eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmB2710 i GPS
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 83

  • 41. Data: 2013-03-01 16:13:29
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości
    Dnia Fri, 01 Mar 2013 15:03:24 +0100, cytawa napisał(a):
    >> Nie uzywalem. Ale w luznej rozmowie z geodeta ( o dokladnosci
    >> pomiarow)
    >> dowiedzialem sie, ze oni uzywaja dokladniejszego GPS i jakies
    >> koszta
    >> tego ponosza lub ponosili.

    >No tak.. wiesz.. zdradzę ci wielką tajemnicę, tylko nie mów nikomu -
    >taki
    >sprzęt trzeba - NIESPODZIANKA - kupić.
    >Czyli zamówić i zapłacić. Pieniążkami.

    I o tym przeciez byla mowa - ze nie ma nic za darmo :-)

    Ja sie tam nie znam, ale na szybko mozna znalezc np to
    http://rolnictwoprecyzyjne.com.pl/oferta/trimble-naw
    igacja-gps/trimble-cfx-750-gpsglonass

    Dokładności pozycjonowania GNSS:
    - 15-25 cm - dokładność standardowa przy korekcji bezpłatnej EGNOS,
    - 5-10 cm - dokładność przy korekcji płatnej OmniStar,
    - 1-2,5 cm - dokładność przy korekcji ze stacji bazowej RTK /GLONASS



    Tylko ciagle nie moge sie doszukac co to jest to Trimble-RTK i ile to
    kosztuje :-)

    J.


  • 42. Data: 2013-03-01 16:35:40
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 1 Mar 2013 16:13:29 +0100, J.F napisał(a):

    > I o tym przeciez byla mowa - ze nie ma nic za darmo :-)
    >

    a turystyczne Garminy to dają gdzieś za darmo? Podzielisz się informacją?

    > Dokładności pozycjonowania GNSS:
    > - 15-25 cm - dokładność standardowa przy korekcji bezpłatnej EGNOS,
    > - 5-10 cm - dokładność przy korekcji płatnej OmniStar,
    > - 1-2,5 cm - dokładność przy korekcji ze stacji bazowej RTK /GLONASS
    >
    > Tylko ciagle nie moge sie doszukac co to jest to Trimble-RTK i ile to
    > kosztuje :-)

    "Trimble Center Point RTX to nowy rodzaj autonomicznej poprawki korekcyjnej
    dla systemów pozycjonowania GPS i GLONASS oparty na technologii Trimble
    RTX. To niespotykane dotąd rozwiązanie pozwala uzyskać dokładność pozycji
    GPS na poziomie 3.8 cm w czasie rzeczywistym bez konieczności posiadania
    stacji bazowej RTK i pozwoleń na radiową transmisję danych korekcyjnych."

    czyli taki zakup jak telefonu od operatora - nie wykładasz całej kasy od
    razu, za to operator wydyma cię po troszku na dużo wiekszą kasę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 43. Data: 2013-03-01 16:51:58
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości grup
    Dnia Fri, 1 Mar 2013 16:13:29 +0100, J.F napisał(a):
    >> I o tym przeciez byla mowa - ze nie ma nic za darmo :-)
    >a turystyczne Garminy to dają gdzieś za darmo? Podzielisz się
    >informacją?

    A prosze cie bardzo
    http://www.wygrajzadarmo.pl/konkurs-opiniujesz-punkt
    ujesz-do-wygrania-telewizor-samsung-xbox-360-nawigac
    ja-garmin/

    Jak sie dowiesz ile kosztuje geodezyjny odbiornik, to nie bedziesz
    glupich tez wyglaszal

    >> Dokładności pozycjonowania GNSS:
    >> - 15-25 cm - dokładność standardowa przy korekcji bezpłatnej EGNOS,
    >> - 5-10 cm - dokładność przy korekcji płatnej OmniStar,
    >> - 1-2,5 cm - dokładność przy korekcji ze stacji bazowej RTK
    >> /GLONASS
    >
    >> Tylko ciagle nie moge sie doszukac co to jest to Trimble-RTK i ile
    >> to
    >> kosztuje :-)

    >"Trimble Center Point RTX to nowy rodzaj autonomicznej poprawki
    >korekcyjnej

    A czytac umiesz, K od X odrozniasz ? :-P

    >dla systemów pozycjonowania GPS i GLONASS oparty na technologii
    >Trimble
    >RTX. To niespotykane dotąd rozwiązanie pozwala uzyskać dokładność
    >pozycji
    >GPS na poziomie 3.8 cm w czasie rzeczywistym bez konieczności
    >posiadania
    >stacji bazowej RTK i pozwoleń na radiową transmisję danych
    >korekcyjnych."

    >czyli taki zakup jak telefonu od operatora - nie wykładasz całej kasy
    >od
    >razu, za to operator wydyma cię po troszku na dużo wiekszą kasę.

    Najwyrazniej ludzie to kupuja, wiec moze na mniejsza.

    No i nie kazdy ma mozliwosc postawienia stacji referencyjnej na
    stodole, bo np przylecial z daleka i chce wyladowac we mgle ..

    J.


  • 44. Data: 2013-03-01 17:03:37
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 1 Mar 2013 16:51:58 +0100, J.F napisał(a):

    > A prosze cie bardzo
    > http://www.wygrajzadarmo.pl/konkurs-opiniujesz-punkt
    ujesz-do-wygrania-telewizor-samsung-xbox-360-nawigac
    ja-garmin/
    >

    Naprawdę jesteś takim idiotą, czy tylko takiego udajesz?


    > Jak sie dowiesz ile kosztuje geodezyjny odbiornik, to nie bedziesz
    > glupich tez wyglaszal
    >

    Rzecz jest warta tyle, ile ktoś za to jest w stanie zapłacić. W porównaniu
    do innego specjalistycznego sprzętu jest dosyć tani.
    OIDP jest tańszy od koparki, która później na podstawie jego pomiarów
    bardzo częściej pracuje.

    Oprócz tego od pewnego poziomu parametrów koszt każdej kolejnej zmiany
    rośnie wykładniczo. Niezależnie czy jest to kolejny centymetr błędu mniej
    czy np. kolejna sekunda okrążenia mniej (żeby przytoczyć koszt pojazdów F1
    jako być może łatwiejszy do zrozumienia przykład)

    > No i nie kazdy ma mozliwosc postawienia stacji referencyjnej na
    > stodole, bo np przylecial z daleka i chce wyladowac we mgle ..

    trollolollo?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 45. Data: 2013-03-01 17:55:28
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości
    Dnia Fri, 1 Mar 2013 16:51:58 +0100, J.F napisał(a):
    >> A prosze cie bardzo
    >> http://www.wygrajzadarmo.pl/konkurs-opiniujesz-punkt
    ujesz-do-wygrania-telewizor-samsung-xbox-360-nawigac
    ja-garmin/

    >Naprawdę jesteś takim idiotą, czy tylko takiego udajesz?

    Znajdz konkurs gdzie zestaw do DGPS rozdaja :-P

    >> Jak sie dowiesz ile kosztuje geodezyjny odbiornik, to nie bedziesz
    >> glupich tez wyglaszal

    >Rzecz jest warta tyle, ile ktoś za to jest w stanie zapłacić. W
    >porównaniu
    >do innego specjalistycznego sprzętu jest dosyć tani.
    >OIDP jest tańszy od koparki, która później na podstawie jego pomiarów
    >bardzo częściej pracuje.

    Zawsze mozna przyslac czlowieka z lopata :-P

    >> No i nie kazdy ma mozliwosc postawienia stacji referencyjnej na
    >> stodole, bo np przylecial z daleka i chce wyladowac we mgle ..
    >trollolollo?

    Zwracam tylko uwage ze jak chcesz sobie precyzyjnie pole obsiac, to
    mozesz stacje referencyjna na stodole postawic, i przez krotkofalowke
    dane transmitowac i miec DGPS "za darmo" (po oplaceniu czestotliwosci
    :-P), a jak np chcesz wyladowac na dalekim lotnisku, czy doplynac do
    dalekiego portu, to ktos ci musi z tym DGPS pomoc.
    I on bedzie chcial pieniadze za te usluge :-)

    Wiec bardzo nieslusznie naskoczyles na kolege, ktory to napisal.

    J.


  • 46. Data: 2013-03-01 18:05:47
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 1 Mar 2013 17:55:28 +0100, J.F napisał(a):

    >>Naprawdę jesteś takim idiotą, czy tylko takiego udajesz?
    >
    > Znajdz konkurs gdzie zestaw do DGPS rozdaja :-P
    >

    Proszę, u mnie. Wśród każdego miliona osób które wyślą mi 100 zł rozlosuję
    dwa takie zestawy.

    > Zawsze mozna przyslac czlowieka z lopata :-P

    > Zwracam tylko uwage ze jak chcesz sobie precyzyjnie pole obsiac, to
    > mozesz stacje referencyjna na stodole postawic, i przez krotkofalowke
    > dane transmitowac i miec DGPS "za darmo" (po oplaceniu czestotliwosci
    > :-P), a jak np chcesz wyladowac na dalekim lotnisku, czy doplynac do
    > dalekiego portu, to ktos ci musi z tym DGPS pomoc.
    > I on bedzie chcial pieniadze za te usluge :-)

    Ale masz świadomość, że GPS w lotnictwie - w ogóle - jest dopuszczone tylko
    jako dodatkowa pomoc nawigacyjna?
    I dopiero teraz FAA robi różne ruchy, żeby to dopuścić ogólnie?

    Finalnie, jak już - taki sygnał pewnie będzie dostepny w ramach usług jakie
    lotnisko udostępnia w ramach opłaty lotniskowej. Albo kontrola lotów w
    ramach.. itp

    > Wiec bardzo nieslusznie naskoczyles na kolege, ktory to napisal.

    Kolega, zupełnie niezgodnie z prawdą, twierdził, że takie rzeczy WYMAGAJĄ
    abonamentów. Otóż jest dokładnie odwrotnie. Nie wymagają.
    Tak samo jak zakup koparki nie wymaga abonamentu. Co oczywiście nie jest
    żadną przeszkodą, żeby ją wyleasingować.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 47. Data: 2013-03-01 21:31:28
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>


    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
    news:13z105vm21eic$.dlg@lepper.institute.com...
    > Dnia Fri, 1 Mar 2013 17:55:28 +0100, J.F napisał(a):
    >
    >>>Naprawdę jesteś takim idiotą, czy tylko takiego udajesz?
    >>
    >> Znajdz konkurs gdzie zestaw do DGPS rozdaja :-P
    >>
    >
    > Proszę, u mnie. Wśród każdego miliona osób które wyślą mi 100 zł rozlosuję
    > dwa takie zestawy.

    Trzeba napisac do celnikow, zaraz waldusiowi wpierdola zarzut hazardu i sie
    chlopaczkowi odechce zartow.



  • 48. Data: 2013-03-01 21:50:35
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > Tak czy owak dokładność metrowa nie jest potrzebna 5 kilometrów nad ziemią.
    > Potrzebna jest w trakcie lądowania i startowania.

    A dokładnie to tylko w trakcie lądowania.

    >> Bez znaczenia, przynajmniej w normalnej sytuacji. Jasne że wynika m.in.
    >> innymi z ukształtowania terenu, samoloty nieco gorzej latają pod ziemią.
    >> Niezależnie od tego, nie wolno latać poniżej bezpiecznej wysokości,
    >> nawet jeśli jest to powyżej wysokości kominów itp.
    >
    > Więc bez znaczenia czy wynika z ukształtowania terenu?

    Jedno i drugie, przecież napisałem. Pilotowi w czasie lotu wysokość
    komina na nic.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 49. Data: 2013-03-01 21:51:01
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Oprocz tego ma tez sporo funkcji kontrolnych i sluzy do poinformowania
    > zainteresowanych samolotow ze GPS nie mozna wierzyc.

    Owszem.
    --
    Krzysztof Halasa


  • 50. Data: 2013-03-01 22:43:50
    Temat: Re: B2710 i GPS
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> writes:

    > Ale masz świadomość, że GPS w lotnictwie - w ogóle - jest dopuszczone tylko
    > jako dodatkowa pomoc nawigacyjna?

    Od dłuższego czasu tak nie jest, np. są procedury podejścia do lądowania
    (w warunkach IMC = ograniczonej widoczności i zgodnie z IFR = Instrument
    Flight Rules) z wykorzystaniem do nawigacji w poziomie tylko GPS. Poza
    podejściem do lądowania normalnie używa się GPSu. Trzeba mieć
    certyfikowany odbiornik (np. turystycznego Garmina można legalnie
    używać tylko do "ogólnej orientacji").
    Podejście GPS jest w praktyce nawet dokładniejsze niż np. VOR, tyle że
    nie ma na to wielkiej gwarancji, stąd MDA itd. Używając FMSa można
    praktycznie zrobić podejście a la ILS (z "niby GS" itd), oczywiście
    poniżej MDA nie wolno tego robić i mogłoby to się źle skończyć (od
    pewnego czasu jest to chyba dość dobrze nagłośnione).

    To co robi m.in. FAA to może to, by plany lotów przewidywały od razu
    routing "direct" od SIDa do STARa, bez potrzeby stosowania tradycyjnych
    korytarzy ani konkretnych fiksów (nawet jeśli obecnie można po nich
    nawigować używając GPS lub typowo GPS + INS, inna sprawa że teraz też
    można mieć routing "direct", tylko nie jest to typowe).

    > Finalnie, jak już - taki sygnał pewnie będzie dostepny w ramach usług jakie
    > lotnisko udostępnia w ramach opłaty lotniskowej. Albo kontrola lotów w
    > ramach.. itp

    Sygnał nie jest szyfrowany i jest ogólnie dostępny. Zresztą lotnisko nie
    ma bezpośredniego związku z operatorem EGNOSa. Natomiast DGPS obejmuje
    głównie wybrzeża i samoloty go nie używają (nie mają też odpowiednich
    odbiorników).

    Finalnie EGNOS ma zapewniać precyzyjne podejście na poziomie ILS CAT II
    (z DH 200 stóp, na razie 250), a nadzieje są jeszcze większe.
    --
    Krzysztof Halasa

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 ... 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: