  • Data: 2011-11-18 19:21:12
    Temat: Re: Awaria turbo diesla
    Od: nazgul <x...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przecież wiesz, że nie jestem w stanie tego dokładnie wyliczyć

    miało być Pi*drzwi
    , nie mam
    > skąd wziąć danych: energii (kręcącego się silnika), strat na sprężaniu,
    > oporów wewnętrznych.

    proponuję liczyć tak
    na 1 obrót wału spręża się 1dm3 powietrza do 30bar
    ile gazu można sprężyc do tego ciśnienia za pomocą energii zawartej w
    kole zamachowym (przyjąć średnicę, masę i 5000obr/min)

    albo z drugiej strony: moc rozrusznika pozwala na uzyskanie powiedzmy
    200 obr.min itd itp...

    bo tak to dalej będziesz twierdził że silnik zatrzymuje się niewiadomo
    ile, ale na pewno dłużej ;-)

    > Jeden błąd popełniłeś:

    nie wiadomo

    > kluczowe jest jak szybko gaśnica będzie się
    > opróżniać.

    a tam, kluczowe 10s to baaardzo długi czas jak na zatrzymanie silnika.

    Jeśli za wolno: silnik będzie zasysać również powietrze.
    > Jeśli za szybko (szybciej niż w 10s): część CO2 poleci w atmosferę.

    możesz ocenić który strumień gazu jest bardziej intensywnyz gaśnicy
    śniegowej czy z rury wydechowej diesla@5000obr/min.

    ponadto do zgaszenia moze wystarczyć zminiejszenie ilości tlenu o 50%
    -kto wie?