eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy.Re: Biegi a prędkość jazdy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed0
    0.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.dca.giganews.com!border1.nntp.dca.gi
    ganews.com!nntp.giganews.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news
    .neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "Kierowca" <a...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <4bdd38af$0$17101$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@o...googlegroups.com>
    Subject: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Date: Tue, 4 May 2010 17:18:29 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3598
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3350
    Lines: 39
    Message-ID: <4be03ac5$0$2583$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.169.192
    X-Trace: 1272986309 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2583 178.42.169.192:2576
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Original-Bytes: 3090
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2277390
    [ ukryj nagłówki ]

    > Moja propozycja - kolego pytajacy - o ile tu jeszcze zagladasz.
    > Skoro chcesz jezdzic:
    >> Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    >> stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
    >> najważniejszy.

    > To zmieniaj biegi przy tym silniku (niewielkim) przy predkosciach -
    > 20-40-60-80.
    > Na rownym terenie.
    > Pod gorke + 10 (no dla jedynki + 5, chyba ze naprawde gora pionowa -
    > >30-50-70-90), z gorki mozesz -10 kmh, dla kazdego biegu
    > (10-30-50-70).
    > Zapamietac latwo.
    > Metoda jest prosta, prostacka wrecz. Jazda bedzie dosc spokojna,
    > czasem dynamiczna, dosc oszczedna (acz taki super eco to nie bedzie,
    > ale powinien sie w tych 8-8.5 l zmiescic).
    > Mam sluzbowe Renault Kangoo 1.4 benzyna, 75 KM, jezdze tak i tyle mi
    > pali - po Trojmiescie. Pusty (uzywany jako osobowy).
    > Przy okazji mozesz obserwowac obrotomierz, nie powinien spadac ponizej
    > 2000 rpm (oczywiscie poza momentem zmiany, w ktorym przeciez puszczasz
    > gaz).
    > Z czasem nie patrz na obrotomierz, ewentualnie pod gorke, dla kontroli
    > czy nie spada ponizej tych 2000 rpm (jak tak to redukcja od razu +
    > duzo gazu na nizszym biegu), jezdzij na sluch i predkosciomierz.

    Wielkie dzięki. Właśnie o taką prostą zasadę mi chodziło, przynajmniej na początek.
    Fakt, że Ty sam tak jeździsz używając w/w Renault przekonuje mnie, że wielkiego
    błędu nie popełnię. Oczywiście o metodzie opisanej przez Wojciecha pamiętam
    i na pewno z niej skorzystam.
    Mam jeszcze jedno małe pytanie. Czy popełniam wielki błąd gdy równocześnie
    naciskam pedał hamulca i sprzęgła?. Wiem, że powinno się hamować silnikiem,
    a nie pedałem hamulca i przy początkowym wytracaniu szybkości całkiem dobrze
    mi to wychodzi, ale gdy samochód jedzie już wolniej i samo hamowanie silnikiem
    nie wystarcza (być może nie potrafię jeszcze w porę redukować biegu) odruchowo
    obok pedału hamulca naciskam pedał sprzęgła w obawie przed zgaśnięciem silnika.
    Czy jest to bardzo szkodliwe dla samochodu?

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: