eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyAutomat [bedzie flejmik?:)]Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
  • Data: 2012-03-28 10:38:34
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:
    >> > Zredukowałeś sobie bieg do trójki, jedziesz 50, wychylasz się,
    >> > lewy
    >> > pas, idzie ładnie, tylko debil którego wyprzedzasz - uznał że to
    >> > "obraza majestatu". Dodaje gazu.
    >> > Ciągniesz na trójce? Zrzucasz na dwójkę? Hamujesz?

    >> Ja tam nie wiem czy to dobry przyklad. Predkosc akurat taka ze sie
    >> juz
    >> pewnie nie oplaca na dwojke redukowac.

    >Zakład?
    >Na dwójce w większości aut dociągniesz do 85-90 km/h.
    >Jak jakaś honda wysokoobrotowa to i stówę zamkniesz.

    Ale zanim sie zorientujesz ze obrazalskiego wyprzedzasz, to juz masz
    70 na liczniku.

    >Ta "nieopłacalność" w manualu wynika właśnie z czasu potrzebnego na
    >zmianę biegów, z 3 na 2 i potem przy odcięciu z 2 na 3.
    >Automat, gdy się zdecydujesz na kickdown - robi to naprawdę
    >błyskawicznie.

    Ale co znaczy "zdecydujesz" ? To ty wyprzedzasz wciskajac gaz
    umiarkowanie, bo moze wyprzedzany nie bedzie stawial oporu ?

    Roznica wlasnie w tym ze dwojke to ja moge wrzucic przed
    wyprzedzaniem, a ty masz urwane 0.5-1 s


    >W moim prościutkim automacie taka reakcja na kickdown wygląda tak:
    >depnięcie do dechy-około 0.3 sek "przeliczania" czy warto-zmiana
    >biegu
    >jakieś 0.3. W sumie między 0.5s a 1s.

    Ale co to za "prosty automat", bo teraz sie tych automatow namnozylo,

    >> Wiec opis jest raczej taki: jedziesz sobie automatem, wciskasz
    >> buta, a
    >> samochod mysli, mysli i w koncu przyspiesza. W manualu wbijasz
    >> dwojke
    >> widzac zblizajaca sie okazje a potem wystarczy depnac.

    >To "myśli, myśli" to mit. Tak naprawdę tego myślenia jest bardzo
    >mało.

    Sekunda nawet, o ile dobrze zrozumialem poprzedni akapit :-)

    >> > Dodatkowo - nie zapominaj o taki drobnym szczególe jak to że przy
    >> > ASB przez cały czas obie ręce masz na kierownicy.
    >
    >> No jak - a kto przed wyprzedzaniem przelaczy z Econo na Sport ? :-)

    >Nie mam takich trybów ;-)

    No to z D na 2 ... czy moze lepiej na 1 ? myslenie dluzej trwa niz
    zmiana :-)

    >> > I tak baj di łej - powiedz kierowcom formuły 1 że przerasta ich
    >> > opanowanie pojazdu. Bo oni mają automaty (no, półautomaty).
    >> A nie recznie sterowane jednak ?

    >Ala nadal sprzęgła nie ma... jak oni sobie radzą bez tych
    >międzygazów,
    >bez kontroli płynności wrzucania biegu...

    Tak sobie radza ze jak wjedzie w zwirek to wyjechac nie moze :-P

    W sumie to nie zauwazylem - na pozycje startowa potrafia powolutku
    podjechac, czy ich ekipa dopycha ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: