    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [piatek] BMW za dobre na śnieg...
    Date: Wed, 08 Dec 2010 02:30:43 +0100

    W dniu 2010-12-06 09:04, news-gazeta pisze:

    > Faktem jest ze w FWD na pewno przód ucieka z drogi przy
    > mocniejszym.skręcie.
    > Dlatego większość kierowców jeździ wolno - bo się normalnie boi.

    Ale nikt do tego się nie przyzna, że jedzie w pampersie.

    > Przy RWD ten problem jest znacznie mniejszy.
    > Niestety RWD ma problem z wygrzebaniem się z najmniejszej zaspy, gdyż
    > lekki tył
    > i przeważnie jedno koło napędzane nie radzą sobie z tym problemem.

    W zeszłą zimę nie zakopałem się ani razu. A parkuję w różnych miejscach,
    zasypanych śniegiem również. Dlaczego inne samochody przednionapędowe
    się zakopywały? Osobiście odgrzebywałem nie jedno auto znajomych (z
    dobrymi zimówkami).
    Mało tego..
    Wyobraź sobie 25 cm śniegu (błota śniegowego) na parkingu pod
    hipermarkietem. Ja wjechałem za pierwszym razem (normalną prędkością) z
    tylnym napędem. Obok mnie golfem IV wjeżdżał kilkukrotnie, z każdym
    kolejnym razem rozjeżdżając sobie kolejne 30 cm wjazdu... Nie przesadzam
    ale wjechał chyba za 6 razem. Wyszedłem z auta i pełen podziwu dla tego
    golfiarza rzekłem "a długa dyskusja panuje na grupie, który napęd
    lepszy" .. Chłopaczek nie skumał..

    > Dlatego w tej chwili jeżdzę już osobowym 4x4, co jest najlepszym
    > rozwiązaniem
    > na zimę i nie tylko.

    Zgadza się.