    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Banał z BHP
    Date: Sat, 04 Apr 2009 20:17:08 +0200
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Użytkownik "Wiesiek" <w...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

> [...]
    > rozwiązanie] izolujący elektrycznie od podłoża. Standartowo warsztaty mają
    > podłogę "surowy" beton więc taki podest jest dość stabilny. Natomiast w moim
    > przypadku ślizga się i stwarza niebezpieczeństwo dla użytkownika. Nie ma mowy o
    > zmianie posadzki, jak również trudno sobie wyobrazić kotwienie podestu- bo
    > należy sprzątać co rusz pod nim [wióry!].Zastanawiałem się nad otworkami w
    > podłodze i wystające kołki w podeście...ale to ostateczność. Mam nadzieję, że
    > znajdę jakieś antypoślizgowe nasadki [lub do przyklejenia względnie przybicia]

    Problem określiłeś bardzo jasno. Podesty zawsze są stosowane przy obrabiarkach.
    I zawsze są dla pracownika a nie dla obrabiarki. Ci ci podpowiadali w życiu nie
    widzieli warsztatu z obrabiarkami albo hali fabrycznej. Tutaj to dopuszczalne.
    Ostatecznie to grupa menażeria inżynieria. Ale w regalu ten co wymyślił kafelki
    przy tokarce miał wrzód na mózgu wielkości małej pomarańczy. Ty nic nie kombinuj
    tylko skuj kafelki i normalnie wybetonuj. Tylko już nikt niech nie pisze że
    widział w internecie jakieś super anty poślizgowe kafelki i je można zastosować
    bo będzie to znaczyło że jest głupszy niż ustawa przewiduje. Młotek w dłoń,
    betoniarka. A jak beton zwiąże i wyschnie zaimpregnować żeby się nie kurzyło.
    Może być olej maszynowy.