  • 251. Data: 2010-12-08 00:51:15
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 08 Dec 2010 00:13:40 +0100, Mariusz Chwalba wrote:
    >Dnia 08-12-2010 o 00:05:18 Krzysiek Kielczewski
    >[...RWD...]
    >
    >To jakieś podchwytliwe pytanie? "kierownica w lewo, naciskasz gaz, obracasz
    >auto, puszczasz gaz". Samochód obróci się wokół przedniej osi. Akurat takie
    >poślizgi się bajecznie prosto w RWD kontroluje.

    No przeciez wyraznie podkreslone w pierwszej linii. Jak sie auto
    obroci wokol przedniej osi to tyl wpadnie do rowu i na tym sie zimowa
    jazda zakonczy :-)

    Poza tym gdzies w opisie ci zabraklo "nacisnac lewy przedni hamulec",
    bo inaczej jazda sie zakonczy dopiero po spisaniu protokolu.

    J.

  • 252. Data: 2010-12-08 00:52:30
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Dec 2010 23:14:20 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Normalnie...

    Film, film, poki jeszcze mozna zerwac przyczepnosc :-)

    J.

  • 253. Data: 2010-12-08 00:54:48
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010 23:17:51 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Tutaj się nie zgodzę. Jakoś w FWD na nogi jest masakrycznie mało miejsca w
    >porównaniu z RWD... Może dlatego, że koła nie włażą do kabiny?

    Zalezy w ktorym. W wiekszosci jest normalnie. Bo i kola w sumie dosc
    normalnie rozmieszczone. W Audi 80 jest fatalnie.

    J.

  • 254. Data: 2010-12-08 01:33:51
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Wed, 08 Dec 2010 00:51:15 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No przeciez wyraznie podkreslone w pierwszej linii. Jak sie auto
    > obroci wokol przedniej osi to tyl wpadnie do rowu i na tym sie zimowa
    > jazda zakonczy :-)

    Dziś wieczorem było tak. Lewy na krzyżówce. Lajtowo dojechałem,
    skręciłem, auto przyjęło nowy pomysł na kierunek jazdy, krótko
    kopnąłem w gaz i już ładnie byłem ustawiony do wyjścia w osi
    drogi. Chwilę potem w tę samą krzyżówkę, tylko z przeciwnego
    kierunku (zatem prawy) złożył się pan Golfem. Dojechał, skręcił,
    przycisnął i zacząłem się zastanawiać, czy skończy na
    krawężniku, czy nie. Uff... wydało, co prawda na pasie
    przeciwnym, ale wydało. ;)

    r.
    _____________

  • 255. Data: 2010-12-08 02:24:53
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-07 08:44, Yans van Horn pisze:

    > Pamiętaj:
    >
    > "Jeśli wydaje Ci się, że Twój samochód jedzie jak po szynach (czyli tam
    > gdzie chcesz) to po prostu jedziesz za wolno"

    120 na błocie śniegowym w koleinach Beemą też można lecieć i uwierz mi,
    jak po szynach! :D

    Swoją drogą, brakuje mi śniegu... :( Jak nie ma śniegu, jadę jak ostatni
    kapelusznik.. A jak tylko spadnie... Nie potrafię się powstrzymać z
    pedałem gazu! :D

  • 256. Data: 2010-12-08 02:30:43
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-06 09:04, news-gazeta pisze:

    > Faktem jest ze w FWD na pewno przód ucieka z drogi przy
    > mocniejszym.skręcie.
    > Dlatego większość kierowców jeździ wolno - bo się normalnie boi.

    Ale nikt do tego się nie przyzna, że jedzie w pampersie.

    > Przy RWD ten problem jest znacznie mniejszy.
    > Niestety RWD ma problem z wygrzebaniem się z najmniejszej zaspy, gdyż
    > lekki tył
    > i przeważnie jedno koło napędzane nie radzą sobie z tym problemem.

    W zeszłą zimę nie zakopałem się ani razu. A parkuję w różnych miejscach,
    zasypanych śniegiem również. Dlaczego inne samochody przednionapędowe
    się zakopywały? Osobiście odgrzebywałem nie jedno auto znajomych (z
    dobrymi zimówkami).
    Mało tego..
    Wyobraź sobie 25 cm śniegu (błota śniegowego) na parkingu pod
    hipermarkietem. Ja wjechałem za pierwszym razem (normalną prędkością) z
    tylnym napędem. Obok mnie golfem IV wjeżdżał kilkukrotnie, z każdym
    kolejnym razem rozjeżdżając sobie kolejne 30 cm wjazdu... Nie przesadzam
    ale wjechał chyba za 6 razem. Wyszedłem z auta i pełen podziwu dla tego
    golfiarza rzekłem "a długa dyskusja panuje na grupie, który napęd
    lepszy" .. Chłopaczek nie skumał..

    > Dlatego w tej chwili jeżdzę już osobowym 4x4, co jest najlepszym
    > rozwiązaniem
    > na zimę i nie tylko.

    Zgadza się.

  • 257. Data: 2010-12-08 02:32:09
    Temat: Re: BMW za dobre na śnieg...
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-04 20:10, arek.pp pisze:

> [...]
    > a reszta swiata odwrotnie. Czyzby takie potegi nie umiały skonstruować
    > w miare trwałego FWD? Czy ten "rozkład mas" i moze trochę lepsze
    > prowadzenie na suchym są az tak ważne, ze pomija się zimowe kłopoty? A
    > może RWD uratowała elektronika /ESP itp.../. Mnie osobiscie od kupna
    > uzywanej bejcy odstręcza własnie ten tylny naped... Sam kiedys
    > wykreciłem bączka stara "siodemką", kumpel 2 razy rozbił Omegę
    > (automatic), ostatnio kupel wpadł w poslizg VW LT. Jakos nikt ze
    > znajomych posiadających FWD nie może wpasc w poslizg...

    :D

  • 258. Data: 2010-12-08 02:39:21
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-05 17:52, arek.pp pisze:

    > Oftop bo musze zareagować!:): Jeżdzę nowym Berlingo prawie codziennie
    > i to NIE JEST auto przestrzenne! Na tylne siedzenia typowy Kowalski
    > się zmieści jedynie przy prawie max. przysunietych do kierownicy
    > przednich fotelach. Fakt, ze w miarę ładny, ale prowadzeniem i
    > komfortem bije go np. wieswagen Caddy (tez czesto uzywam).
    > Poza tym Berlingo to FWD - lepszy od BMW teraz --> zeby wrócić do
    > głównego tematu :)

    :D

    Napisz coś jeszcze, proszę. :D

  • 259. Data: 2010-12-08 02:42:36
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > W RWD bym nie wyleciał. FWD jest nieprzewidywalne.

    Potwierdzam. To najbardziej pasujące słowa idealnie opisujące przedni
    napęd, "FWD jest nieprzewidywalne".
    Wpadłem tyle razy w poślizg (gdzie nie było prawa aby w niego wpaść),
    cudem wychodząc z niego cało, że nie potrafię tego zliczyć... Tylny
    napęd jeszcze NIGDY mi tego nie zrobił. Czuję pełną kontrolę nad
    samochodem, nawet podczas zabaw gdy przesadzam z gazem...

  • 260. Data: 2010-12-08 02:43:42
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-04 22:34, nalesnik pisze:

    > Z tym bananem, to dlatego że auto fajnie bokami chodzi.

    To dlatego, że ma się pełną kontrolę nad samochodem i auto jedzie tam
    gdzie Ty chcesz i tak jak Ty chcesz, nie odwrotnie.