eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAwaria turbo dieslaRe: Awaria turbo diesla
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!
    .POSTED!not-for-mail
    From: nazgul <x...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Awaria turbo diesla
    Date: Fri, 18 Nov 2011 19:21:12 +0100
    Organization: ICP News Server
    Lines: 43
    Message-ID: <ja67ms$e8r$1@news.icpnet.pl>
    References: <ja390e$l90$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ec55917$0$8450$65785112@news.neostrada.pl>
    <ja3m7c$col$1@usenet.news.interia.pl>
    <4ec5783d$0$2199$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja41nb$ggh$1@news.icpnet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja4vqj$hil$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja5296$u9r$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja541e$4rp$2@node2.news.atman.pl> <ja58hf$9jr$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja5h9j$5jl$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    NNTP-Posting-Host: d197-146.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1321640476 14619 109.173.197.146 (18 Nov 2011 18:21:16 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 18 Nov 2011 18:21:16 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
    In-Reply-To: <s...@k...sail-ho.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2414451
    [ ukryj nagłówki ]


    >> mam nadzieję że "pare" sekund to nie są dla Ciebie 2s.
    >> oczekuję wyliczeń - ja już tu parę rzeczy policzyłem wiec Twoja kolej.
    >
    > Przecież wiesz, że nie jestem w stanie tego dokładnie wyliczyć

    miało być Pi*drzwi
    , nie mam
    > skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
    > oporów wewnętrznych.

    proponuję liczyć tak
    na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
    ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w
    kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)

    albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy
    200 obr.min itd itp...

    bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo
    ile, ale na pewno dłużej ;-)

    >> przypominam, że diesel w rozważanym przypadku jest hamowany bo musi sprężać
    >> powietrze, a CO2 z gaśnicy starcza na ~10s
    >
    > Jeden błąd popełniłeś:

    nie wiadomo

    > kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się
    > opróżniać.

    a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika.

    Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze.
    > Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę.

    możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
    śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.

    ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
    -kto wie?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: