eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBagażnik dachowy a aerodynamika › Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
  • X-Received: by 10.157.16.21 with SMTP id h21mr1561228ote.18.1474282829185; Mon, 19
    Sep 2016 04:00:29 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.16.21 with SMTP id h21mr1561228ote.18.1474282829185; Mon, 19
    Sep 2016 04:00:29 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
    ws.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!u18no1900504ita.0!new
    s-out.google.com!w143ni5838itb.0!nntp.google.com!u18no1900493ita.0!postnews.goo
    gle.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 19 Sep 2016 04:00:28 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <nroejf$ha6$1@dont-email.me>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.19;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 217.115.65.19
    References: <9...@g...com>
    <nrmo6k$rfg$1@node1.news.atman.pl> <nro7gp$r7u$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <nroejf$ha6$1@dont-email.me>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <d...@g...com>
    Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Mon, 19 Sep 2016 11:00:29 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588791
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu poniedziałek, 19 września 2016 12:28:08 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > On 19.09.2016 12:08, s...@g...com wrote:
    > > Przecież dostałeś wyjasnienie:
    > > Taki kształt jest i aerodynamiczny i pojemny i stabilny aerodynamicznie.
    >
    > Wyjaśnienie? Same przypuszczenia...
    > Dyskusja ciekawa ale argumentu "przeciw" ciągle brak.
    >
    >
    > > I jakbyś czytał to bys widział że i samochody jako takie mają właśnie taki
    kształt. Chude z przodu, scięte z tyłu.
    >
    > Samochody to nie jest dobra analogia z oczywistych względów.
    >
    Zobacz sobie to:
    http://ecomodder.com/forum/showthread.php/aerodynami
    c-streamlining-template-part-c-9287-64.html
    Tam jest jeden z obrazków.
    http://i1271.photobucket.com/albums/jj622/aerohead2/
    -2.jpg

    Zobacz. Różnica w oporze jest nawet jak kształt jest za mało albo za bardzo podłużny.

    Pytanie które zadałeś jest na tyle fikusne że wyjasnienia nie ma wprost.

    Należy zakładać że producenci wytestowali i taki kształt im wyszedł.
    Jak nie wierzysz to możesz sprawdzić sam. Starczy ci kawałek styro, odkurzacz i waga
    elektroniczna wędkarska.

    Ja obstawiam że taki klinowaty kształt jest lepszy bo jest stabilny aerodynamicznie.
    Czyli nie ma tendencji to obrócenia się tyłem naprzód.
    Nawet jesli opór sprawia większy.
    A to akurat potrzebne bo przy prędkościach autostradowych i wietrze bocznym nie
    chcemy aby się relingi zerwały.

    Na jednym z odcinków mythbustersów testowali rakiety.
    To chyba odcinek z tym turkiem co mial latac na rakietach.

    I tam brali model rakiety, mocowali go na druciku w środku ciężkości i dmuchali na
    niego.
    Jesli ustawiał się przodem do wiatru to bylo dobrze. Jak miał tendencję do obracania
    się lub zawracania to był zły.

    I tu sądzę że odpowiedź na Twoje pytanie jest właśnie taka.
    Ten kształt będzie starać się ustawiać czubkiem do wiatru. Mimo że moż enie być
    idealnie opływowy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: