    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Bezpieczna prędkość, czyli jaka?
    Date: Fri, 14 Feb 2014 11:22:02 +0100

    W dniu 2014-02-14 01:14, Pawel O'Pajak pisze:
    > Powitanko,

    > Tak, tylko ze ktos bez wyobrazni ma w dupie znaki niezaleznie od limitu.
    > Przede wszystkim mowimy o znakach informujacych o MAKSYMALNEJ
    > dopuszczalnej predkosci. Nie minimalnej, nie zalecanej, tylko
    > maksymalnej. Ta predkosc powinna byc taka, z jaka jest w stanie
    > bezpiecznie jechac w pelni sprawny psychofizycznie czlowiek dobrym,
    > sprawnym technicznie samochodem w doskonalych warunkach atmosferycznych.
    > Krotko mowiac, powinno byc to przeslanie : Bedziesz jechal szybciej niz
    > napisalismy na znaku, to czarny worek juz czeka na twoje cialo. Nikt nie
> [...]

    Chyba wszyscy zarządzający drogami zapomnieli już, że istnieją znaki A1
    do A4. W zupełności wystarczyłoby postawić taki znak - oczywiście
    niekoniecznie na tak lekkim łuku, jaki pokazał Tomek.

    Ale "władza" przez ostatnie dziesięciolecia nauczyła się, że jest
    "mądrzejsza" od "ludu" i musi nakazywać lub zakazywać :(

    Już to pisałem - nawet Witold Rychter w okresie Dwudziestolecia
    międzywojennego dowodził, iż nadmiar znaków powoduje ich ignorowanie.
    Kierowca widząc dziesiątki bezzasadnie ustawionych znaków ograniczenia
    prędkości, zacznie je w końcu ignorować. Aż trafi na taki postawiony
    zasadnie, ale wtedy może być już problem...

    --
    Pozdrawiam.

    Adam