eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Bagażnik dachowy a aerodynamika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 122

  • 101. Data: 2016-09-19 12:44:59
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 19 Sep 2016 10:43:42 +0200, w <nro8fo$u0o$1@dont-email.me>, quent
    <x...@x...com> napisał(-a):

    > > Chcesz ustawić box pod kątem np. -30 stopni? Wtedy to dopiero byłby duży
    > > opór (hint - powierzchnia czołowa)
    >
    > Ja chcę ustawić box odwrotnie!
    > Właśnie dla minimalnizowania oporu aerodynamicznego.

    No to ustaw, jedź na lotnisko i daj znać jak poszło.
    Możesz sprawdzić wskaźnikiem spalania w aucie.

    A potem CV do zespołu F1 i rządzisz w motosporcie :)


  • 102. Data: 2016-09-19 12:58:15
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    news:nroejf$ha6$1@dont-email.me...
    > On 19.09.2016 12:08, s...@g...com wrote:
    >> Przecież dostałeś wyjasnienie:
    >> Taki kształt jest i aerodynamiczny i pojemny i stabilny aerodynamicznie.
    >
    > Wyjaśnienie? Same przypuszczenia...
    > Dyskusja ciekawa ale argumentu "przeciw" ciągle brak.


    Producenci bagażników coś tam sobie badali w czasie projektowania.

    https://www.youtube.com/watch?v=nY3Nm0uR3Io

    https://www.youtube.com/watch?v=hQFx2QBG8Qg


    I wyszło im, że taki kształt będzi enajlepszy.


    >> I jakbyś czytał to bys widział że i samochody jako takie mają właśnie
    >> taki kształt. Chude z przodu, scięte z tyłu.
    >
    > Samochody to nie jest dobra analogia z oczywistych względów.
    >

    Dlaczego nie jest dobrą analogią? Też służy do przewożenia "ładunków" w
    ograniczonej przestrzeni.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 103. Data: 2016-09-19 13:00:28
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 września 2016 12:28:08 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > On 19.09.2016 12:08, s...@g...com wrote:
    > > Przecież dostałeś wyjasnienie:
    > > Taki kształt jest i aerodynamiczny i pojemny i stabilny aerodynamicznie.
    >
    > Wyjaśnienie? Same przypuszczenia...
    > Dyskusja ciekawa ale argumentu "przeciw" ciągle brak.
    >
    >
    > > I jakbyś czytał to bys widział że i samochody jako takie mają właśnie taki
    kształt. Chude z przodu, scięte z tyłu.
    >
    > Samochody to nie jest dobra analogia z oczywistych względów.
    >
    Zobacz sobie to:
    http://ecomodder.com/forum/showthread.php/aerodynami
    c-streamlining-template-part-c-9287-64.html
    Tam jest jeden z obrazków.
    http://i1271.photobucket.com/albums/jj622/aerohead2/
    -2.jpg

    Zobacz. Różnica w oporze jest nawet jak kształt jest za mało albo za bardzo podłużny.

    Pytanie które zadałeś jest na tyle fikusne że wyjasnienia nie ma wprost.

    Należy zakładać że producenci wytestowali i taki kształt im wyszedł.
    Jak nie wierzysz to możesz sprawdzić sam. Starczy ci kawałek styro, odkurzacz i waga
    elektroniczna wędkarska.

    Ja obstawiam że taki klinowaty kształt jest lepszy bo jest stabilny aerodynamicznie.
    Czyli nie ma tendencji to obrócenia się tyłem naprzód.
    Nawet jesli opór sprawia większy.
    A to akurat potrzebne bo przy prędkościach autostradowych i wietrze bocznym nie
    chcemy aby się relingi zerwały.

    Na jednym z odcinków mythbustersów testowali rakiety.
    To chyba odcinek z tym turkiem co mial latac na rakietach.

    I tam brali model rakiety, mocowali go na druciku w środku ciężkości i dmuchali na
    niego.
    Jesli ustawiał się przodem do wiatru to bylo dobrze. Jak miał tendencję do obracania
    się lub zawracania to był zły.

    I tu sądzę że odpowiedź na Twoje pytanie jest właśnie taka.
    Ten kształt będzie starać się ustawiać czubkiem do wiatru. Mimo że moż enie być
    idealnie opływowy.


  • 104. Data: 2016-09-19 13:15:54
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 19.09.2016 12:58, yabba wrote:
    > Dlaczego nie jest dobrą analogią? Też służy do przewożenia "ładunków" w
    > ograniczonej przestrzeni.

    Ale auto poza puszką ma pierdyliard rzeczy, które rzutują na jego wygląd.
    Od położenia silnika zaczynając na przepisach odnośnie usytuowania
    tablicy rejestracyjnej i lamp tylnych kończąc. Gdzieś w środku jest
    jeszcze wygoda dostępu do bagażnika z tyłu oraz szerokość/wygoda
    załadunku. Ogólny wygląd ma wpływ na wolumen sprzedaży itp itd.

    Nie dziwi więc, że takie auta się nie przyjeły:
    https://www.wired.com/wp-content/uploads/2014/09/Par
    ked-2.jpg

    Za to takie jak najbardziej:
    https://2.bp.blogspot.com/-RKNWOgx5kzE/VrtiUw3PPxI/A
    AAAAAAAZ_k/xkPKndFuweU/s1600/Volvo_9601.jpg

    Myślę też sobie, że aerodynamika jest rozpatrywana kompletu
    bagażnik+auto i możliwe, że ważniejsza niż aerodynamika samego bagażnika
    jest jego właściwość zabużania fali powstającej za autem generującej
    turbulencje.

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 105. Data: 2016-09-19 13:33:44
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    news:nrohd4$q9a$1@dont-email.me...
    > On 19.09.2016 12:58, yabba wrote:
    >> Dlaczego nie jest dobrą analogią? Też służy do przewożenia "ładunków" w
    >> ograniczonej przestrzeni.
    >
    > Ale auto poza puszką ma pierdyliard rzeczy, które rzutują na jego wygląd.
    > Od położenia silnika zaczynając na przepisach odnośnie usytuowania tablicy
    > rejestracyjnej i lamp tylnych kończąc. Gdzieś w środku jest jeszcze wygoda
    > dostępu do bagażnika z tyłu oraz szerokość/wygoda załadunku. Ogólny wygląd
    > ma wpływ na wolumen sprzedaży itp itd.
    >
    > Nie dziwi więc, że takie auta się nie przyjeły:
    > https://www.wired.com/wp-content/uploads/2014/09/Par
    ked-2.jpg
    >
    > Za to takie jak najbardziej:
    > https://2.bp.blogspot.com/-RKNWOgx5kzE/VrtiUw3PPxI/A
    AAAAAAAZ_k/xkPKndFuweU/s1600/Volvo_9601.jpg
    >
    > Myślę też sobie, że aerodynamika jest rozpatrywana kompletu bagażnik+auto
    > i możliwe, że ważniejsza niż aerodynamika samego bagażnika jest jego
    > właściwość zabużania fali powstającej za autem generującej turbulencje.
    >


    A w bagażniku najważniejsza jest jego pojemność, praktyczny kształt wnętrza,
    łatwość dostępu i załadunku i wygląd.
    Bagażnik z którejś strony musi być grubszy, żeby miał praktyczny kształt
    wnętrza. Z pomiarów w tunelu wyszło, że lepiej jak bagażnik jest gruby jest
    z tyłu a cienki z przodu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 106. Data: 2016-09-19 14:34:31
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 19.09.2016 13:33, yabba wrote:
    > Z pomiarów w tunelu wyszło, że lepiej jak bagażnik jest gruby
    > jest z tyłu a cienki z przodu.

    Ale uśliślijmy...
    Piszesz "w tunelu wyszło" - wiesz to czy tak Ci się wydaje?

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 107. Data: 2016-09-19 14:48:50
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    news:nrom0g$8pr$1@dont-email.me...
    > On 19.09.2016 13:33, yabba wrote:
    >> Z pomiarów w tunelu wyszło, że lepiej jak bagażnik jest gruby
    >> jest z tyłu a cienki z przodu.
    >
    > Ale uśliślijmy...
    > Piszesz "w tunelu wyszło" - wiesz to czy tak Ci się wydaje?
    >


    Na podstawie posiadanej wiedzy dedukuję, że tak właśnie powstawał projekt
    bagażnika. Ogólna koncepcja, projekt w AutoCadzie, symulacja komputerowa,
    poprawki projektu, testy w tunelu, poprawki projektu, skierowanie do
    produkcji.
    Chyba, że filmy z badań bagażników Thule w tunelu aerodynamicznym powstały
    tylko na potrzeby reklamy. :)
    Jak chcesz wiedzieć na 100%, to skontaktuj się z którymś z większych
    producentów bagażników i zapytaj o proces projektowania.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 108. Data: 2016-09-19 14:52:52
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 19.09.2016 14:48, yabba wrote:
    > Użytkownik "quent" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    > news:nrom0g$8pr$1@dont-email.me...
    >> On 19.09.2016 13:33, yabba wrote:
    >>> Z pomiarów w tunelu wyszło, że lepiej jak bagażnik jest gruby
    >>> jest z tyłu a cienki z przodu.
    >>
    >> Ale uśliślijmy...
    >> Piszesz "w tunelu wyszło" - wiesz to czy tak Ci się wydaje?
    >>
    >
    >
    > Na podstawie posiadanej wiedzy dedukuję, że tak właśnie powstawał
    > projekt bagażnika. Ogólna koncepcja, projekt w AutoCadzie, symulacja
    > komputerowa, poprawki projektu, testy w tunelu, poprawki projektu,
    > skierowanie do produkcji.
    > Chyba, że filmy z badań bagażników Thule w tunelu aerodynamicznym
    > powstały tylko na potrzeby reklamy. :)
    > Jak chcesz wiedzieć na 100%, to skontaktuj się z którymś z większych
    > producentów bagażników i zapytaj o proces projektowania.

    Nie spoko. Tak sobie tylko dyskutujemy.
    Jednak padają od czasu wypowiedzi, które brzmią jak pewność.

    Tam jeszcze mógł być taki przypadek, że przyszedł księgowy i powiedział,
    że macie robić ostre z przodu bo inne się słabo sprzedają ;-)))



    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 109. Data: 2016-09-19 18:35:05
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:57dfde5c$0$5149$6...@n...neostrada
    .pl...
    >Na podstawie posiadanej wiedzy dedukuję, że tak właśnie powstawał
    >projekt bagażnika. Ogólna koncepcja, projekt w AutoCadzie, symulacja
    >komputerowa, poprawki projektu, testy w tunelu, poprawki projektu,
    >skierowanie do produkcji.
    >Chyba, że filmy z badań bagażników Thule w tunelu aerodynamicznym
    >powstały tylko na potrzeby reklamy. :)

    Kto wie, kto wie.
    Skoro to podnosi sprzedaz, to czemu nie zrobic.
    Zauwaz, ze filmow reklamowych maja duzo, ale tych z tunelu
    aerodynamicznego to malo :-)


    Byl taki film o projektowaniu Lotusa Elise. O, ten
    https://youtu.be/TZ5lxms9xuw?t=2230

    trzeba spokojnie obejrzec do ~42 minuty ... argument "moj projekt
    (artystyczny) jest zatwierdzony przez zarzad" tez tam pada :-)
    No i mowia cos o krawedzi splywu.

    Nawiasem mowiac - w tych 2h filmu strasznie malo o testowaniu
    rozwiazan mechanicznych.
    Wiekszosc sie sprowadza do wygladu.
    Zmontowali prototyp i "prowadzi sie wspaniale".
    Nie wiem - tego woleli nie pokazywac, czy Lotus ma duze doswiadczenie
    chocby z F1.
    A moze prochu nie wymyslali i podzespoly wzieli sprawdzone w innych
    samochodach.

    >Jak chcesz wiedzieć na 100%, to skontaktuj się z którymś z większych
    >producentów bagażników i zapytaj o proces projektowania.

    Jest i druga metoda
    http://www.thulegroup.com/en/open-positions

    Oferty zatrudnienia:
    Graphic Illustrator
    Simulation Engineer.

    Czasy takie, ze tunel byc moze juz niepotrzebny - komputery to zrobia.

    "You will have a key position in a cross functional project
    organization and will perform static-, crash- and fatigue analysis
    using software's like ANSYS, LS-DYNA, ANSA and Mathlab."

    Aerodynamika nie szukaja, ale ANSYS chyba potrafi to analizowac.

    J.


  • 110. Data: 2016-09-19 18:57:23
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:57dfccc2$0$640$6...@n...neostrada.
    pl...
    >A w bagażniku najważniejsza jest jego pojemność, praktyczny kształt
    >wnętrza, łatwość dostępu i załadunku i wygląd.
    >Bagażnik z którejś strony musi być grubszy, żeby miał praktyczny
    >kształt wnętrza. Z pomiarów w tunelu wyszło, że lepiej jak bagażnik
    >jest gruby jest z tyłu a cienki z przodu.

    Aczkolwiek ... sa i takie pomysly
    https://www.youtube.com/watch?v=nQfHtyMUOUo
    https://www.youtube.com/watch?v=tOJZWUWjZKw

    J.

strony : 1 ... 10 . [ 11 ] . 12 . 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: