  • 61. Data: 2011-08-28 00:56:11
    Temat: Re: Boje w sądzie z firmą ubezpieczeniową zakończone
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości news:

    > Odbieram samochód i warsztat się zastanawia jak zmusić
    > ubezpieczyciela do zapłaty nieuzgodnionej kwoty albo płaci sam.

    Tak Ci się tylko wydaje.
    Skoro naprawa kosztowała 10 tys, a ubezpieczyciel wypłacić 9 tys, to
    warsztat będzie żądał tego od Ciebie.
    W takiej czy w innej formie - w końcu mu się to należy.

    Albo wymontuje Ci wstawione części za tą różnicę i co wtedy?
    Będzie przekonany że dostałeś tyle kasy od TU ile powinieneś?

    > A to sie akurat nie różni niczym w sensie ustalania kwot od
    > rozliczenia bezgotówkowego.

    Z tą różnicą, że nie daję nikomu prawa do rozporządzania moim majątkiem.
    Swoje sprawy wolę pilnować sam.

  • 62. Data: 2011-08-28 08:06:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Tak Ci się tylko wydaje.
    > Skoro naprawa kosztowała 10 tys, a ubezpieczyciel wypłacić 9 tys, to
    > warsztat będzie żądał tego od Ciebie.
    > W takiej czy w innej formie - w końcu mu się to należy.

    O takim zastawie, to można poczytać w Fakcie.
    Bez uzgodnień ze mną - to warsztat mógłby
    zażądać za naprawę kilku innych samochodów.
    Skoro je naprawił, to mu się należy.
    Przyznasz, że to już brzmi idiotycznie a niczym nie różni się od stanu,
    który podałeś wyżej.

> [...]
    >
    > Z tą różnicą, że nie daję nikomu prawa do rozporządzania moim
    > majątkiem. Swoje sprawy wolę pilnować sam.

    To naprawiaj sam- najlepiej własnoręcznie -będziesz miał 100% pewność
    i kontrolę cenową.
    Właśnie dbanie o swoje sprawy polega na tym, żeby przeczytać
    i wiedzieć na jakich zasadach oddajesz pojazd do naprawy i wiedzieć
    co warsztat może a czego nie może.

  • 63. Data: 2011-08-28 08:18:55
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2011-08-27 22:16, WOJO pisze:
    > Na jakiej podstawie ?
    > Posiadając ważną polisę, cedujemy odpowiedzialność na ubezpieczyciela za
    > szkody do pewnej kwoty. Tylko przekroczenie kwoty ubezpieczenia, może
    > pociągnoć za sobą skutego powództwa cywilnego ze strony poszkodowanego.

    Ale tylko na roznice pomiedzy tym co wyplaci ubezpieczyciel (suma
    gwarancyjna) a tym, co powinien poszkodowany dostac.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 64. Data: 2011-08-28 08:36:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 08:18:55 +0200, MarcinJM napisał(a):

    > Ale tylko na roznice pomiedzy tym co wyplaci ubezpieczyciel (suma
    > gwarancyjna) a tym, co powinien poszkodowany dostac.

    To w przypadku gdy przekroczysz sume gwarancyjna, co jest malo
    prawdopodobne i dotyczy wszystkich ubezpieczycieli.

    Bez tego przekroczenia to jak ubezpieczyciel wyplaci za malo, to pozniej i
    tak jest automatycznie przypozwany, i mozna sie sprawa w zasadzie nie
    przejmowac i na rozprawy nie stawiac .. tylko pare niuansow:
    a) przeczytac pozew - my sie nie stawimy, ubezpieczyciel sie nie stawi, sad
    sprawe zatwierdzi ... a sprytny adwokat poszkodowanego domagal sie wiecej
    niz suma gwarancyjna.

    b) sprawdzic kondycje ubezpieczyciela - moze bankrutuje i komornik
    przyjdzie do nas, a mogl wyplacic rok wczesniej :-)

    c) a ni tak sad nas obciazy polowa kosztow postepowania.

    J.

  • 65. Data: 2011-08-28 09:08:19
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k99xw$....@4...net
    *J.F.* napisał(-a):

    > b) sprawdzic kondycje ubezpieczyciela - moze bankrutuje i komornik
    > przyjdzie do nas, a mogl wyplacic rok wczesniej :-)

    A dlaczego do nas, a nie do UFG? Uzasadnij

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 66. Data: 2011-08-28 09:25:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Aug 2011 00:26:01 +0200, Cavallino napisał(a):
    > I tak i nie.
    > Zależą od wielu czynników, przede wszystkim od oceny ryzyka przez
    > ubezpieczyciela.
    > Czyli bieżące składki nie zależą od wypłacanych bieżąco odszkodowań.

    Biezace odszkodowania wplywaja na biezaca ocene ryzyka, a to na biezace
    stawki.

    W pierwszej teorii, bo w drugiej to wypadaloby podsumowac choc caly rok.
    A w praktyce to jak widac stawki sa niezmienne przez wiele lat.

    > Raz że nie zawsze są, dwa że wcale nie muszą być, albo mogą być na za dużym
    > i warto im zysk zmniejszyć.

    Tym niemniej wzrost odszkodowan kiedys pociagnie wzrost skladek.

    J.

  • 67. Data: 2011-08-28 09:56:14
    Temat: Re: Boje w s?dzie z firm? ubezpieczeniow? zakonczone
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *to* napisał(-a):

    > Jak już napisałem stawki zależą od wypłacanych odszkodowań. Nie ma
    > tak, że odszkodowania będą nagle 2x większe, a stawki pozostaną takie
    > same.

    A gdzieś mi się obiło o uszy, że mają być w przyszłości i to niezbyt
    odległej podniesione sumy gwarancyjne. obawiam się, że to też przełoży
    się na wzrost składek.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 68. Data: 2011-08-28 10:00:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 22:13:52 +0200, WOJO napisał(a):
    > Wierzysz naiwnie, że teraz robione jest wszystko i za wszelką cenę ? To skąd
    > tyle fundacji proszących o datki na leczenie, skoro nam tak dobrze przy
    > obecnym, zapyziałym systemie ?
    > To uwierz wreszcie, że tylko tam, gdzie człowiek czuje, że może coś stracić
    > (pacjenta - idącą za nim forsę), tam się stara bardziej.
    > Popatrz, jakoś w USA się dało (różne rodzaje ubezpieczenia), to dlaczego
    > tutaj miałbym się zdziwić ?

    Obama wybory wygral, bo jesli wierzyc pismakom - m.in. zapowiedzial reforme
    amerykanskiego systemu.

    Tam tez nie zawsze jest swietnie - bogatych stac na wlasny szpital, biedni
    sa skazani na miejskie zwane "umieralniami". A ubezpieczyl jak to
    ubezpieczyciel - dziala tak samo. Tu wyplaci polowe, tam stwierdzi ze
    ubezpieczenie wygaslo, gdzie indziej pokaze "small print" ze sie nie
    nalezy.

    No i zasada ogolna - mlody jest zdrowy i skladki od niego przyjmuje sie
    chetnie. A stary jest zchorowany i leczenie za duzo kosztuje.

    J.

  • 69. Data: 2011-08-28 10:06:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2011 20:36:32 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Owszem nie.

    Tylko w zaden sposob nie okresla kosztu naprawy, wiec po co pisales.

    > Grozi, o ile nie można odtworzyć stanu pierwotnego inaczej. Ale jeśli można
    > na rynku kupić samochód w podobnym stanie, to odtworzenie stanu pierwotnego
    > może byc dokonane przez zapłacenie takiej właśnie kwoty.

    I na to wlasnie te orzeczenia - ze uzywany samochod to nie jest towar
    oznaczony zaledwie co do gatunku, wiec "w podobnym stanie" sie nie stosuje
    :-)

    Mimo ze generalnie mysl popieram - to uzasadnienia juz nie :-)

    J.

  • 70. Data: 2011-08-28 11:33:52
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-08-28 00:10, Cavallino pisze:

    > Sobie poszukaj.

    Odwracasz kota ogonem - skoro sam mówisz o takiej możliwości więc wskaż
    jakikolwiek wyrok w takiej właśnie sprawie, a nie każesz komuś szukać :P
    Ładny misio patysio - przytacza coś i każe sobie samemu szukać :P