-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
.org!.POSTED!not-for-mail
From: quent <x...@x...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Bagażnik dachowy a aerodynamika
Date: Fri, 16 Sep 2016 08:38:47 +0200
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 22
Message-ID: <nrg41i$fcp$1@dont-email.me>
References: <9...@g...com>
<57dab227$0$12547$65785112@news.neostrada.pl>
<b...@g...com>
<57db8bba$0$12551$65785112@news.neostrada.pl>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Fri, 16 Sep 2016 06:38:42 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="5e24216db5b172e7e3f678f657f243dd";
logging-data="15769";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18hBXjeCugjBKGb7yQsrxjr"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.6.0
In-Reply-To: <57db8bba$0$12551$65785112@news.neostrada.pl>
Cancel-Lock: sha1:0e5Yn6oy0v/yDhjiL+Vf3o/QWsw=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2588650
[ ukryj nagłówki ]On 16.09.2016 08:05, Mirek Ptak wrote:
> W dniu 2016-09-15 o 16:47, q...@g...com pisze:
>> Łódki to też inna kwestia, tu zależy czy płyniesz w ślizgu czy w
>> zanurzeniu.
>>
>> Bagażnik jednak mógłby mieć kształt aerodynamiczny. Taki jak pokazuje
>> teoria.
>>
> Nie bardzo, bo z przyczyn praktycznych musi (powinien) mieć płaski spód,
> a to od razu (przy kształcie aerodynamicznym) powoduje powstawanie siły
> nośnej - nie specjalnie pożądanej w samochodzie :)
Całkiem możliwe, że tak właśnie jest.
Choć nie do końca mi to pasuje, bo siła nośna związana jest ściśle z
kątem natarcia, który też można łatwo ustawić, montując bagażnik tak aby
siła nośna była skierowana w dół co daje zwiększenie przyczepności kół.
--
Pozdr.
Q
www.elipsa.info
Następne wpisy z tego wątku
- 16.09.16 09:14 twistedme
- 16.09.16 09:29 quent
- 16.09.16 09:38 s...@g...com
- 16.09.16 09:54 s...@g...com
- 16.09.16 09:59 J.F.
- 16.09.16 10:05 s...@g...com
- 16.09.16 10:15 J.F.
- 16.09.16 10:20 J.F.
- 16.09.16 10:21 J.F.
- 16.09.16 10:28 quent
- 16.09.16 10:29 elmer radi radisson
- 16.09.16 10:39 J.F.
- 16.09.16 11:30 J.F.
- 16.09.16 13:39 masti
- 16.09.16 13:41 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod