  • 121. Data: 2010-12-05 13:34:27
    Temat: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 22:24:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Sat, 04 Dec 2010 23:00:29 +0100, J.F

    > Wydaje Ci się. Moje nie wpada. Żadne auto nie wpada, jak się go
    > do tego nie zmusi. Poślizg nie jest winą samochodu, jest winą
    > kierowcy.

    A moja sierra jakos wpadala. Moze kwestia warunkow na drodze.

    > Jak to? Przecie ,,przy fwd nie trzeba jakies czujnosci nadmiernej''?

    To nie jest nadmierna, to zwykla :-)

    > Ruszyłem. Z (gewaaałt!) wyłączoną kontrolą trakcji. Delikatnie.
    > Mięciutko jak kaczuszka. Albo Płaszczyc wślizgujący się do rowu.

    Znaczy sie ze bez TC by sie nie dalo czy ze warunki byly umiarkowane
    .. bo ruszyles

    >No i super. Nie dla Ciebie RWD.

    Nie dla mnie, nie dla milionow - pozostaja sportowcy ?

    > Trzeba było poćwiczyć.

    Tylko po co ? Kiedy indziej nie ma warunkow.

    Zeby sobie dwa razy do roku zrobic rundke po rondzie w srodku nocy ?

    > Mając ślizgającą się przednią oś próba destabilizacji tylnej
    > byłaby skazana na porażkę. Mając jedną zakłócającą siłę na
    > kołach mniej, miałbym większe szanse na odzyskanie
    > przyczepności. Choćby dlatego, że wciśnięcie sprzęgła przed
    > samym zakrętem wymaga podniesienia nogi z podłogi i wciśnięcia
    > pedału, w takich warunkach to trwa strasznie długo, dużo dłużej
    > od odpuszczenia hamulca. Zresztą teraz to i tak nie ma
    > znaczenia.

    No ale co - w RWD bys nie hamowal przed tym zakretem ?
    Czy przeniosl noge z hamulca na gaz, pieknie zarzucil tylem, a potem
    majtnal w druga strone uciekajac przed pojazdem z naprzeciwka ?

    J.

  • 122. Data: 2010-12-05 13:46:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 21:52:02 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Sat, 04 Dec 2010 22:47:34 +0100, nalesnik
    >
    > Tym, co zapewnia większy zysk przy sprzedaży samochodów. Kiedyś
    > bodajże p. Andrzej Kwiatkowski napisał, że gdyby dobrze
    > sprzedawały się samochody z napędem na koła po jednej stronie,
    > to producenci produkowaliby samochody z napędem na koła po
    > jednej stronie.

    Z jednej strony niby tak.
    A z drugiej - jakby zle jezdzily to by i zbt szybko upadl.

    A jak widac ludzie sa sklonni zaplacic za "bezpieczne auto", co ma
    poduszki, piec gwiazdek, ABS i ESP [zly przyklad, bo juz obowiazkowe].
    A jakos nie widze zeby ktos reklamowal "bezpieczne samochody bo z
    napedem na tyl".

    J.

  • 123. Data: 2010-12-05 13:58:54
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 04 Dec 2010 22:34:15 +0100, Mariusz Chwalba wrote:
    >To dziwnie segment definiujesz. Bo mnie mieści się w nim np. SLK i TT.
    >Ciężko je za limuzyny uznać.

    patrze na glownych producentow - Mercedes to tak od taksowek
    produkuje.

    Audi TT ? Przeciez to ma naped na przod lub czasem dolaczany tyl.

    >No to polemizuj:
    >Jak masz utratę przyczepności ze względu na wychylenie kół, to przednie
    >idą w uślizgu.

    Czyli stracily przyczepnosc, pierwszy punkt do polemizowania.

    >W RWD masz wtedy kontrolę nad osią tylną.

    Niestety jak poslizg gleboki, to nie wystarczy nogi z gazu zdjac.

    >W FWD masz kontrolę nad niczym.

    Spojrz na rajdy. Jakos sobie "oski" radza, i co ciekawe - malo w nich
    RWD :-)

    >Jak masz utratę przyczepności ze względu na zbytnie przyśpieszanie,
    >to w RWD masz kontrolę nad kołami skrętnymi. A w FWD nad, nadal,
    >niczym.

    No to puszczasz gaz i odzyskujesz kontrole.
    Poza tym nie calkiem sie zgodze, bo w FWD mozesz jednak sterowac
    kierunkiem dzialania tej sily na przednich kolach.

    >RWD mają opinię łatwo wpadających w poślizg, bo montuje się toto w
    >autach z mocniejszymi silnikami. Mając więcej nm na kołach łatwiej
    >się poślizgać.

    Moja sierra miala raczej mniejszy silnik.

    >Oprócz tego RWD jest obiektywnie niezaprzeczalnie lepsze od FWD,
    >bo mam. :P

    No coz, mialem jedno, mialem drugie, i jednak wole FWD.

    J.

  • 124. Data: 2010-12-05 14:00:20
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 4 Dec 2010 22:25:49 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Sat, 04 Dec 2010 23:04:26 +0100, nalesnik
    >
    > Bo ludzie chcą mieć auto tanie, z dużym bagażnikiem. Ale nie
    > wszyscy, stąd istnieją też marki premium.

    No ale przeciez mozna polaczyc jedno z drugim - Granada byla
    najlepsza, najtansza i miala najwiekszy bagaznik.

    J.

  • 125. Data: 2010-12-05 14:02:13
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 5 Dec 2010 02:37:10 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Bo są DROGIE w produkcji.
    >Przy okazji sa tańsze w serwisie i eksploatacji, ale na tym fabryka tez
    >chce zarobić, więc woli wyprodukowac taniej, a strzyc klienta potem.

    Ale na czym polega to rzekome strzyzenie klienta ?
    Na przegubach, ktore padna albo i nie, czy na szczotkach alternatora,
    ktorych wymiana jest nagle znacznie drozsza ?

    Bo innych roznic to raczej nie widze.

    J.

  • 126. Data: 2010-12-05 14:13:49
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na œnieg...
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 05.12.2010 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Ale od pierwszego wahniecia do barierki mija 7 sekund. I nie widac
    > zwalniania. Przyznaj sie - chciales wyciagnac gazem :-)
    >
    > Za to pozniejszy Aaltonen faktycznie skutecznie hamuje :-)

    A gdzie ten film? :)
    --
    Samotnik

  • 127. Data: 2010-12-05 14:15:54
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-12-05 13:26, Borys Pogoreło pisze:

    > I to załadowana po dach. Prawie nic nie odpadło ;)

    Pięciu nas wtedy jechało jak pamiętam. I żaden, no może poza Arturem nie
    był zbytnio anorektyczny. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 128. Data: 2010-12-05 14:33:55
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 05 Dec 2010 13:58:54 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Spojrz na rajdy. Jakos sobie "oski" radza, i co ciekawe - malo w nich
    > RWD :-)

    Jak ośki to ośki. RWD to RWD>

    > No to puszczasz gaz i odzyskujesz kontrole.

    Nic nie odzyskujesz, bo przeszedłeś z przyspieszania do
    hamowania silnikiem i znów koła się ślizgają. Trzeba ująć i
    trzeba wiedzieć, ile ująć.

    r.
    _____________

  • 129. Data: 2010-12-05 14:34:31
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 05 Dec 2010 14:00:20 +0100, J.F
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No ale przeciez mozna polaczyc jedno z drugim - Granada byla
    > najlepsza, najtansza i miala najwiekszy bagaznik.

    Tylko nie każdy jest Płaszczycem :)

    r.

  • 130. Data: 2010-12-05 14:35:02
    Temat: Re: [piatek] BMW za dobre na ?nieg...
    Od: rafikx <r...@g...pl>

    W dniu 2010-12-05 12:47, J.F. pisze:

    > I nie dopasowales predkosci do warunkow ? :-P

    Ssał :P

    R.