  • Data: 2014-02-14 18:09:52
    Temat: Re: Bezpieczna prędkość, czyli jaka?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-02-14 17:44, Budzik pisze:
    > Użytkownik sqlwiel "nick"@googlepoczta.com ...

    > I teraz nie wiem czy ironizujesz czy mowisz powaznie...

    Jak najbardziej serio.
    Jeśli jest "niebezpieczny zakręt", to zmniejszam prędkość. Zmniejszam do
    takiej (jak tu ktoś napisał cytując Zasadę), żeby móc się zatrzymać
    jeśli nagle zobaczę, że zamiast jezdni jest dół, bo podmyło. (Tylko dla
    naprzykładu, skrajny przypadek, bo wtedy powinno być dużo bardziej
    radykalne oznakowanie), albo że zakręt ma odwrotny profil.
    A ograniczenie - jeden pojedzie czterośladowym klekotem, na który
    załatwił sobie przegląd za 2 stówki, w którym hamulce trzymają czasami i
    nierówno, opony jak po chemioterapii, w którym i przy 40-ce wypieprzy
    się na zakręcie o odwróconej pochyłości.
    I pomyśli sobie, że skoro WAAADZA dała tutaj 40-kę, to ta 40-ka jest dla
    niego bezpieczna. To jest szkodliwe następstwo stosowania ograniczenia,
    zamiast ostrzeżenia. Zwalnia "pana kierowcę" z obowiązku myślenia.
    A drugi - wypieszczoną rajdówką, którą wziąłby ten zakręt bez cienia
    ślizgu i 90-ką. I dlaczego ten drugi ma hamować do 40-ki, ryzykować
    garaż w dupie, rozpylać azbest z klocków, dowalać CO2 do atmosfery itd?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.