  • 21. Data: 2010-05-02 12:06:54
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 02 May 2010 12:00:26 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki

    > Poza miastem też się da, ale do wyprzedzenia np. ciężarówki jadącej
    > 70/90 warto by było mieć nieco większy silnik. Ale, że nie masz, liczy
    > się technika i wcześniejsze nabranie prędkości :-)

    To była doskonała rada, jakieś dziesięć-piętnaście lat temu.
    Teraz trzeba jeszcze poczekać parę lat na takie nasycenie dróg
    samochodami, ciągłymi liniami i wysepkami, żeby w ogóle
    przestało się opłacać wyprzedzać.

    r.
    _____________

  • 22. Data: 2010-05-02 12:09:45
    Od: "M1SLQ" <mbierwia@w_domenie_o2.pl>

    > Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.

    Jedni skrytykują, ja pochwalę z uwagi na małe wysilenie silnika,
    trwałość, przyzwoite spalanie i niski koszt wymiany rozrządu. Do
    toczenia się po mieście jest w sam raz.

    > Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
    > prędkości.

    Po jakimś czasie zaczniesz to wyczuwać intuicyjnie, z grubsza chodzi o
    zapewnienie wystarczającej zdolności do jazdy - w zależności od warunków
    na drodze ta poprzeczka będzie wyżej lub niżej. Raczej unikaj jazdy
    poniżej 2k obrotów.

    > Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
    > z jego wskazań

    Pełni on funkcję bardziej informacyjną niż nakazową, na miejsce
    parkingowe czasem spokojnie możesz się wtoczyć na półsprzęgle bez
    dotykania gazu przy 1k obrotów, ale wyprzedzanie w trasie raczej
    rozpoczniesz gdy wskazówka obrotomierza będzie przynajmniej na połowie
    skali.

    > Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    > stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
    > najważniejszy.

    Zatem wpisujesz "ecodriving" w google i oddajesz się lekturze.

    Pozdrawiam!

  • 23. Data: 2010-05-02 12:10:40
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-02 12:00, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
    (...)
    > A ja dla odmiany nie zmieszam z błotem twego pojazdu :-)

    Przykro mi - jesteś kolejny :)

    > Całkiem sensowny silnik do statecznej jazdy w mieście.

    Nie tylko w mieście - zachowuje się to zupełnie poprawnie również
    na trasach, a w szczególności na autostradach.

    > Nie jest przeznaczony do ścigania się i bardzo dynamicznej jazdy.

    No ba - od tego są inne wersje/samochody.

    > 0-50 km/h przyspieszy przyzwoicie, w mieście więcej nie wolno ;-),
    > a i na podwyższeniu prędkości do 90 km/h poradzi sobie.

    Dokładnie - przewietrzony tak w mieście, jak i w Europie na dłuższych
    trasach.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 24. Data: 2010-05-02 12:10:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 02 May 2010 11:08:02 +0200, Olek wrote:

    >a ja się pytam - na cholere w takim gównianym silniku obrotomierz?
    >nie umiesz jeździć na słuch?
    >
    >zoba:
    >jedynka , wrrrrrręęęę, dwójka, wrrrrrrręęęęęęęęęęę i trójeczke
    >wrrrrrrrrrrręęęęęęęęę pym pyrympym pym pym :)

    Na wiekszym wyglada to tak:
    jedynka , wrrrrrr, dwójka, wrrrrrrr pym pym - kto q* wlaczyl odciecie,
    przeciez ja sie dopiero rozpedzam ;)

    J.

  • 25. Data: 2010-05-02 12:11:03
    Od: "Kierowca" <a...@m...pl>

> [...]
    > a i na podwyższeniu prędkości do 90 km/h poradzi sobie.
    >
    > Jeździłem kiedyś słabszą, wypożyczoną fabią 1.1. Do miasta się nadaje, właśnie do
    spokojnej jazdy. W trasie, Wawa-Wilno-Wawa
    > brakowało mocy do wyprzedzania. No ale przynajmniej paliwo dziwnie wolno się
    kończyło ;-)

    > Oczywiście dużo bardziej podobała mi się jada Sonatą 2.0 z rasowanym silnikiem 150
    km czy nawet zwykłym rodzinnym Focusem 1.8 115
    > km.
    > Nawet espero 1,6 90km dało się popędzić, no ale obroty wyższe musiały być.

    > Tak jak pisali przedpiścy, biegi zmieniaj tak w okolicach 3 - 3,5
    > tys obrotów. A najlepiej posłuchaj silnika, zaobserwuj kiedy samochód
    > "chce" abyś zmienił bieg na wyższy. Zapewne zauważysz, że powyżej 2 tys obrotów
    samochód lepiej przyspiesza, koło 3 tys
    > przyspieszanie najlepiej mu idzie, a powyżej 4 tys przyspieszanie staje się mniej
    efektywne.

    > Może zerknij tez w instrukcję, tam się czasem da znaleźć proponowane przez
    producenta zakresy obrotów.

    > Oczywiście zakresy obrotów które podałem są moimi przypuszczeniami akich bym się
    spodziewał po takim silniku. Ale pewność można
    > uzyskać po własnoręcznym prowadzeniu takiego autka. Może poproś jakiegoś znajomego
    doświadczonego kierowcę o wspólną jazdę?

    Bardzo Ci dziękuję. Pomogłeś.

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2010-05-02 12:14:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-02 12:06, Robert Rędziak pisze:
    > On Sun, 02 May 2010 12:00:26 +0200, Bartosz 'Seco' Suchecki

    > To była doskonała rada, jakieś dziesięć-piętnaście lat temu.

    Nie przesadzaj - nadal działa doskonale, to kwestia umiejętności
    i podejścia do tematu. Inna sprawa, że demonizowaniem jest twierdzenie,
    że do wyprzedzenia ciężarówki jadącej 70 na 90 trzeba mieć coś
    więcej niż te 70KM.

    > Teraz trzeba jeszcze poczekać parę lat na takie nasycenie dróg
    > samochodami, ciągłymi liniami i wysepkami, żeby w ogóle
    > przestało się opłacać wyprzedzać.

    Postęp proszę kolegi - przy okazji przybędzie trochę dróg tych
    wielopasmowych, więc nie ma na co narzekać.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 27. Data: 2010-05-02 12:15:53
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Kierowca pisze:

    > Tak? To skąd jest tyle różnych opinii w Internecie, nie tylko na tej
    > grupie,
    > ale i innych forach poświęconych samochodom?

    Pewnie tacy sami fachowcy jak Ty.

    > Kiedyś, w Fiacie 126 biegi przypisane do poszczególnych prędkości
    > były zaznaczone na szybkościomierzu.

    Jak juz nauczysz sie prowadzic samochod to bedziesz wiedzial kiedy zmieniac.
    Internetowych kursow na prawo jazdy jeszcze nie robia, ale Ty jakby temu
    zaprzeczasz :/

    > Wiem, że inne czasy, ale wtedy też

    Kiedys tez uprawnienia dostawali ci, co nie powinni.

    --
    Karolek

  • 28. Data: 2010-05-02 12:23:25
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    >W dniu 2010-05-02 10:36, MarcinJM pisze:
    > (...)
    >
    > Trzeba było nie kupować - to nie wyścigówka.

    > Nie ma dołu powiadasz? Ja bym napisał, że on góry nie ma. To
    > bardzo miły i sprawdzony silnik, choć konstrukcja leciwa.
    > Jeździ tym się bardzo przyjemnie, ale trudno cudów wymagać.

    Nie wiem czego ten silnik nie ma ;-)
    ale przyjęło się celować w zakres pomiędzy maksymalnym momentem,
    a mocą, co w zasadzie potwierdzają coponiektórzy dyskutanci:

    115.0 N.m / 84.8 lb.ft @ 3400 rpm.
    55.0 kW / 73.8 hp / @ 5800 rpm;

    Pzdr

    JKK

  • 29. Data: 2010-05-02 12:23:25
    Od: "Kierowca" <a...@m...pl>

    > Ważny jest model, nie tylko silnik. Ja mam dwa Peugeoty z tym silnikiem, Partnera i
    206 i tam są zupełnie inne skrzynie biegów z
    > zupełnie innymi przełożeniami.

    To jest 207.

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2010-05-02 12:35:53
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma głupich pytań - są tylko ...
    >
    > Pzdr
    >
    > JKK

    Ale są pytania które wstyd zadawać. I trzeba się liczyć że odpowiedź może
    ośmieszać pytającego. W tym przypadku tak jest.