-
Data: 2012-03-28 09:10:44
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]J.F. wrote:
> Dnia Tue, 27 Mar 2012 20:15:34 +0000 (UTC), Massai napisał(a):
> > Zabierasz się do wyprzedzania - manualem.
> > Zredukowałeś sobie bieg do trójki, jedziesz 50, wychylasz się, lewy
> > pas, idzie ładnie, tylko debil którego wyprzedzasz - uznał że to
> > "obraza majestatu". Dodaje gazu.
> > Ciągniesz na trójce? Zrzucasz na dwójkę? Hamujesz?
> > W przypadku automatu to wygląda tak:
> > Wyprzedzasz, debil uznaje że przyspieszy, sandał w podłogę i mniej
> > niż pół sekundy później masz dwójkę, ciągniesz do odcięcia, trójka
> > się wbija w 0.3 sekundy, i załatwione.
>
> Ja tam nie wiem czy to dobry przyklad. Predkosc akurat taka ze sie juz
> pewnie nie oplaca na dwojke redukowac.
Zakład?
Na dwójce w większości aut dociągniesz do 85-90 km/h.
Jak jakaś honda wysokoobrotowa to i stówę zamkniesz.
Ta "nieopłacalność" w manualu wynika właśnie z czasu potrzebnego na
zmianę biegów, z 3 na 2 i potem przy odcięciu z 2 na 3.
Automat, gdy się zdecydujesz na kickdown - robi to naprawdę
błyskawicznie.
W moim prościutkim automacie taka reakcja na kickdown wygląda tak:
depnięcie do dechy-około 0.3 sek "przeliczania" czy warto-zmiana biegu
jakieś 0.3.
W sumie między 0.5s a 1s.
>
> Wiec opis jest raczej taki: jedziesz sobie automatem, wciskasz buta, a
> samochod mysli, mysli i w koncu przyspiesza. W manualu wbijasz dwojke
> widzac zblizajaca sie okazje a potem wystarczy depnac.
To "myśli, myśli" to mit. Tak naprawdę tego myślenia jest bardzo mało.
>
> > Idę o zakład że 99% kierowców (także 99% tej grupy) nie potrafi
> > zmienić biegu na wyższy szybciej niż zwykła klasyczna
> > hydrokinetyczna ASB. Nie mówiąc już o redukcji z dobraniem obrotów.
>
> No, biegi 4-3 zmienia sie akurat szybko. 3-2 to troche bardziej
> skomplikowane, ale tu raczej trzeba szybko 2-3 :-)
>
> > Dodatkowo - nie zapominaj o taki drobnym szczególe jak to że przy
> > ASB przez cały czas obie ręce masz na kierownicy.
>
> No jak - a kto przed wyprzedzaniem przelaczy z Econo na Sport ? :-)
Nie mam takich trybów ;-)
>
> > Najedziesz na kamień - utrzymasz.
>
> Tak prawde mowiac to jeszcze mi sie nie zdarzylo zebym nie utrzymal -
> czasem jedna reka i bez wspomagania ..
Byłem pasażerem w takiej sytuacji - płyta chodnikowa (dokładniej taka
płyta betonowa stabilizująca tymczasowe znaki, wkłada się ją w stelaż
znaku) leżąca na drodze.
Ciapa, błoto pośniegowe, noc.
"Jeb". Kumpel z którym jechałem - nie utrzymał, szarpnęło ostro.
>
> > I tak baj di łej - powiedz kierowcom formuły 1 że przerasta ich
> > opanowanie pojazdu. Bo oni mają automaty (no, półautomaty).
>
> A nie recznie sterowane jednak ?
Ala nadal sprzęgła nie ma... jak oni sobie radzą bez tych międzygazów,
bez kontroli płynności wrzucania biegu...
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.12 10:38 J.F
- 28.03.12 13:02 Massai
- 31.03.12 00:39 Adam Płaszczyca
- 31.03.12 00:39 Adam Płaszczyca
- 31.03.12 00:47 Adam Płaszczyca
- 31.03.12 07:31 MadMan
- 31.03.12 07:57 cef
- 31.03.12 09:15 J.F.
- 31.03.12 11:14 cef
- 31.03.12 11:25 J.F.
- 31.03.12 12:00 DoQ
- 31.03.12 19:44 Massai
- 01.04.12 00:40 Adam Płaszczyca
- 01.04.12 00:40 Adam Płaszczyca
- 01.04.12 00:37 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa