  • Data: 2012-03-20 23:25:14
    Temat: Re: Blad w oprogramowaniu Toyoty przyczyna wypadkow
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 20/03/2012 15:21, zażółcony wrote:

    > Proponuję nie ustawać w reformach systemu nauczania :)

    No więc zauważ, że w wielu profesjach istnieje certyfikacja zawodowa,
    która nie jest bezpośrednio elementem systemu nauczania. Najpierw się
    kończy studia, potem odbywa praktyki, potem zdaje egzaminy przed izbą
    czy czym tam.

    > A moim zdaniem raczej należy popracować nad tym, żeby ten tytuł
    > miał odpowiednią wartość, a niekoniecznie dublować instytucje.

    Nie widzę potrzeby. Studia informatycznee to nie nauka programowania i
    magister informatyki może w ogóle nie zajmować się inżynierią
    oprogramowania, tylko na ten przykład, bo ja wiem, może rozwijaniem
    informatyki.

    > Ależ wyobrażam sobie, bo miałem takiego managera :) Rzeczywistość
    > obroniła się przed nim dość skutecznie: powalił duży projekt i poleciał
    > za drzwi. Pytanie: kto go tam wsadził, tak długo trzymał i jeszcze
    > mu firma finansowała studia MBA :) Papiery kolo miał wyśmienite,
    > to trzeba było mu przyznać :)

    Oprócz wyrażenia współczucia moge powiedzieć tyle, że certyfikowanym
    programistom łatwiej by było powiedzieć takiemu kolesiowi "spadówa" - a
    jemu (zakładając, że musi zatrudniać certyfikowanych programistów)
    ciężej by było powiedzieć "no to do widzenia państwu".