eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Bagażnik dachowy a aerodynamika
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 122

  • 91. Data: 2016-09-18 16:39:43
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-09-18 o 16:00, Budzik pisze:

    >>>>> Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny.
    >>>>
    >>>> wszyscy siępodniecają Cx a opory zależaod Cx razy powierzchnia czołowa
    >>>>
    >>> To jest oczywiste, ale nie ma przeciez znaczenia w dyskusji.
    >>> Albowiem czy box załozysz przodem do przodu czy przodem do tyłu to
    >>> powierzchnia czołowa bedzie ta sama.
    >>>
    >> Ale opory będą inne a zdaje się to jest tematem tego wątku.
    >>
    > Ja zrozumiałem temat inaczej - czy ostry kształt przodu jest warunkiem
    > koniecznym do uzyskania małego cx. Czy moze wrecz odwrotnie.
    >
    Masz świadomość że aby uzyskać małe cx trzeba mieć ostre z przodu ?
    Bo jak czytam co piszesz to mam wątpliwości.


    Pozdrawiam


  • 92. Data: 2016-09-18 18:00:33
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl ...

    >>>>>> Czytam, ze ducato ma wspolczynnik cx = 0,31 - ponoc rewelacyjny.
    >>>>>
    >>>>> wszyscy siępodniecają Cx a opory zależaod Cx razy powierzchnia
    >>>>> czołowa
    >>>>>
    >>>> To jest oczywiste, ale nie ma przeciez znaczenia w dyskusji.
    >>>> Albowiem czy box załozysz przodem do przodu czy przodem do tyłu to
    >>>> powierzchnia czołowa bedzie ta sama.
    >>>>
    >>> Ale opory będą inne a zdaje się to jest tematem tego wątku.
    >>>
    >> Ja zrozumiałem temat inaczej - czy ostry kształt przodu jest
    >> warunkiem koniecznym do uzyskania małego cx. Czy moze wrecz
    >> odwrotnie.
    >>
    > Masz świadomość że aby uzyskać małe cx trzeba mieć ostre z przodu ?
    > Bo jak czytam co piszesz to mam wątpliwości.

    Intuicyjnie tak się własnie wydaje.
    Znaczy ze tak jest i ze tak uwazam.


  • 93. Data: 2016-09-18 20:59:30
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "Hinek" <h...@f...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:9e639184-31c8-44f8-9732-a854745c77dc@go
    oglegroups.com...
    >
    > Nie wydaje się Wam dziwne, że bagażniki dachowe montowane są odwrotnie niż
    > powinny?
    > Kształt/profil aerodynamiczny wskazywałby na konieczność montowania ostrym
    > do tyłu a nie do przodu - vide choćby kształt kropli wody :-)
    >
    >
    Odkryłeś wielki sekret!
    Okazuje się, że gwoździe o wiele łatwiej wbija się łbem w drewno!

    --
    Hinek



  • 94. Data: 2016-09-18 22:54:26
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 18 Sep 2016 16:28:32 +0200, w <nrm8ag$onk$1@node2.news.atman.pl>, "Axel"
    <n...@s...mu> napisał(-a):

    > > Całkiem możliwe, że tak właśnie jest.
    >
    > Nie "możliwe" tylko tak jest. I nawet nie chodzi o dociskanie samochodu do
    > drogi, tylko o zmniejszenie sił na mocowaniu do bagażnika i samego bagażnika
    > do samochodu.

    Byłem ciekawy kto w końcu się zorientuje :)


  • 95. Data: 2016-09-19 10:27:11
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.09.2016 20:59, Hinek wrote:
    > Okazuje się, że gwoździe o wiele łatwiej wbija się łbem w drewno!

    Otóż właśnie w aerodynamice jest odwrotnie ;-)

    Nikt widzę nie potrafi wyjaśnić problemu postawionego w pierwotnym poście.

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 96. Data: 2016-09-19 10:43:42
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 18.09.2016 16:28, Axel wrote:
    > Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:nrg41i$fcp$...@d...me...
    >
    >>>> Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje
    >>>> teoria.
    >
    >>> Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski spód,
    >>> a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
    >>> nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)
    >
    >> Całkiem możliwe, że tak właśnie jest.
    >
    > Nie "możliwe" tylko tak jest. I nawet nie chodzi o dociskanie samochodu
    > do drogi, tylko o zmniejszenie sił na mocowaniu do bagażnika i samego
    > bagażnika do samochodu.

    Zajmujesz się tym zawodowo czy tak Ci się wydaje?

    Siły na mocowaniu do bagażnika wynikające z czego? Z ciężaru boxu czyli
    o zwrocie wektora w dół czy może z oporu aerodynamicznego rosnącego z
    sześcianem prędkości skierowanego w bok?
    A może jedno i drugie a więc wektor siły o zwrocie będącym wypadkową?
    Wypadkowa tej siły, bez uwzględnienia siły nośnej, będzie skierowana w
    bok i dół a więc siła nośna, skierowana ku górze, powinna jeden z tych
    wektorów znosić co byłoby korzystne.

    Pozostaje pytanie o wielkość działających sił dla poszczególnych
    zakresów prędkości.

    Czy przypadkiem nie jest tak, że wpływ ciężaru załadowanego boxu zaczyna
    być pomijalny w porównaniu do siły jaką generuje opór powietrza,
    zwłaszcza przy sporych prędkościach?
    Jaki wtedy byłby cel generowania (konstrukcyjnie) siły nośnej
    skierowanej ku górze?


    > Chcesz ustawić box pod kątem np. -30 stopni? Wtedy to dopiero byłby duży
    > opór (hint - powierzchnia czołowa)

    Ja chcę ustawić box odwrotnie!
    Właśnie dla minimalnizowania oporu aerodynamicznego.
    Czytaj uważnie proszę.
    To było już w pierwotnym poście.


    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 97. Data: 2016-09-19 10:51:32
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: p...@g...com

    --Ja chcę ustawić box odwrotnie!

    no to ustaw i daj znac jak poszlo

    P.


  • 98. Data: 2016-09-19 11:00:28
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 19.09.2016 10:51, p...@g...com wrote:
    > --Ja chcę ustawić box odwrotnie!
    >
    > no to ustaw i daj znac jak poszlo

    Ale co poszło?
    Trwa tu dyskusja, w której p...@g...com także może mieć
    swój udział.

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info


  • 99. Data: 2016-09-19 12:08:24
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 września 2016 10:27:13 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > On 18.09.2016 20:59, Hinek wrote:
    > > Okazuje się, że gwoździe o wiele łatwiej wbija się łbem w drewno!
    >
    > Otóż właśnie w aerodynamice jest odwrotnie ;-)
    >
    > Nikt widzę nie potrafi wyjaśnić problemu postawionego w pierwotnym poście.
    >
    Przecież dostałeś wyjasnienie:
    Taki kształt jest i aerodynamiczny i pojemny i stabilny aerodynamicznie.

    Jest kompromisem między użytecznością i optimum pod względem dodatkowego oporu.

    I jakbyś czytał to bys widział że i samochody jako takie mają właśnie taki kształt.
    Chude z przodu, scięte z tyłu.

    Jak chcesz dokładne wyjasnienie to tnij profil z styropianu i zmierz siły działające.
    Chyba że ktoś w internecie to juz zrobił :)


  • 100. Data: 2016-09-19 12:28:06
    Temat: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
    Od: quent <x...@x...com>

    On 19.09.2016 12:08, s...@g...com wrote:
    > Przecież dostałeś wyjasnienie:
    > Taki kształt jest i aerodynamiczny i pojemny i stabilny aerodynamicznie.

    Wyjaśnienie? Same przypuszczenia...
    Dyskusja ciekawa ale argumentu "przeciw" ciągle brak.


    > I jakbyś czytał to bys widział że i samochody jako takie mają właśnie taki kształt.
    Chude z przodu, scięte z tyłu.

    Samochody to nie jest dobra analogia z oczywistych względów.

    --
    Pozdr.
    Q
    www.elipsa.info

strony : 1 ... 9 . [ 10 ] . 11 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: