  • 1. Data: 2009-08-02 20:04:01
    Temat: Beton stezal i zrobil sie twardy
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Tak sobie przeglądnąłem wątki z ostatniego czasu i widzę tylko jedną
    rzecz. Otóż (według treści tychże) sprzęt coraz bardziej ogranicza
    możliwości fotografowania, w szczególności af jest coraz słabszy,
    dynamika coraz mniejsza, tylko ff daje radę cokolwiek odwzorować, każdy
    następny megapiksel to cofka technologiczna, chyba już żaden obiektyw
    nie trafia w punkt, następny model też będzie spieprzony, a w ogóle to
    kiedyś były aparaty...

    To jakieś przesilenie letnie czy degradacja branży? Gdzie są posty, w
    którym jakiś posiadacz najtańszego lustra z kitem pisze, że ma wspaniały
    sprzęt, którym wreszcie może wszytko... bo właśnie tak jest, choć
    pisanie takich rzeczy jest straszliwie niemodne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 2. Data: 2009-08-02 21:16:13
    Temat: Re: Beton stezal i zrobil sie twardy
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant pisze:

    > To jakieś przesilenie letnie czy degradacja branży? Gdzie są posty, w
    > którym jakiś posiadacz najtańszego lustra z kitem pisze, że ma wspaniały
    > sprzęt, którym wreszcie może wszytko...

    Wreszcie najtańszą lustrzanką mogę robić zdjęcia brykających kotów!

    > bo właśnie tak jest, choć
    > pisanie takich rzeczy jest straszliwie niemodne.

    Wcale nie wszystko... Ja dzisiaj nie mogłem zrobić zdjęć samochodu w
    rowie świeżo po rozbiciu.
    Nie z powodu braków sprzętowych, tylko jakoś mi się to wydawało
    nietaktowne. Ludzie się kręcili i wcale nie byłem pewny, czy nie nad
    zwłokami. (podobno nie).

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 3. Data: 2009-08-02 21:21:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Roger from Cracow pisze:
    > Coś mi się widzi, że gdybyś zmienił target, zaczoł uprawiać więcej
    > reporterki, tej pogradzanej przez Ciebie albo innej podobnej to byś zmienił
    > poglądy w chwili kiedy po zrzuceniu materiału najpierw wybierał byś z niego
    > te trafione zdjęcia a potem z tego co Ci zostało rzeźbił dobre foty. Gdyby
    > moi klienci wiedzieli jak fantastyczne zdjecia idą czasem do kosza bo AF
    > sobie nie trafił to by chyba płakali żewnymi łzami.

    Ba, gdybym więcej reporterkował, miałbym lepszą praktykę więc
    ograniczenia bolałyby mnie jeszcze mniej.
    A pstrykałem kotlety jeszcze g3 i dało się, i całkiem z tego przyjemny
    materiał powstał. O 300D nie wspomnę. I do dziś nie wiem, z czego to
    wynika - po prostu nastawiam ostrość, przekadrowuję i pstryk. I to przy
    czasach 1/10-1/30, bez stabilizacji.

    Ale narzekania słyszę wciąż i ze wszystkich stron i czasem mi się
    wydaje, że jedzenie nożem i widelcem uważam za oczywiste, a dla wielu
    wcale to takie proste nie jest.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /chciałbym kiedyś dostać jakąś łapówkę.../

  • 4. Data: 2009-08-02 21:22:41
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 2 Sie, 22:04, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > sprzęt, którym wreszcie może wszytko... bo właśnie tak jest, choć
    > pisanie takich rzeczy jest straszliwie niemodne.

    No niech tak napisze wlasciciel lustrzanki Sony, to zostanie
    zlinczowany publicznie;-)
    Ja mialem taki aparat, ktory byl solidnie wykonany i dalo sie latwo
    robic "wszystko", mianowicie Sony A700 z zeissem 16-85. Teraz mam D90
    i spiewam, zamienil stryjek siekierke na kijek.
    Pozdrawiam StaM

  • 5. Data: 2009-08-02 21:24:47
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Użytkownik "StaM" <a...@y...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Ja mialem taki aparat, ktory byl solidnie wykonany i dalo sie latwo
    robic "wszystko", mianowicie Sony A700 z zeissem 16-85. Teraz mam D90
    i spiewam, zamienil stryjek siekierke na kijek.

    a cóż siekierowatego w siekierze, cóż kijowego w kijku ?

    napisz prosze z grubsza, co takiego Cie 'kluje' w obu sprzetach, dziekuje :)

    p, zul

  • 6. Data: 2009-08-02 21:26:56
    Od: "085" <z...@g...pl>

> [...]
    > sprzęt, którym wreszcie może wszytko... bo właśnie tak jest, choć pisanie
    > takich rzeczy jest straszliwie niemodne.

    to jest Babilon !

    wypadkowa lansu, dzialan marketingowych, nowosci sprzetowych i ogolnego
    kierunku rozwoju rynku

    a koncerny tylko sie ciesza - w metnej wodzie najlepiej lowi sie ryby :)

    p, zul

  • 7. Data: 2009-08-02 21:27:45
    Od: bakulik <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd Janko Muzykant napisał(a):

> [...]
    > sprzęt, którym wreszcie może wszytko... bo właśnie tak jest, choć
    > pisanie takich rzeczy jest straszliwie niemodne.

    Tacy tu chyba nie zaglądają - nie mają czasu, po prostu robią zdjęcia i
    się z nich cieszą. Nie ma czasu na pisanie pamiętników, kto wiedzie
    ciekawe życie. ;)

    Jeśli o mnie chodzi, to mogę śmiało powiedzieć, że sprzęt mnie nie
    ogranicza. Oczywiście, zdarzają się sytuacje, że nie mogę wykonać
    takiego czy owego zdjęcia, bo brak ogniskowej albo za ciemno, albo się
    rusza... Co z tego - zrobię inne i też będzie ładnie. :)

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.pl | www.bakulik.com.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 8. Data: 2009-08-02 21:30:55
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > To jakieś przesilenie letnie czy degradacja branży? Gdzie są posty, w
    > którym jakiś posiadacz najtańszego lustra z kitem pisze, że ma wspaniały
    > sprzęt, którym wreszcie może wszytko...

    Moglby wszystko, gdyby nie ten cholerny AF. ;P Niestety, w kiepskich
    warunkach (fakt, staary) Pentax kombinuje dobre kilka sekund zanim trafi w
    punkt. O ile trafi - w przypadku kita problemu generalnie nie ma, ale juz
    50 f/1.4 potrafi napsuc krwi... choc jesli juz trafi, to efekt zapiera
    dech w piersiach.

    k,

  • 9. Data: 2009-08-02 21:32:56
    Od: StaM <a...@y...com>

    On 2 Sie, 23:24, "085" <z...@g...pl> wrote:

    > napisz prosze z grubsza, co takiego Cie 'kluje' w obu sprzetach, dziekuje :)
    >
    > p, zul

    W sonym draznily mnie marne opinie grupowiczow P.R.F.C. a byl to
    aparacik solidny latwy w obsludze, swietny soft do RAWow. Nikon D 90
    to takie male gowno, soft beznadziejny, ale robi zdjecia, bo filmowac
    nie probowalem, jakies glupie mi sie to wydaje.
    StaM

  • 10. Data: 2009-08-02 21:55:08
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Janko jak prywatnie Cię lubie to czasem nie mogę czytać... :|
[...]
    Zaraz znajdzie się paru oszołomów, którzy stwierdzą, że nie umie robić zdjęć
    albo aparatu obsługiwać ale co tam ;) Może faktycznie tak jest chociaż
    trzymam już w łapach sprzęt od conajmniej 20 lat o od conajmniej kilku
    zawodowo.

    To takie moje remedium na Twoją złotą myśl.

    Roger

    --
    Marcin Roger Pojałowski
    http://wrota-bieszczadow.pl ; http://studio-roger.pl