  • 11. Data: 2010-05-02 11:38:31
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-02 11:20, Olek pisze:
    > On 2010-05-02 11:14, Kierowca wrote:
    (...)

    > wybacz, ale 1.3 benzyna 75 koni do demonów nie należy,

    Odpowiedź delikatnie powiedziawszy nie na temat - jako całość.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 12. Data: 2010-05-02 11:54:49
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Kierowca pisze:
    > Witam!
    >
    > Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.
    > Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
    > prędkości.
    > Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
    > z jego wskazań
    >
    > Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.

    Zapisz sie na dodatkowy kurs jazdy samochodem.
    Czlowiek posiadajacy uprawnienia do prowadzenia samochodow nie powinien
    zadawac takich pytan.

    --
    Karolek

  • 13. Data: 2010-05-02 11:54:51
    Od: "Kierowca" <a...@m...pl>

    > wybacz, ale 1.3 benzyna 75 koni do demonów nie należy,
    I nie ma być demonem. Gdybyś przeczytał do końca mój pierwszy news,
    to byś wiedział.

    > więc po co ten obrotomierz to ja nie wiem... Jeździj sobie z tym obrotomierzem jak
    już go masz, optymalnie dobierz sobie obroty na
    > słuch...
    > Ja jeździłem autami 2.0 115 i 2.6 150 kucy i jazda spokojna to była do 2-2,5 tyś
    obrotów i zmiana biegu. Nie wiem jak u Ciebie.
    > Pewnie moment gówniany więc trzeba będzie pewnie podciągnąć do 3 tyś.
    Pewnie wg Ciebie w tym samochodzie wszystko jest gówniane.
    Ale jeśli nie masz doświadczenia z takimi samochodami i jak sam piszesz,
    nie wiesz jak jest u mnie, to po prostu nie pisz.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2010-05-02 11:58:57
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    > prędkości.
    > Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu

    Ważny jest model, nie tylko silnik. Ja mam dwa Peugeoty z tym silnikiem,
    Partnera i 206 i tam są zupełnie inne skrzynie biegów z zupełnie innymi
    przełożeniami.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 15. Data: 2010-05-02 12:00:26
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Kierowca pisze:
    > Witam!

    Witaj.

    > Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.

    A ja dla odmiany nie zmieszam z błotem twego pojazdu :-)
    Całkiem sensowny silnik do statecznej jazdy w mieście.
    Nie jest przeznaczony do ścigania się i bardzo dynamicznej jazdy.
    0-50 km/h przyspieszy przyzwoicie, w mieście więcej nie wolno ;-),
    a i na podwyższeniu prędkości do 90 km/h poradzi sobie.

    Jeździłem kiedyś słabszą, wypożyczoną fabią 1.1. Do miasta się nadaje,
    właśnie do spokojnej jazdy. W trasie, Wawa-Wilno-Wawa brakowało mocy do
    wyprzedzania. No ale przynajmniej paliwo dziwnie wolno się kończyło ;-)

    Oczywiście dużo bardziej podobała mi się jada Sonatą 2.0 z rasowanym
    silnikiem 150 km czy nawet zwykłym rodzinnym Focusem 1.8 115 km.
    Nawet espero 1,6 90km dało się popędzić, no ale obroty wyższe musiały być.

    > Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
    > prędkości.
    > Mam obrotomierz, ale nie mam doświadczenia w korzystaniu
    > z jego wskazań.

    Tak jak pisali przedpiścy, biegi zmieniaj tak w okolicach 3 - 3,5
    tys obrotów. A najlepiej posłuchaj silnika, zaobserwuj kiedy samochód
    "chce" abyś zmienił bieg na wyższy. Zapewne zauważysz, że powyżej 2 tys
    obrotów samochód lepiej przyspiesza, koło 3 tys przyspieszanie najlepiej
    mu idzie, a powyżej 4 tys przyspieszanie staje się mniej efektywne.

    Może zerknij tez w instrukcję, tam się czasem da znaleźć proponowane
    przez producenta zakresy obrotów.

    Oczywiście zakresy obrotów które podałem są moimi przypuszczeniami akich
    bym się spodziewał po takim silniku. Ale pewność można uzyskać po
    własnoręcznym prowadzeniu takiego autka. Może poproś jakiegoś znajomego
    doświadczonego kierowcę o wspólną jazdę?

    > Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    > stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
    > najważniejszy.

    No to masz dobre autko do spokojnej jazdy, głównie w mieście.
    Poza miastem też się da, ale do wyprzedzenia np. ciężarówki jadącej
    70/90 warto by było mieć nieco większy silnik. Ale, że nie masz, liczy
    się technika i wcześniejsze nabranie prędkości :-)

    > W Internecie udało mi się znaleźć tylko dyskusje, zawierające
    > rady nawzajem wykluczające się, prowadzone głownie przez
    > zwolenników szybkiego ruszania i popisywania się szybką jazdą,
    > Nie o to mi chodzi.

    Jako zwolennik spokojnej jazdy, nie musisz brać pod uwagę "rajdowców"
    w 130 konnych samochodach rodziców ;-)

    > Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.

    Mam nadzieję, ze trochę pomogłem

    Seco

  • 16. Data: 2010-05-02 12:03:41
    Od: "Kierowca" <a...@m...pl>

    > Zapisz sie na dodatkowy kurs jazdy samochodem.
    > Czlowiek posiadajacy uprawnienia do prowadzenia samochodow nie powinien zadawac
    takich pytan.

    Tak? To skąd jest tyle różnych opinii w Internecie, nie tylko na tej grupie,
    ale i innych forach poświęconych samochodom?
    Kiedyś, w Fiacie 126 biegi przypisane do poszczególnych prędkości
    były zaznaczone na szybkościomierzu. Wiem, że inne czasy, ale wtedy też
    prowadziły je tylko osoby posiadające uprawnienia.

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-05-02 12:04:03
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 02 May 2010 11:28:15 +0200, Artur Maśląg
    <f...@p...com> wrote:

    > Nie ma dołu powiadasz? Ja bym napisał, że on góry nie ma.

    A może on nie ma niczego? ;))

    r.
    _____________

  • 18. Data: 2010-05-02 12:05:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-05-02 10:32, Kierowca pisze:
    > Witam!
    >
    > Mam nowego Peugeota, benzynowego, 1360 cm3, 75KM/55kW.

    206?

    > Interesuje mnie na którym biegu należy jechać przy określonej
    > prędkości.

    To zależy - silnik jest mały, więc prostej odpowiedzi nie ma :)
    Pewnie nie warto schodzić poniżej 2kprm, czy też ciągnąć do odcięcia.
    Jakiś czas turlałem się 206 z tym motorkiem i jeździło się tym
    całkiem przyjemnie. Wiele też zależało od obciążenia itd. Będziesz
    musiał sam potestować, ale na oko/czucie, a nie na obrotomierz.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 19. Data: 2010-05-02 12:05:49
    Od: Grzegorz <b...@t...pl>

    Witam!

    > Bardzo proszę o informacje wyrażone możliwie prostym językiem.

    No to łopatologicznie :

    1. Nie schodź poniżej 2000 rpm, za wyjątkiem hamowania silnikiem i 1-ki.
    Na dwójce ew. 1800.

    2. Przy przyspieszaniu - pół gazu - zmiana przy 4500, do dechy - przy
    6000 ;-). To trzeba wyczuć, im mocniejsze przyspieszenie, tym wyżej
    zmieniasz. Jak delikatnie "na emeryta" czy "na blondi", to nawet przy
    2800 zmiana w górę ;-)

    3. Jak dajesz pół gazu i autko marnie przyspiesza (za słabo), to redukcja.

    pzdrw.
    --
    Grzegorz

  • 20. Data: 2010-05-02 12:06:13
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Zapisz sie na dodatkowy kurs jazdy samochodem.
    > Czlowiek posiadajacy uprawnienia do prowadzenia samochodow nie powinien
    > zadawac takich pytan.

    Nie ma głupich pytań - są tylko ...

    Pzdr

    JKK