-
Data: 2014-02-14 11:22:02
Temat: Re: Bezpieczna prędkość, czyli jaka?
Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-02-14 01:14, Pawel O'Pajak pisze:
> Powitanko,
>
>> Może się zdziwisz, ale możliwości techniczne pokonania zakrętu wcale nie
>> są jedynym czynnikiem determinującym ograniczenie. I o ile nad 40 tutaj
>> można się zastanawiać, o tyle nad 110 już nie. To czysty idiotyzm
>> spowodowany brakiem wyobraźni.
>
> Tak, tylko ze ktos bez wyobrazni ma w dupie znaki niezaleznie od limitu.
> Przede wszystkim mowimy o znakach informujacych o MAKSYMALNEJ
> dopuszczalnej predkosci. Nie minimalnej, nie zalecanej, tylko
> maksymalnej. Ta predkosc powinna byc taka, z jaka jest w stanie
> bezpiecznie jechac w pelni sprawny psychofizycznie czlowiek dobrym,
> sprawnym technicznie samochodem w doskonalych warunkach atmosferycznych.
> Krotko mowiac, powinno byc to przeslanie : Bedziesz jechal szybciej niz
> napisalismy na znaku, to czarny worek juz czeka na twoje cialo. Nikt nie
> zabrania jechac wolniej. Ledwie zyjesz po robocie, opony miales zmienic,
> ale nie bylo czasu, albo ten deszczyk zamarza na drodze, to jest jasne,
> ze jedziesz ponizej limitu.
> Jesli w miare sprawny samochod ze 100km/h jest w stanie wyhamowac na ok.
> 40m, przy tej predkosci pokonuje niecale 30m/s i czas reakcji jest
> powiedzmy 0,5s, to jaki jest sens stawianie ograniczenia do 50 przy
> widocznosci drogi i pobocza na pol km? Sens jest tylko taki, ze mozna
> tam postawic stala zolta "kase fiskalna", albo bardziej mobilna.
> Jak pisal Anacron, tez jestem w stanie pokonac sporo zakretow w
> Warszawie i okolicach z 2-krotna predkoscia dopuszczona przez znaki.
> Tylko jak przyzwyczajony do takiego powazania limitow wjedziesz w zakret
> w Bieszczadach, to bardzo szybko nabierzesz szacunku do znakow. Tam to
> odpowiada rzeczywistosci, w Warszawie temu, jak jest w stanie jechac
> Galas niewyspany i na kacu.
Chyba wszyscy zarządzający drogami zapomnieli już, że istnieją znaki A1
do A4. W zupełności wystarczyłoby postawić taki znak - oczywiście
niekoniecznie na tak lekkim łuku, jaki pokazał Tomek.
Ale "władza" przez ostatnie dziesięciolecia nauczyła się, że jest
"mądrzejsza" od "ludu" i musi nakazywać lub zakazywać :(
Już to pisałem - nawet Witold Rychter w okresie Dwudziestolecia
międzywojennego dowodził, iż nadmiar znaków powoduje ich ignorowanie.
Kierowca widząc dziesiątki bezzasadnie ustawionych znaków ograniczenia
prędkości, zacznie je w końcu ignorować. Aż trafi na taki postawiony
zasadnie, ale wtedy może być już problem...
--
Pozdrawiam.
Adam
Następne wpisy z tego wątku
- 14.02.14 13:03 Gotfryd Smolik news
- 14.02.14 12:55 Gotfryd Smolik news
- 14.02.14 13:14 Marcin N
- 14.02.14 13:17 sqlwiel
- 14.02.14 14:00 Budzik
- 14.02.14 15:34 sqlwiel
- 14.02.14 16:06 Marcin N
- 14.02.14 17:27 BUNIEK
- 14.02.14 17:44 Budzik
- 14.02.14 17:51 sqlwiel
- 14.02.14 18:09 sqlwiel
- 14.02.14 18:50 Cavallino
- 14.02.14 19:00 Budzik
- 14.02.14 19:25 J.F
- 14.02.14 23:17 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2025-01-10 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-10 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=