  • Data: 2012-03-28 13:02:46
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F wrote:

    > lewy >>> pas, idzie ładnie, tylko debil którego wyprzedzasz - uznał
    > że to >>> "obraza majestatu". Dodaje gazu.

    > Ale zanim sie zorientujesz ze obrazalskiego wyprzedzasz, to juz masz
    > 70 na liczniku.

    Ano, i na dwójce w automacie dociągnę do 130 ;-)
    Nie zapominaj że klasyczny czterobiegowy automat ma znacznie dłuższe
    biegi.

    Zresztą to dobry przykład... masz 70. Opłaca się zrobić redukcję?
    Policzysz to w "locie"?
    A jak masz 75?

    Automat policzy to zdecydowanie szybciej.
    Ma zaprogramowane czas trwania zmiany biegu, czas przyspieszania itd.
    Nowoczesny automat już licząc uwzględni mnóstwo czynników, łącznie z
    nachyleniem terenu, temperaturą itp.

    > Ale co znaczy "zdecydujesz" ? To ty wyprzedzasz wciskajac gaz
    > umiarkowanie, bo moze wyprzedzany nie bedzie stawial oporu ?

    Ano. Wcale nie depczę do dechy, bo nie ma takiej potrzeby. Tzn. ja nie
    wyprzedzam w sytuacjach w których bym z założenia musiał aż tak deptać.
    Zazwyczaj wystarcza 3/4, bo mimo masy samochodu jednak pojemność i moc
    (V6 200 KM) wystarczają żeby sprawnie wyprzedzić nie wykorzystując 100%
    możliwości samochodu.

    > Roznica wlasnie w tym ze dwojke to ja moge wrzucic przed
    > wyprzedzaniem, a ty masz urwane 0.5-1 s

    > Ale co to za "prosty automat", bo teraz sie tych automatow namnozylo,

    Normalna hydrokinetyczna, 4 biegi. Tyle że z "tiptronikiem".
    Skrzynia na bazie A602 bodajże.

    > Sekunda nawet, o ile dobrze zrozumialem poprzedni akapit :-)

    Myślenia jest raptem 0.3-0.5, reszta to sama zmiana biegu - szybsza niż
    w manualu.

    Ciekawe byłoby takie sprawdzenie - "start", kierowca w automacie robi
    kickdown, kierowca w manualu robi redukcję.

    > No to z D na 2 ... czy moze lepiej na 1 ? myslenie dluzej trwa niz
    > zmiana :-)

    A po co?
    Depczesz gaz i tyle. Automat SAM robi redukcję.
    Odnoszę wrażenie że nie jeździłeś nigdy automatem ;-)
    Zmieniając z D na np. D3 czy 3, ręcznie wymuszasz zmianę biegu.

    Po prostu w automacie pedał gazu naprawdę pełni swoją "nominalną"
    funkcję - jest pedałem przyspieszenia, tzn. za jego pomocą pokazujesz
    samochodowi jak bardzo chcesz przyspieszać, jak duże przyspieszenie
    osiągnąć.
    Mocno wciskasz - samochód przyjmuje informację, i w zależności od
    potrzeby redukuje bieg albo nie.

    W manualu pedał gazu mówi tylko "jak mocno otworzyć przepustnicę, ile
    podać mieszanki". Nie przekłada się to wprost na osiąganie maksymalnego
    przyspieszenia przy danej prędkości - o to musi zadbać kierowca, robiąc
    lub nie redukcję.

    --
    Pozdro
    Massai