eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBiegi a prędkość jazdy.Re: Biegi a prędkość jazdy.
  • Data: 2010-05-04 17:18:29
    Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
    Od: "Kierowca" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Moja propozycja - kolego pytajacy - o ile tu jeszcze zagladasz.
    > Skoro chcesz jezdzic:
    >> Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
    >> stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
    >> najważniejszy.

    > To zmieniaj biegi przy tym silniku (niewielkim) przy predkosciach -
    > 20-40-60-80.
    > Na rownym terenie.
    > Pod gorke + 10 (no dla jedynki + 5, chyba ze naprawde gora pionowa -
    > >30-50-70-90), z gorki mozesz -10 kmh, dla kazdego biegu
    > (10-30-50-70).
    > Zapamietac latwo.
    > Metoda jest prosta, prostacka wrecz. Jazda bedzie dosc spokojna,
    > czasem dynamiczna, dosc oszczedna (acz taki super eco to nie bedzie,
    > ale powinien sie w tych 8-8.5 l zmiescic).
    > Mam sluzbowe Renault Kangoo 1.4 benzyna, 75 KM, jezdze tak i tyle mi
    > pali - po Trojmiescie. Pusty (uzywany jako osobowy).
    > Przy okazji mozesz obserwowac obrotomierz, nie powinien spadac ponizej
    > 2000 rpm (oczywiscie poza momentem zmiany, w ktorym przeciez puszczasz
    > gaz).
    > Z czasem nie patrz na obrotomierz, ewentualnie pod gorke, dla kontroli
    > czy nie spada ponizej tych 2000 rpm (jak tak to redukcja od razu +
    > duzo gazu na nizszym biegu), jezdzij na sluch i predkosciomierz.

    Wielkie dzięki. Właśnie o taką prostą zasadę mi chodziło, przynajmniej na początek.
    Fakt, że Ty sam tak jeździsz używając w/w Renault przekonuje mnie, że wielkiego
    błędu nie popełnię. Oczywiście o metodzie opisanej przez Wojciecha pamiętam
    i na pewno z niej skorzystam.
    Mam jeszcze jedno małe pytanie. Czy popełniam wielki błąd gdy równocześnie
    naciskam pedał hamulca i sprzęgła?. Wiem, że powinno się hamować silnikiem,
    a nie pedałem hamulca i przy początkowym wytracaniu szybkości całkiem dobrze
    mi to wychodzi, ale gdy samochód jedzie już wolniej i samo hamowanie silnikiem
    nie wystarcza (być może nie potrafię jeszcze w porę redukować biegu) odruchowo
    obok pedału hamulca naciskam pedał sprzęgła w obawie przed zgaśnięciem silnika.
    Czy jest to bardzo szkodliwe dla samochodu?

    Pozdrawiam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: