    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: BMW za dobre na ?nieg...
    Date: Sun, 05 Dec 2010 13:34:27 +0100

    On Sat, 4 Dec 2010 22:24:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak wrote:
    >On Sat, 04 Dec 2010 23:00:29 +0100, J.F

    > Wydaje Ci się. Moje nie wpada. Żadne auto nie wpada, jak się go
    > do tego nie zmusi. Poślizg nie jest winą samochodu, jest winą
    > kierowcy.

    A moja sierra jakos wpadala. Moze kwestia warunkow na drodze.

    > Jak to? Przecie ,,przy fwd nie trzeba jakies czujnosci nadmiernej''?

    To nie jest nadmierna, to zwykla :-)

    > Ruszyłem. Z (gewaaałt!) wyłączoną kontrolą trakcji. Delikatnie.
    > Mięciutko jak kaczuszka. Albo Płaszczyc wślizgujący się do rowu.

    Znaczy sie ze bez TC by sie nie dalo czy ze warunki byly umiarkowane
    .. bo ruszyles

    >No i super. Nie dla Ciebie RWD.

    Nie dla mnie, nie dla milionow - pozostaja sportowcy ?

    > Trzeba było poćwiczyć.

    Tylko po co ? Kiedy indziej nie ma warunkow.

    Zeby sobie dwa razy do roku zrobic rundke po rondzie w srodku nocy ?

    > Mając ślizgającą się przednią oś próba destabilizacji tylnej
    > byłaby skazana na porażkę. Mając jedną zakłócającą siłę na
    > kołach mniej, miałbym większe szanse na odzyskanie
    > przyczepności. Choćby dlatego, że wciśnięcie sprzęgła przed
    > samym zakrętem wymaga podniesienia nogi z podłogi i wciśnięcia
    > pedału, w takich warunkach to trwa strasznie długo, dużo dłużej
    > od odpuszczenia hamulca. Zresztą teraz to i tak nie ma
    > znaczenia.

    No ale co - w RWD bys nie hamowal przed tym zakretem ?
    Czy przeniosl noge z hamulca na gaz, pieknie zarzucil tylem, a potem
    majtnal w druga strone uciekajac przed pojazdem z naprzeciwka ?

    J.