eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutomat [bedzie flejmik?:)]Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
  • Data: 2012-03-28 09:10:44
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    J.F. wrote:

    > Dnia Tue, 27 Mar 2012 20:15:34 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
    > > Zabierasz się do wyprzedzania - manualem.
    > > Zredukowałeś sobie bieg do trójki, jedziesz 50, wychylasz się, lewy
    > > pas, idzie ładnie, tylko debil którego wyprzedzasz - uznał że to
    > > "obraza majestatu". Dodaje gazu.
    > > Ciągniesz na trójce? Zrzucasz na dwójkę? Hamujesz?
    > > W przypadku automatu to wygląda tak:
    > > Wyprzedzasz, debil uznaje że przyspieszy, sandał w podłogę i mniej
    > > niż pół sekundy później masz dwójkę, ciągniesz do odcięcia, trójka
    > > się wbija w 0.3 sekundy, i załatwione.
    >
    > Ja tam nie wiem czy to dobry przyklad. Predkosc akurat taka ze sie juz
    > pewnie nie oplaca na dwojke redukowac.

    Zakład?
    Na dwójce w większości aut dociągniesz do 85-90 km/h.
    Jak jakaś honda wysokoobrotowa to i stówę zamkniesz.

    Ta "nieopłacalność" w manualu wynika właśnie z czasu potrzebnego na
    zmianę biegów, z 3 na 2 i potem przy odcięciu z 2 na 3.

    Automat, gdy się zdecydujesz na kickdown - robi to naprawdę
    błyskawicznie.
    W moim prościutkim automacie taka reakcja na kickdown wygląda tak:
    depnięcie do dechy-około 0.3 sek "przeliczania" czy warto-zmiana biegu
    jakieś 0.3.

    W sumie między 0.5s a 1s.

    >
    > Wiec opis jest raczej taki: jedziesz sobie automatem, wciskasz buta, a
    > samochod mysli, mysli i w koncu przyspiesza. W manualu wbijasz dwojke
    > widzac zblizajaca sie okazje a potem wystarczy depnac.

    To "myśli, myśli" to mit. Tak naprawdę tego myślenia jest bardzo mało.

    >
    > > Idę o zakład że 99% kierowców (także 99% tej grupy) nie potrafi
    > > zmienić biegu na wyższy szybciej niż zwykła klasyczna
    > > hydrokinetyczna ASB. Nie mówiąc już o redukcji z dobraniem obrotów.
    >
    > No, biegi 4-3 zmienia sie akurat szybko. 3-2 to troche bardziej
    > skomplikowane, ale tu raczej trzeba szybko 2-3 :-)
    >
    > > Dodatkowo - nie zapominaj o taki drobnym szczególe jak to że przy
    > > ASB przez cały czas obie ręce masz na kierownicy.
    >
    > No jak - a kto przed wyprzedzaniem przelaczy z Econo na Sport ? :-)

    Nie mam takich trybów ;-)

    >
    > > Najedziesz na kamień - utrzymasz.
    >
    > Tak prawde mowiac to jeszcze mi sie nie zdarzylo zebym nie utrzymal -
    > czasem jedna reka i bez wspomagania ..

    Byłem pasażerem w takiej sytuacji - płyta chodnikowa (dokładniej taka
    płyta betonowa stabilizująca tymczasowe znaki, wkłada się ją w stelaż
    znaku) leżąca na drodze.
    Ciapa, błoto pośniegowe, noc.
    "Jeb". Kumpel z którym jechałem - nie utrzymał, szarpnęło ostro.

    >
    > > I tak baj di łej - powiedz kierowcom formuły 1 że przerasta ich
    > > opanowanie pojazdu. Bo oni mają automaty (no, półautomaty).
    >
    > A nie recznie sterowane jednak ?

    Ala nadal sprzęgła nie ma... jak oni sobie radzą bez tych międzygazów,
    bez kontroli płynności wrzucania biegu...

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: