-
31. Data: 2010-05-02 12:37:49
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-05-02 12:04, Robert Rędziak pisze:
> On Sun, 02 May 2010 11:28:15 +0200, Artur Maśląg
> <f...@p...com> wrote:
>
>> Nie ma dołu powiadasz? Ja bym napisał, że on góry nie ma.
>
> A może on nie ma niczego? ;))
Nie, no, trudno się cudów spodziewać po takich motorkach,
ale tutaj fizyka jest niebłagana. Max. moment 111Nm@3400rpm,
max. moc 75KM@5500rpm i wbrew temu co tutaj niektórzy napisali,
silnik jest dość elastyczny i naprawdę jeździ się tym dość
przyjemnie.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
32. Data: 2010-05-02 12:47:00
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Grejon <g...@g...pl>
Artur Maśląg pisze:
> Nie przesadzaj - nadal działa doskonale, to kwestia umiejętności
> i podejścia do tematu. Inna sprawa, że demonizowaniem jest twierdzenie,
> że do wyprzedzenia ciężarówki jadącej 70 na 90 trzeba mieć coś
> więcej niż te 70KM.
Nie trzeba, ale jak nie masz odpowiednio długiej prostej, to możesz wlec
się za nią kilkanaście km.
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
-
33. Data: 2010-05-02 13:04:06
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: to <t...@a...xyz>
Kierowca wrote:
> Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.
To pytanie jest głupie, a odpowiedź jedna -- to zależy. Użyteczny zakres
obrotów to taki, w którym silnik chętnie (relatywnie) przyspiesza, nie
dławi itp. Podobnie ma się sprawa z użytecznym ruchem pedału gazu przy
danej prędkości obrotowej i danym biegu. A na jakich obrotach jedziesz i
kiedy zmienisz bieg to już zależy od konkretnej sytuacji na drodze.
--
cokolwiek
-
34. Data: 2010-05-02 13:13:34
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-05-02 12:47, Grejon pisze:
> Artur Maśląg pisze:
>
>> Nie przesadzaj - nadal działa doskonale, to kwestia umiejętności
>> i podejścia do tematu. Inna sprawa, że demonizowaniem jest twierdzenie,
>> że do wyprzedzenia ciężarówki jadącej 70 na 90 trzeba mieć coś
>> więcej niż te 70KM.
>
> Nie trzeba, ale jak nie masz odpowiednio długiej prostej, to możesz wlec
> się za nią kilkanaście km.
O to to - doskonały przykład demonizowania.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
35. Data: 2010-05-02 13:14:30
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: "J_K_K" <J...@i...fm>
Użytkownik "Grejon" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
news:hrjl74$nee$1@usenet.news.interia.pl...
> Artur Maśląg pisze:
>
>> Nie przesadzaj - nadal działa doskonale, to kwestia umiejętności
>> i podejścia do tematu. Inna sprawa, że demonizowaniem jest twierdzenie,
>> że do wyprzedzenia ciężarówki jadącej 70 na 90 trzeba mieć coś
>> więcej niż te 70KM.
>
> Nie trzeba, ale jak nie masz odpowiednio długiej prostej, to możesz wlec
> się za nią kilkanaście km.
>
A mając np. ze ~2x więcej, też wiele to nie da,
jeśli teren pod/górski i droga wąska,
a kierowca nie ma tendencji samobójcy / mordercy.
Pzdr
JKK
-
36. Data: 2010-05-02 13:15:18
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>
Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2010-05-02 12:00, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
> (...)
>> A ja dla odmiany nie zmieszam z błotem twego pojazdu :-)
>
> Przykro mi - jesteś kolejny :)
Ranisz me serce! Gdzie mieszałem z błotem? :-)
Seco
>
>> Całkiem sensowny silnik do statecznej jazdy w mieście.
>
> Nie tylko w mieście - zachowuje się to zupełnie poprawnie również
> na trasach, a w szczególności na autostradach.
Tyż racja :-)
Seco
-
37. Data: 2010-05-02 13:17:13
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>
Grejon pisze:
> Artur Maśląg pisze:
>
>> Nie przesadzaj - nadal działa doskonale, to kwestia umiejętności
>> i podejścia do tematu. Inna sprawa, że demonizowaniem jest twierdzenie,
>> że do wyprzedzenia ciężarówki jadącej 70 na 90 trzeba mieć coś
>> więcej niż te 70KM.
>
> Nie trzeba, ale jak nie masz odpowiednio długiej prostej, to możesz wlec
> się za nią kilkanaście km.
>
Nie trzeba, ale warto. Bo więcej mocy pomaga. A jak się nie ma, trzeba
kombinować :-)
Seco
-
38. Data: 2010-05-02 13:21:03
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Grejon <g...@g...pl>
Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2010-05-02 12:47, Grejon pisze:
>> Artur Maśląg pisze:
>>
>>> Nie przesadzaj - nadal działa doskonale, to kwestia umiejętności
>>> i podejścia do tematu. Inna sprawa, że demonizowaniem jest twierdzenie,
>>> że do wyprzedzenia ciężarówki jadącej 70 na 90 trzeba mieć coś
>>> więcej niż te 70KM.
>>
>> Nie trzeba, ale jak nie masz odpowiednio długiej prostej, to możesz wlec
>> się za nią kilkanaście km.
>
> O to to - doskonały przykład demonizowania.
Żadne demonizowanie - proste stwierdzenie faktu :)
--
Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi
-
39. Data: 2010-05-02 13:36:20
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2010-05-02 13:21, Grejon pisze:
> Artur Maśląg pisze:
>> W dniu 2010-05-02 12:47, Grejon pisze:
>>> Artur Maśląg pisze:
>>>
>>>> Nie przesadzaj - nadal działa doskonale, to kwestia umiejętności
>>>> i podejścia do tematu. Inna sprawa, że demonizowaniem jest twierdzenie,
>>>> że do wyprzedzenia ciężarówki jadącej 70 na 90 trzeba mieć coś
>>>> więcej niż te 70KM.
>>>
>>> Nie trzeba, ale jak nie masz odpowiednio długiej prostej, to możesz wlec
>>> się za nią kilkanaście km.
>>
>> O to to - doskonały przykład demonizowania.
>
> Żadne demonizowanie - proste stwierdzenie faktu :)
Demonizowanie - nigdy nie jechałem kilkunastu kilometrów za ciężarówką
jadącą 70/90 - czy to maluchem, polonezem, ze też kompaktem z
dychawicznym dieslem o mocy 68KM(?), bądź innym wynalazkiem z
benzyną o mocy całych 75KM. Owszem, nie są to sytuacje zbytnio
komfortowe, ale zdecydowanie opowieści o kilometrowych prostych
potrzebnych do wyprzedzenia są przekoloryzowane tak bardzo, że
od dawna stały się nudne.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
40. Data: 2010-05-02 13:37:41
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: "Kierowca" <a...@m...pl>
>> Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
>> Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
>> prędkości.
>> Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
>> z jego wskazań
> Ważny jest model, nie tylko silnik. Ja mam dwa Peugeoty z tym silnikiem, Partnera i
206 i tam są zupełnie inne skrzynie biegów z
> zupełnie innymi przełożeniami.
Podejrzewam, że mój 207 jest bliższy Twojej 206-ce niż Partnerowi.
Ale jakie są istotne różnice między 207 a 206? Możesz krótko napisać?
Pozdrawiam