-
X-Received: by 10.157.16.21 with SMTP id h21mr1561228ote.18.1474282829185; Mon, 19
Sep 2016 04:00:29 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.16.21 with SMTP id h21mr1561228ote.18.1474282829185; Mon, 19
Sep 2016 04:00:29 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!ne
ws.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!u18no1900504ita.0!new
s-out.google.com!w143ni5838itb.0!nntp.google.com!u18no1900493ita.0!postnews.goo
gle.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Mon, 19 Sep 2016 04:00:28 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <nroejf$ha6$1@dont-email.me>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=217.115.65.19;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 217.115.65.19
References: <9...@g...com>
<nrmo6k$rfg$1@node1.news.atman.pl> <nro7gp$r7u$1@dont-email.me>
<8...@g...com>
<nroejf$ha6$1@dont-email.me>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <d...@g...com>
Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
From: s...@g...com
Injection-Date: Mon, 19 Sep 2016 11:00:29 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588791
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 19 września 2016 12:28:08 UTC+2 użytkownik quent napisał:
> On 19.09.2016 12:08, s...@g...com wrote:
> > Przecież dostałeś wyjasnienie:
> > Taki kształt jest i aerodynamiczny i pojemny i stabilny aerodynamicznie.
>
> Wyjaśnienie? Same przypuszczenia...
> Dyskusja ciekawa ale argumentu "przeciw" ciągle brak.
>
>
> > I jakbyś czytał to bys widział że i samochody jako takie mają właśnie taki
kształt. Chude z przodu, scięte z tyłu.
>
> Samochody to nie jest dobra analogia z oczywistych względów.
>
Zobacz sobie to:
http://ecomodder.com/forum/showthread.php/aerodynami
c-streamlining-template-part-c-9287-64.html
Tam jest jeden z obrazków.
http://i1271.photobucket.com/albums/jj622/aerohead2/
-2.jpg
Zobacz. Różnica w oporze jest nawet jak kształt jest za mało albo za bardzo podłużny.
Pytanie które zadałeś jest na tyle fikusne że wyjasnienia nie ma wprost.
Należy zakładać że producenci wytestowali i taki kształt im wyszedł.
Jak nie wierzysz to możesz sprawdzić sam. Starczy ci kawałek styro, odkurzacz i waga
elektroniczna wędkarska.
Ja obstawiam że taki klinowaty kształt jest lepszy bo jest stabilny aerodynamicznie.
Czyli nie ma tendencji to obrócenia się tyłem naprzód.
Nawet jesli opór sprawia większy.
A to akurat potrzebne bo przy prędkościach autostradowych i wietrze bocznym nie
chcemy aby się relingi zerwały.
Na jednym z odcinków mythbustersów testowali rakiety.
To chyba odcinek z tym turkiem co mial latac na rakietach.
I tam brali model rakiety, mocowali go na druciku w środku ciężkości i dmuchali na
niego.
Jesli ustawiał się przodem do wiatru to bylo dobrze. Jak miał tendencję do obracania
się lub zawracania to był zły.
I tu sądzę że odpowiedź na Twoje pytanie jest właśnie taka.
Ten kształt będzie starać się ustawiać czubkiem do wiatru. Mimo że moż enie być
idealnie opływowy.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.09.16 13:15 quent
- 19.09.16 13:33 yabba
- 19.09.16 14:34 quent
- 19.09.16 14:48 yabba
- 19.09.16 14:52 quent
- 19.09.16 18:35 J.F.
- 19.09.16 18:57 J.F.
- 20.09.16 22:44 RoMan Mandziejewicz
- 21.09.16 12:27 quent
- 21.09.16 13:37 AL
- 21.09.16 14:39 Ghost
- 21.09.16 15:00 Budzik
- 21.09.16 15:06 quent
- 21.09.16 15:11 quent
- 21.09.16 18:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800