eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmB2710 i GPS › Re: B2710 i GPS
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!not-for-mail
    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.rec.gps
    Subject: Re: B2710 i GPS
    Date: Fri, 01 Mar 2013 22:43:50 +0100
    Organization: NASK - www.nask.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <m...@i...localdomain>
    References: <T...@n...atman.pl>
    <1ua0v5irvzkj3$.yk6efnqqzjy0$.dlg@40tude.net>
    <512b0b16$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <512e41d0$0$1228$65785112@news.neostrada.pl>
    <kglp2r$6qs$2@node2.news.atman.pl> <m...@i...localdomain>
    <51304f08$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <wicqxu88tdk0$.dlg@lepper.institute.com>
    <5130b52c$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@l...institute.com>
    <5130c59b$0$1297$65785112@news.neostrada.pl>
    <1w2q9dr8jxda6$.dlg@lepper.institute.com>
    <5130ce9f$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@l...institute.com>
    <5130dd81$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
    <13z105vm21eic$.dlg@lepper.institute.com>
    NNTP-Posting-Host: nat.piap.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: pippin.nask.net.pl 1362174236 12045 195.187.100.13 (1 Mar 2013 21:43:56 GMT)
    X-Complaints-To: abuse ATSIGN nask.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 1 Mar 2013 21:43:56 +0000 (UTC)
    Cancel-Lock: sha1:I53QIr/OZGAe0r83KBDkVsVy7iM=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.telefonia.gsm:1042679 pl.rec.gps:90488
    [ ukryj nagłówki ]

    Waldek Godel <n...@o...info> writes:

    > Ale masz świadomość, że GPS w lotnictwie - w ogóle - jest dopuszczone tylko
    > jako dodatkowa pomoc nawigacyjna?

    Od dłuższego czasu tak nie jest, np. są procedury podejścia do lądowania
    (w warunkach IMC = ograniczonej widoczności i zgodnie z IFR = Instrument
    Flight Rules) z wykorzystaniem do nawigacji w poziomie tylko GPS. Poza
    podejściem do lądowania normalnie używa się GPSu. Trzeba mieć
    certyfikowany odbiornik (np. turystycznego Garmina można legalnie
    używać tylko do "ogólnej orientacji").
    Podejście GPS jest w praktyce nawet dokładniejsze niż np. VOR, tyle że
    nie ma na to wielkiej gwarancji, stąd MDA itd. Używając FMSa można
    praktycznie zrobić podejście a la ILS (z "niby GS" itd), oczywiście
    poniżej MDA nie wolno tego robić i mogłoby to się źle skończyć (od
    pewnego czasu jest to chyba dość dobrze nagłośnione).

    To co robi m.in. FAA to może to, by plany lotów przewidywały od razu
    routing "direct" od SIDa do STARa, bez potrzeby stosowania tradycyjnych
    korytarzy ani konkretnych fiksów (nawet jeśli obecnie można po nich
    nawigować używając GPS lub typowo GPS + INS, inna sprawa że teraz też
    można mieć routing "direct", tylko nie jest to typowe).

    > Finalnie, jak już - taki sygnał pewnie będzie dostepny w ramach usług jakie
    > lotnisko udostępnia w ramach opłaty lotniskowej. Albo kontrola lotów w
    > ramach.. itp

    Sygnał nie jest szyfrowany i jest ogólnie dostępny. Zresztą lotnisko nie
    ma bezpośredniego związku z operatorem EGNOSa. Natomiast DGPS obejmuje
    głównie wybrzeża i samoloty go nie używają (nie mają też odpowiednich
    odbiorników).

    Finalnie EGNOS ma zapewniać precyzyjne podejście na poziomie ILS CAT II
    (z DH 200 stóp, na razie 250), a nadzieje są jeszcze większe.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: