  • Data: 2012-03-27 22:54:13
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 27 Mar 2012 20:15:34 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
    > Zabierasz się do wyprzedzania - manualem.
    > Zredukowałeś sobie bieg do trójki, jedziesz 50, wychylasz się, lewy
    > pas, idzie ładnie, tylko debil którego wyprzedzasz - uznał że to
    > "obraza majestatu". Dodaje gazu.
    > Ciągniesz na trójce? Zrzucasz na dwójkę? Hamujesz?
    > W przypadku automatu to wygląda tak:
    > Wyprzedzasz, debil uznaje że przyspieszy, sandał w podłogę i mniej niż
    > pół sekundy później masz dwójkę, ciągniesz do odcięcia, trójka się
    > wbija w 0.3 sekundy, i załatwione.

    Ja tam nie wiem czy to dobry przyklad. Predkosc akurat taka ze sie juz
    pewnie nie oplaca na dwojke redukowac.

    Wiec opis jest raczej taki: jedziesz sobie automatem, wciskasz buta, a
    samochod mysli, mysli i w koncu przyspiesza. W manualu wbijasz dwojke
    widzac zblizajaca sie okazje a potem wystarczy depnac.

    No i pamietam dane VW sprzed dekady. silnik 2.8, przyspieszenie do setki
    7.6s na recznej skrzyni i 9.6 w automacie. Wiec to raczej ten debil z
    przodu ma szanse zredukowac i uciec twojemu wspanialemu automatowi :-)

    > Idę o zakład że 99% kierowców (także 99% tej grupy) nie potrafi zmienić
    > biegu na wyższy szybciej niż zwykła klasyczna hydrokinetyczna ASB.
    > Nie mówiąc już o redukcji z dobraniem obrotów.

    No, biegi 4-3 zmienia sie akurat szybko. 3-2 to troche bardziej
    skomplikowane, ale tu raczej trzeba szybko 2-3 :-)

    > Dodatkowo - nie zapominaj o taki drobnym szczególe jak to że przy ASB
    > przez cały czas obie ręce masz na kierownicy.

    No jak - a kto przed wyprzedzaniem przelaczy z Econo na Sport ? :-)

    > Najedziesz na kamień - utrzymasz.

    Tak prawde mowiac to jeszcze mi sie nie zdarzylo zebym nie utrzymal -
    czasem jedna reka i bez wspomagania ..

    > I tak baj di łej - powiedz kierowcom formuły 1 że przerasta ich
    > opanowanie pojazdu. Bo oni mają automaty (no, półautomaty).

    A nie recznie sterowane jednak ?

    J.