-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!
.POSTED!not-for-mail
From: nazgul <x...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Awaria turbo diesla
Date: Fri, 18 Nov 2011 19:21:12 +0100
Organization: ICP News Server
Lines: 43
Message-ID: <ja67ms$e8r$1@news.icpnet.pl>
References: <ja390e$l90$1@usenet.news.interia.pl>
<4ec55917$0$8450$65785112@news.neostrada.pl>
<ja3m7c$col$1@usenet.news.interia.pl>
<4ec5783d$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<ja41nb$ggh$1@news.icpnet.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<ja4vqj$hil$1@mx1.internetia.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<ja5296$u9r$1@mx1.internetia.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<ja541e$4rp$2@node2.news.atman.pl> <ja58hf$9jr$1@mx1.internetia.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
<ja5h9j$5jl$1@mx1.internetia.pl>
<s...@k...sail-ho.pl>
NNTP-Posting-Host: d197-146.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1321640476 14619 109.173.197.146 (18 Nov 2011 18:21:16 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Nov 2011 18:21:16 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
In-Reply-To: <s...@k...sail-ho.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2414451
[ ukryj nagłówki ]
>> mam nadzieję że "pare" sekund to nie są dla Ciebie 2s.
>> oczekuję wyliczeń - ja już tu parę rzeczy policzyłem wiec Twoja kolej.
>
> Przecież wiesz, że nie jestem w stanie tego dokładnie wyliczyć
miało być Pi*drzwi
, nie mam
> skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
> oporów wewnętrznych.
proponuję liczyć tak
na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w
kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)
albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy
200 obr.min itd itp...
bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo
ile, ale na pewno dłużej ;-)
>> przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać
>> powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s
>
> Jeden błąd popełniłeś:
nie wiadomo
> kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się
> opróżniać.
a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika.
Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze.
> Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę.
możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.
ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
-kto wie?
Następne wpisy z tego wątku
- 18.11.11 20:40 Karolek
- 18.11.11 21:59 Krzysiek Kielczewski
- 18.11.11 22:08 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:09 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:13 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:08 Krzysiek Kielczewski
- 18.11.11 22:14 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:17 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:20 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 22:24 Zygmunt M. Zarzecki
- 18.11.11 23:26 Krzysiek Kielczewski
- 19.11.11 02:45 X-Man
- 19.11.11 02:52 X-Man
- 19.11.11 02:57 X-Man
- 19.11.11 03:22 X-Man
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod