  • Data: 2012-03-31 00:39:07
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 27 Mar 2012 20:15:34 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > Najpierw wskaż jakież to "koszty" ma automat...
    > Tylko konkretnie, bez enigmatycznego i dosłownie nic nie znaczącego
    > "lepsza kontrola nad samochodem".

    Opóźnienie pomiędzy decyzją kierowcy, a jej wykonaniem, niemożność
    wcześniejszego przygotowania do manewru.

    > Tak kontrując to rzucę Ci przykład, hipotetyczny, ale jednak
    > nieprzyjemnie często się zdarzający:
    > Zabierasz się do wyprzedzania - manualem.
    > Zredukowałeś sobie bieg do trójki, jedziesz 50, wychylasz się, lewy
    > pas, idzie ładnie, tylko debil którego wyprzedzasz - uznał że to
    > "obraza majestatu". Dodaje gazu.

    Nie, ja tak nie wyprzedzam.

    > Ciągniesz na trójce? Zrzucasz na dwójkę? Hamujesz?

    Hamuję.

    > Niby można wrócić, ale szczerze mówiąc ja takiego głupka wolałbym
    > zostawić za sobą, niż jechać za nim - diabli wiedzą co mu odbije.
    > W przypadku automatu to wygląda tak:
    > Wyprzedzasz, debil uznaje że przyspieszy, sandał w podłogę i mniej niż
    > pół sekundy później masz dwójkę, ciągniesz do odcięcia, trójka się
    > wbija w 0.3 sekundy, i załatwione.

    W wypadku automatu wygląda tak:
    Jadę za kolesiem na biegu 4, czekam na możliwość, jak widze, to naciskam
    gaz, po pół sekundy skrzynia dochodzi do porozumienia z silnikiem i
    decyduje się na rozpoczęcie redukcji, po kolejnych 0.3 sekundy zaczynam
    przyśpieszać.

    I już jestem na straconej pozycji.

    > Idę o zakład że 99% kierowców (także 99% tej grupy) nie potrafi zmienić
    > biegu na wyższy szybciej niż zwykła klasyczna hydrokinetyczna ASB.
    > Nie mówiąc już o redukcji z dobraniem obrotów.

    Ależ oczywiście. ASB jest dla tych, którzy nie potrafią opanować sterowania
    samochodem.

    > Dodatkowo - nie zapominaj o taki drobnym szczególe jak to że przy ASB
    > przez cały czas obie ręce masz na kierownicy.
    > Najedziesz na kamień - utrzymasz.

    Oczywiście, jak mam tylko jedną, to nie utrzymam. LOL.

    > I tak baj di łej - powiedz kierowcom formuły 1 że przerasta ich
    > opanowanie pojazdu. Bo oni mają automaty (no, półautomaty).

    Tak. Po to, żeby nie musieli operować lewarkiem, bo trzeba biegio zmieniać
    szybciej. I szybciej, niż automat.

    --