28 00:26:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości
    > begin WOJO

    > Jak już napisałem stawki zależą od wypłacanych odszkodowań.

    I tak i nie.
    Zależą od wielu czynników, przede wszystkim od oceny ryzyka przez
    ubezpieczyciela.
    Czyli bieżące składki nie zależą od wypłacanych bieżąco odszkodowań.

    > Bo ustalają stawki tak, żeby być na plusie.

    Raz że nie zawsze są, dwa że wcale nie muszą być, albo mogą być na za dużym
    i warto im zysk zmniejszyć.

  • 56. Data: 2011-08-28 00:30:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Ale co się nadenerwujesz to Twoje.

    Jak już by do tego mogło/musiało dojść, to już i tak wolę
    się tak nadenerwować niż boksować
    się z naprawiającym i ubezpieczycielem.

> [...]
    > likwidator że nie zlecił, ale skorzystał.
    > Płacić za rozkręcenie i skręcenie samochodu nikt nie chciał.

    Ale się nie dałeś przecież :-)
    Jedyne co może mieć tu znaczenie, to to czy Warta
    jest uważana przez naprawiających za "trudnego" partnera
    i nie mają z nią umów.

  • 57. Data: 2011-08-28 00:35:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jak już by do tego mogło/musiało dojść, to już i tak wolę
    > się tak nadenerwować niż boksować
    > się z naprawiającym i ubezpieczycielem.

    Nic Ci to nie zmienia, i tak musisz w końcu za naprawę zapłacić, oraz
    ściągnąć to z odszkodowania.

    > Ale się nie dałeś przecież :-)

    No nie.
    Ale nauczony doświadczeniem, drugi raz bym bezgotówkowo nie naprawiał,
    zwłaszcza jeśli auto byłoby jeżdżące.
    Najpierw kasa z TU, albo choćby klepnięty kosztorys z ASO, a dopiero później
    wstawiam auto do naprawy.

  • 58. Data: 2011-08-28 00:44:51
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Cavallino

    > Niechby nawet - co to zmienia?
    > Dowiesz się o tym po fakcie, jak już zostaniesz bez samochodu.

    Warsztat nie ma prawa ustanowić zastawu na samochodzie z powodu jakichś
    roszczeń. Tak jak Ty nie masz prawa zabrać sąsiadowi telewizora, bo jest
    Ci winny stówę.

  • 59. Data: 2011-08-28 00:49:10
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Nic Ci to nie zmienia, i tak musisz w końcu za naprawę zapłacić, oraz
    > ściągnąć to z odszkodowania.

    Widzę, że nie starasz się nawet przeczytać tego co pisałem.
    Odbieram samochód i warsztat się zastanawia jak zmusić
    ubezpieczyciela do zapłaty nieuzgodnionej kwoty albo płaci sam.

> [...]
    > zwłaszcza jeśli auto byłoby jeżdżące.
    > Najpierw kasa z TU, albo choćby klepnięty kosztorys z ASO, a dopiero

    A to sie akurat nie różni niczym w sensie ustalania kwot od
    rozliczenia bezgotówkowego. A ciekawiej się robi jak Ci ASO wyskoczy,
    z jakimiś dodatkowo ujawnionymi w trakcie naprawy koniecznymi wydatkami.
    W przypadku bezgotówkowej naprawy, to ja nawet o tym nie wiem.

  • 60. Data: 2011-08-28 00:52:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > begin Cavallino

    > Warsztat nie ma prawa ustanowić zastawu na samochodzie z powodu jakichś
    > roszczeń.

    Formalnie nie ma.
    Praktycznie to się zdarza.

    No i dalej nie zmienia to faktu, że trzeba za naprawę zapłacić, a z TU się
    sądzić, jeśli nie chce wypłacić odszkodowania w stosownej wysokości.