eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy. › Re: Biegi a prędkość jazdy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Date: Sat, 15 May 2010 09:38:16 -0500
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 62
    Message-ID: <h...@p...onet.pl>
    References: <4bdd38af$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
    <hrjift$1fhf$1@news2.ipartners.pl> <hrjj42$986$1@inews.gazeta.pl>
    <hrjms8$1hc5$1@news2.ipartners.pl> <hrjosm$pav$1@inews.gazeta.pl>
    <hrjqem$1jb5$1@news2.ipartners.pl>
    <4bdd6f29$0$19170$65785112@news.neostrada.pl>
    <4bdd6ffa$0$19162$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@m...astro.amu.edu.pl>
    <4bdd7a30$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
    <h...@p...onet.pl>
    <1...@a...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <c...@s...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <8...@h...googlegroups.com>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    NNTP-Posting-Host: gw.petrovend.com
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1273934521 28348 204.248.56.195 (15 May 2010 14:42:01 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 15 May 2010 14:42:01 +0000 (UTC)
    X-Posting-Agent: Hamster/1.3.13.0
    In-Reply-To: <8...@h...googlegroups.com>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8089.726
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8089.726
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2280531
    [ ukryj nagłówki ]

    "jacek2v" <j...@g...com> wrote in message
    news:8e9febb1-c7da-47d5-9328-fbef9459e80e@h11g2000vb
    o.googlegroups.com...
    >> >> Nie wiem dlaczego te ciut powyżej 2k obrotów Cię powstrzymuje?
    >> >> Jak na 5 tym biegu będziesz miał 1700 lub 1800 to będzie OK dla
    >> >> toczenia się po równym, a jak będziesz chciał przyspieszyć to
    >> >> redukcja.
    >>
    >> > Nie zrozumieliśmy się. Na 4 biegu przy 60 mam ok. 1500obr :), a na
    >> > tzw. luzie mam 900obr. Jak wrzucę 5 bieg to mam coś ok. 1000,
    >>
    >> Sorry, ale nie wierzę że w Twoim aucie różnica pomiędzy 4 i 5 biegiem
    >> to 50% przełożenia... Zwykle różnica pomiędzy tymi biegami jest
    >> nieznaczna i przełączenie z 4 @ 1500rpm na 5 daje np. 1400-1450 rpm
    >> a nie 1000 rpm. Sprawdź to lepiej jeszcze raz w swoim aucie, bo
    >> na pewno nie jest ono wyjątkowe.
    >
    > Nie wiem czy jest wyjątkowe (Forek Diesel), podałem odczyty z
    > zegarów :) Po tym jak napisałem jeszcze raz sprawdziłem.
    > Nie wiem jak przeliczyłeś, że między 4 i 5 jest 50% - możesz zapodać?

    Przy tej samej prędkości samochodu różnica rpm przy różnych biegach
    zależy *wyłącznie* od różnic przełożenia między tymi biegami.
    Ty masz przy 60km/h 1000 rpm na piątym biegu a 1500 rpm na 4 biegu,
    stąd mi wyszło 50% przyrostu rpm.

    Aż mnie korci aby sprawdzić te rpm w moim aucie przy 60km/h :-)

    >> > spada
    >> > moment i robi się niebezpiecznie bo nie można przyśpieszyć, a szybkie
    >> > hamowanie grozi zgaszeniem silnika i nie można zrobić hamuj-gaz :).
    >> > Redukcja trwa dłuuuuugoooo za długo w sytuacji krytycznej :)
    >> > Poza tym staję się zawalidrogą, a wyznaję zasadę, że nie tylko ja na
    >> > drodze i nie najważniejszy mój portfel :)
    >>
    >> Wiesz, jak Ty chcesz jechać na trasie na czwórce to sobie jedź - nikt
    >> Ci nie broni... Ja Ci tylko mówię że to nie jest uzasadnione - wszyscy
    >> jadą na najwyższym biegu gdy auto osiągnie te 50-60km/h i już
    >> przestało przyspieszać. Piątka w zupełności wtedy wystarcza wszystkim.
    >
    > Przypominam: mówimy o jeździe w mieście - światła, skrzyżowania, spory
    > ruch itd. Taka jazda jaką sugerujesz jest moim zdaniem niebezpieczna,
    > wnerwia współużytkowników drogi i zabija silnik (zbyt niskie obroty -
    > tak na 100% to nie jestem pewien czy zabija, ale było to prawdziwe w
    > silnikach starszej generacji tak coś lata '90)

    Przy normalnym ruchu w mieście w przeważającej ilości przypadków
    używam piątego biegu. Dojście do 5 biegu przy ruszeniu ze świateł
    trwa przeważnie ułamek odległości do następnego czerwonego światła.
    Pomijając sytuacje stania w korkach, jazda na niższym biegu niż 4
    jest totalną przesadą.

    Nie wiem co widzisz niebezpiecznego w jeździe na 5 biegu i chętnie
    usłyszałbym co to takiego i jak może to wnerwiać współużytkowników
    drogi.... Co ich może obchodzić jakiego biegu Ty używasz jadąc te 60km/h
    z Twojego przykładu? Czy jest dla mnie jakakolwiek różnica czy masz
    te 60km/h na 5 czy na 4 biegu? Dla mnie istotne jest czy jedziesz 60
    czy 30 - to jest dla mnie istotna różnica, nie to na jakim biegu trzymasz
    auto...

    Co do zabijania silnika to nie doświadczyłem jeszcze problemów
    z silnikiem. To są jakieś przesądy z kółka gospodyń wiejskich...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: