-
Data: 2012-03-28 13:02:46
Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]J.F wrote:
> Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości grup
> J.F. wrote:
> >>> Zredukowałeś sobie bieg do trójki, jedziesz 50, wychylasz się, >
> lewy >>> pas, idzie ładnie, tylko debil którego wyprzedzasz - uznał
> że to >>> "obraza majestatu". Dodaje gazu.
> >>> Ciągniesz na trójce? Zrzucasz na dwójkę? Hamujesz?
>
> > > Ja tam nie wiem czy to dobry przyklad. Predkosc akurat taka ze
> > > sie juz pewnie nie oplaca na dwojke redukowac.
>
> > Zakład?
> > Na dwójce w większości aut dociągniesz do 85-90 km/h.
> > Jak jakaś honda wysokoobrotowa to i stówę zamkniesz.
>
> Ale zanim sie zorientujesz ze obrazalskiego wyprzedzasz, to juz masz
> 70 na liczniku.
Ano, i na dwójce w automacie dociągnę do 130 ;-)
Nie zapominaj że klasyczny czterobiegowy automat ma znacznie dłuższe
biegi.
Zresztą to dobry przykład... masz 70. Opłaca się zrobić redukcję?
Policzysz to w "locie"?
A jak masz 75?
Automat policzy to zdecydowanie szybciej.
Ma zaprogramowane czas trwania zmiany biegu, czas przyspieszania itd.
Nowoczesny automat już licząc uwzględni mnóstwo czynników, łącznie z
nachyleniem terenu, temperaturą itp.
>
> > Ta "nieopłacalność" w manualu wynika właśnie z czasu potrzebnego na
> > zmianę biegów, z 3 na 2 i potem przy odcięciu z 2 na 3.
> > Automat, gdy się zdecydujesz na kickdown - robi to naprawdę
> > błyskawicznie.
>
> Ale co znaczy "zdecydujesz" ? To ty wyprzedzasz wciskajac gaz
> umiarkowanie, bo moze wyprzedzany nie bedzie stawial oporu ?
Ano. Wcale nie depczę do dechy, bo nie ma takiej potrzeby. Tzn. ja nie
wyprzedzam w sytuacjach w których bym z założenia musiał aż tak deptać.
Zazwyczaj wystarcza 3/4, bo mimo masy samochodu jednak pojemność i moc
(V6 200 KM) wystarczają żeby sprawnie wyprzedzić nie wykorzystując 100%
możliwości samochodu.
>
> Roznica wlasnie w tym ze dwojke to ja moge wrzucic przed
> wyprzedzaniem, a ty masz urwane 0.5-1 s
>
>
> > W moim prościutkim automacie taka reakcja na kickdown wygląda tak:
> > depnięcie do dechy-około 0.3 sek "przeliczania" czy warto-zmiana
> > biegu jakieś 0.3. W sumie między 0.5s a 1s.
>
> Ale co to za "prosty automat", bo teraz sie tych automatow namnozylo,
Normalna hydrokinetyczna, 4 biegi. Tyle że z "tiptronikiem".
Skrzynia na bazie A602 bodajże.
>
> > > Wiec opis jest raczej taki: jedziesz sobie automatem, wciskasz
> > > buta, a samochod mysli, mysli i w koncu przyspiesza. W manualu
> > > wbijasz dwojke widzac zblizajaca sie okazje a potem wystarczy
> > > depnac.
>
> > To "myśli, myśli" to mit. Tak naprawdę tego myślenia jest bardzo
> > mało.
>
> Sekunda nawet, o ile dobrze zrozumialem poprzedni akapit :-)
Myślenia jest raptem 0.3-0.5, reszta to sama zmiana biegu - szybsza niż
w manualu.
Ciekawe byłoby takie sprawdzenie - "start", kierowca w automacie robi
kickdown, kierowca w manualu robi redukcję.
>
> >>> Dodatkowo - nie zapominaj o taki drobnym szczególe jak to że przy
> >>> ASB przez cały czas obie ręce masz na kierownicy.
> >
> > > No jak - a kto przed wyprzedzaniem przelaczy z Econo na Sport ?
> > > :-)
>
> > Nie mam takich trybów ;-)
>
> No to z D na 2 ... czy moze lepiej na 1 ? myslenie dluzej trwa niz
> zmiana :-)
A po co?
Depczesz gaz i tyle. Automat SAM robi redukcję.
Odnoszę wrażenie że nie jeździłeś nigdy automatem ;-)
Zmieniając z D na np. D3 czy 3, ręcznie wymuszasz zmianę biegu.
Po prostu w automacie pedał gazu naprawdę pełni swoją "nominalną"
funkcję - jest pedałem przyspieszenia, tzn. za jego pomocą pokazujesz
samochodowi jak bardzo chcesz przyspieszać, jak duże przyspieszenie
osiągnąć.
Mocno wciskasz - samochód przyjmuje informację, i w zależności od
potrzeby redukuje bieg albo nie.
W manualu pedał gazu mówi tylko "jak mocno otworzyć przepustnicę, ile
podać mieszanki". Nie przekłada się to wprost na osiąganie maksymalnego
przyspieszenia przy danej prędkości - o to musi zadbać kierowca, robiąc
lub nie redukcję.
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 31.03.12 00:39 Adam Płaszczyca
- 31.03.12 00:39 Adam Płaszczyca
- 31.03.12 00:47 Adam Płaszczyca
- 31.03.12 07:31 MadMan
- 31.03.12 07:57 cef
- 31.03.12 09:15 J.F.
- 31.03.12 11:14 cef
- 31.03.12 11:25 J.F.
- 31.03.12 12:00 DoQ
- 31.03.12 19:44 Massai
- 01.04.12 00:40 Adam Płaszczyca
- 01.04.12 00:40 Adam Płaszczyca
- 01.04.12 00:37 Adam Płaszczyca
- 01.04.12 00:38 Adam Płaszczyca
- 01.04.12 08:27 cef
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Software Engineer .Net <=
- 2024-10-19 Warszawa => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=