  • 21. Data: 2009-04-01 07:46:30
    Temat: Re: Bawimy się jeszcze?
    Od: a402 <z...@o...pl>

    m0w pisze:
    > B2 = gorsza ostrość i brzydsze kolory

    Kolory na zdjęciu powinny być naturalne (prawdziwe) czy ładne? Nie
    zawsze to co naturalne jest ładne. To nie jest złośliwe pytanie.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2009-04-01 07:50:55
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Tue, 31 Mar 2009 18:26:46 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > No to większy hardkor: A400 sprzed prawie pięciu lat, 3Mpx, totalna
    > mydelniczka z zoomem x2,2 i maluśką matrycą kontra 450D z tamronem (

    Sequele rzadko się sprawdzają...
    Kolejną część konkursu można by wynieść poza obszar fotografii.
    Można na przykład zrobić taki konkurs: postawić na lini startu Ferrari
    F50 i rower Wigry 3, przejechać nimi 100m z prędkością max 10km/h. Potem
    postawić pytanie 'który z nich dojedzie pierwszy'.

    ;P

    PS: ma kto pożyczyć F50?
    PSS: oczywiście wynik jest jak najbardziej do przewidzenia - rower
    będzie zwycięzcą.

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 23. Data: 2009-04-01 08:03:38
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 1 Apr 2009 09:50:55 +0200, Grzegorz Góra
    <g...@p...fr> wrote:

    >Można na przykład zrobić taki konkurs: postawić na lini startu Ferrari
    >F50 i rower Wigry 3, przejechać nimi 100m z prędkością max 10km/h. Potem
    >postawić pytanie 'który z nich dojedzie pierwszy'.
    Hm, ale tutaj dużo osób zaleca Ferrari, nie licząs się z tym że ZU nie
    będzie przekraczał prędkości i ma do przejechania 200 m. I bronią tego
    jak niepodległości - po jakiejkolwiek sugestii że przyda się rower,
    autor tejże jest obsztorcowany, aby młodzieży nie mącić a ducha nie
    gasić.

    I to jest właściwie cały problem.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 24. Data: 2009-04-01 08:10:23
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Tue, 31 Mar 2009 18:26:46 +0200, Janko Muzykant
    <j...@w...pl> wrote:

    Janko, a zrób test realny - 9x13, lub 10x15, 400 dpi, to będzie w
    pełni miarodajny, w końcu takie są najczęściej wykonywane odbitki.

    To wyjdzie 9x13 ->1417x2047, 10x15 -> 1574x2362. Choć i tak wszyscy
    pozostaną na z góry upatrzonych pozycjach ;)
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 25. Data: 2009-04-01 08:20:43
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Grzegorz Krukowski pisze:
    > przyda się rower,

    To jest bardzo mądre podsumowanie dyskusji. Kompakt jest w wielu
    sytuacjach znakomity, przez swoje wymiary i wagę, a w części warunków
    zdjęciowych efekt jest satysfakcjonujący. W trudniejszych, również
    wykaże zalety, bo lepiej mieć z unikatowej chwili zdjęcie gorsze niż nie
    mieć wcale bo torba ze sprzętem została w domu.

    Kiedy przewiduję, że będę robił zdjęcia, biorę lustro, parę słoików,
    lampę czasem inny osprzęt i jest to moje główne zajęcie w danym czasie.
    Jeśli jednak jestem gdzieś przypadkowo, wyciągam ze schowka w aucie
    kompakt. :)

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 26. Data: 2009-04-01 08:20:45
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > To wyjdzie 9x13 ->1417x2047, 10x15 -> 1574x2362. Choć i tak wszyscy
    > pozostaną na z góry upatrzonych pozycjach ;)

    Tylko jesli RAW z dSPLR będzie się tak wywoływać kręcąc kolory, kontrast itp
    żeby jak najbardziej przypominał z kompaktu a do tego tak dobierać GO żeby
    również wyszło podobnie to oczywiście można będzie udowodnić że zdjęcia są
    b. podobne. Jak ktoś chce to wiele udowodni. Możne było zrobić jeszcze
    zdjecia macro i powiedzieć ze kompakt tu jest lepszy. Ale jest cała masa
    zdjęć albo warunków oświelteniowych w których kompakt sobie nie poradzi.

  • 27. Data: 2009-04-01 08:28:48
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Wed, 1 Apr 2009 10:20:45 +0200, "Agent" <w...@o...ue>
    wrote:

> [...]
    >zdjecia macro i powiedzieć ze kompakt tu jest lepszy. Ale jest cała masa
    >zdjęć albo warunków oświelteniowych w których kompakt sobie nie poradzi.

    Problemem jest jak definujemy ,,lepiej''. To że lustrzanka
    (potencjelnie) robi lepsze jakościowo zdjęcia to fakt. Tylko postaw
    się w pozycji ZU - małe odbitki, może nawet oglądane wyłącznie na
    komputerze, zdjęcia od święta, z reguły dobre warunki oświetleniowe,
    oczekiwainie ,,bezproblemowości'', oczekiwanie ,,fun'u'' w stylu - o
    zobacz jak wyglądałeś jak ci ...., mała waga i wymiary, etc. I
    sądzisz, że w takich zastosowaniach doradzanie *każdemu* lustrzanki
    jest OK?
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 28. Data: 2009-04-01 08:56:52
    Od: Marx <M...@n...com>

    Grzegorz Krukowski pisze:
> [...]
    > się w pozycji ZU - małe odbitki, może nawet oglądane wyłącznie na
    > komputerze, zdjęcia od święta, z reguły dobre warunki oświetleniowe,
    a skad wytrzasnales te "z reguły dobre warunki oświetleniowe"? co to za
    regula pozwala robiz zdjecia ZU tylko w dobrym swietle?

    Lustrzanka nie jest panaceum, np pozadana przez wielu mala GO dla ZU
    moze byc powaznym problemem (czemu ten pomnik za ciocia jest nieostry...?)
    Marx

  • 29. Data: 2009-04-01 09:01:13
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 01 Apr 2009 09:19:29 +0200, Marx wrote:
    > Dodloz jeszcze zdjecie komorka, tez nie bedzie roznicy...

    Dałem zdjęcia otworkowe do porównania, to chyba cięższy kaliber niż
    komórka? :)

    > Kolejny test bez sensu.

    E, przesadzasz, da się conieco wywnioskowac n/t wlasciwosci obrazkow w
    rozdzielczosci pol megapiksela ;)

    Jak kto robi na papierkach zdjecia, to nie od dzis wiadomo, ze 9x13 czy
    10x15 zadowoli się czymkolwiek (W formacie 10x10 to sporo ludzi się nie
    orientuje, ze ma w reku odbitke z pinhole'a).

    pozdrowienia,
    --
    Michał http://kbns.digart.pl/

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 30. Data: 2009-04-01 09:20:03
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Grzegorz Góra pisze:

> [...]
    > F50 i rower Wigry 3, przejechać nimi 100m z prędkością max 10km/h. Potem
    > postawić pytanie 'który z nich dojedzie pierwszy'.

    Ty się nie śmiej. W 1962 roku zrobiono "wyścig" Paryż - Nicea, a
    startował Ferrari i 2CV.
    Ogólnie było tak, że poza miastami, na autostradach F. miał dwa razy
    wyższą przeciętną od kaczki, ale w miastach 2CV była szybsza.

    --
    Pozdrowienia
    Janek