    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bezpiecznik topikowy i wstrząsy
    Date: Thu, 24 Sep 2015 19:44:40 +0200

    Użytkownik " (c)RaSz" napisał w wiadomości grup
    24 września 2015 11:38 Użytkownik "J.F." napisał w
    >: > rekrtstalizowanej. Wisi do dzisiaj:
    >http://148.81.130.53/bulba.jpg
    >: Ale czy to aby na pewno rekrystalizacja ?
    >Chyba faktycznie trzeba pominąć przedrostek, i pisać o samej tylko
    >"krystalizacji", co pomija jej mechanizm, tu; dość specyficzny. Lecz
    >i wtedy
    >ktoś mógłby się upierać przy tym, że krystalizacja to *tylko* z fazy
    >ciekłej.
    >Ale... też amorficznej, szklistej, no i z gazowej - także, choć to
    >ostatnie
    >polega na resublimacji właśnie (mechanizm)!

    Mnie tam nie o definicje chodzi, tylko czy to co widzimy jest skutkiem
    zmiany struktury drutu od uzywania, czy tylko efektem powierzchniowym.

    >A co do samej konstrukcji odpowiednich "bulb", to znajomy był
    >właścicielem
    >patentu, polepszającego ich trwałość. Pomysł był taki, aby próżniową
    >(a
    >dokładniej: niskociśnieniową) bańkę - otoczyć bańką kolejną.

    W halogenach to nie wiem - ta wewnetrzna jest niskocisnieniowa ?
    Ogolnie to chyba w zarowkach przestali dawac proznie - gaz obojetny
    zmniejsza parowanie metalu, szczegolnie jak ciezki.

> [...]
    >paru latach
    >PAN-owski Instytut przestał opłacać przedłużenie patentu. No i minęły
    >dwa lata,
    >i któryś (nie pamiętam) z wielkich - taką żarówkę wypuścił. Lecz i
    >on - chyba
    >kokosów na tym nie zrobił. No bo takich dwu-bańkowych bulb w sklepach
    >jakoś nie
    >widać. Ale może natknął się na to któryś z grupowiczów? Niech da
    >znać,
    >koniecznie, razem z nazwą producenta, i najlepiej ze zdjęciem!

    Jak to nie ma ? Cala masa. Niech sie przejdzie do Castoramy chocby.

    http://www.ceneo.pl/Zarowki_halogenowe/Mocowanie:E14
    ,E27.htm

    Osram 64860T 25W Halolux T Żarówka Hal. E14 15X1 4050300500942
    Philips Pila 53W (70W) E27 872790096126300
    PHILIPS EcoClassic 28W->35W gładka
    Ge Lighting Energy Efficent Halocandle 42w E27 42w Halo C/cl/e27 230v
    76573

    Przy czym:
    -nie wiem czy tam w srodku proznia,
    -nie wiem czy to o polepszenie pracy chodzilo, czy o zastapienie
    "zwyklej zarowki",
    -unia ich chyba nie lubi i beda znikac, a ceny jak widac - wygorowane.

    podobne rozwiazania sa w lampach sodowych, i tam chyba chodzi m.in. o
    utrzymanie temperatury luku.

    J.