-
Data: 2010-05-04 17:18:29
Temat: Re: Biegi a prędkość jazdy.
Od: "Kierowca" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Moja propozycja - kolego pytajacy - o ile tu jeszcze zagladasz.
> Skoro chcesz jezdzic:
>> Jeżdżę spokojnie. Zależy mi na zachowaniu samochodu w dobrym
>> stanie i oszczędnym spalaniu, ale bez przesady. Komfort jazdy jest
>> najważniejszy.
> To zmieniaj biegi przy tym silniku (niewielkim) przy predkosciach -
> 20-40-60-80.
> Na rownym terenie.
> Pod gorke + 10 (no dla jedynki + 5, chyba ze naprawde gora pionowa -
> >30-50-70-90), z gorki mozesz -10 kmh, dla kazdego biegu
> (10-30-50-70).
> Zapamietac latwo.
> Metoda jest prosta, prostacka wrecz. Jazda bedzie dosc spokojna,
> czasem dynamiczna, dosc oszczedna (acz taki super eco to nie bedzie,
> ale powinien sie w tych 8-8.5 l zmiescic).
> Mam sluzbowe Renault Kangoo 1.4 benzyna, 75 KM, jezdze tak i tyle mi
> pali - po Trojmiescie. Pusty (uzywany jako osobowy).
> Przy okazji mozesz obserwowac obrotomierz, nie powinien spadac ponizej
> 2000 rpm (oczywiscie poza momentem zmiany, w ktorym przeciez puszczasz
> gaz).
> Z czasem nie patrz na obrotomierz, ewentualnie pod gorke, dla kontroli
> czy nie spada ponizej tych 2000 rpm (jak tak to redukcja od razu +
> duzo gazu na nizszym biegu), jezdzij na sluch i predkosciomierz.
Wielkie dzięki. Właśnie o taką prostą zasadę mi chodziło, przynajmniej na początek.
Fakt, że Ty sam tak jeździsz używając w/w Renault przekonuje mnie, że wielkiego
błędu nie popełnię. Oczywiście o metodzie opisanej przez Wojciecha pamiętam
i na pewno z niej skorzystam.
Mam jeszcze jedno małe pytanie. Czy popełniam wielki błąd gdy równocześnie
naciskam pedał hamulca i sprzęgła?. Wiem, że powinno się hamować silnikiem,
a nie pedałem hamulca i przy początkowym wytracaniu szybkości całkiem dobrze
mi to wychodzi, ale gdy samochód jedzie już wolniej i samo hamowanie silnikiem
nie wystarcza (być może nie potrafię jeszcze w porę redukować biegu) odruchowo
obok pedału hamulca naciskam pedał sprzęgła w obawie przed zgaśnięciem silnika.
Czy jest to bardzo szkodliwe dla samochodu?
Pozdrawiam
Następne wpisy z tego wątku
- 04.05.10 18:59 Wojciech Smagowicz [ZIWK]
- 04.05.10 14:26 Pszemol
- 04.05.10 14:22 Pszemol
- 04.05.10 14:17 Pszemol
- 04.05.10 20:14 MaćkuPićku
- 04.05.10 20:39 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
- 04.05.10 21:15 Rafał Grzelak
- 04.05.10 22:36 Krzysiek Kielczewski
- 05.05.10 14:15 Pszemol
- 05.05.10 02:45 Pszemol
- 05.05.10 14:33 kamil
- 05.05.10 14:38 .Peeter
- 06.05.10 09:04 jacek2v
- 06.05.10 09:10 jacek2v
- 06.05.10 09:13 jacek2v
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2025-01-17 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-17 Nieustający podziw...
- 2025-01-17 zawsze parkuj tyłem do ulicy
- 2025-01-16 nie będzie naprawy pod blokiem?
- 2025-01-16 korytarz zycia
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!