  • 1. Data: 2012-03-18 19:58:48
    Temat: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Tak sie zastanawiam czemu w Europie ludzie tak kochają te durne ręczne
    skrzynie biegów.

    Co za przyjemność machać przez cały dzień wajchą i pedałować jak głupi skoro
    można sobie wygodnie jeździć jak biały człowiek gaz, hamulec, luzik.

    To jakiś kretynizm kompletny uważać, że lepiej mieć manualną.

    4 miesiące jeżdżę automatem i nigdy już nie kupię samochodu z manualną
    skrzynią biegów.

    Wcześniej całe lata machania wajcha i pedałowania jak głupi.

    Szczególnie jak sie dużo po mieście jeździ to czuje sie ulgę.

  • 2. Data: 2012-03-18 20:01:45
    Temat: Re: Automat [bedzie flejmik?:)]
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-03-18 19:58, Marek Dyjor pisze:
> [...]
    >
    > Wcześniej całe lata machania wajcha i pedałowania jak głupi.
    >

    > Szczególnie jak sie dużo po mieście jeździ to czuje sie ulgę.

    Nie bój, nie bój. Odmieni Ci się po pierwszej solidniejszej naprawie. ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 3. Data: 2012-03-18 20:22:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Nie bój, nie bój. Odmieni Ci się po pierwszej solidniejszej naprawie.
    > ;)

    a manualne skrzynie się nie psują nigdy :) ja zaliczyłem dwie naprawy
    skrzyń jedna u kowala druga polegała na kupieniu całej regenerowanej.

  • 4. Data: 2012-03-18 20:44:01
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sun, 18 Mar 2012 19:58:48 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

    > Tak sie zastanawiam czemu w Europie ludzie tak kochają te durne ręczne
    > skrzynie biegów.

    Ja też prawdę mówiąc już nie wiem. Dopóki nie miałem automatu to
    myślałem że manual jest git, bo daje większą kontrolę nad autem i
    sratatata. No cóż, może i daje, ale wygoda jazdy automatem wygrywa :)

    Faktem jest że pali więcej. Nowe automaty podobno niekoniecznie. Mój nie
    jest nowy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2012-03-18 20:47:01
    Od: Krzysiek Matyasik <m...@w...pl>

> [...]
    >
    > Wcześniej całe lata machania wajcha i pedałowania jak głupi.
    >

    > Szczególnie jak sie dużo po mieście jeździ to czuje sie ulgę.

    Podczas przemieszczania się, szczególnie w mieście, automat jest super.

    Do jakiejkolwiek zabawy automat po prostu się nie nadaje - tylko
    klasyczny manual pozwala na dohamowania z redukcją i inne, ciekawe
    zabawy na pustej, krętej drodze.

    Swoją szosą, przejawiasz typowe objawy "odkryłem automata i każdy kto
    jeździ manualem jest gupi". Błąd jest zamierzony. Chodzi o to, aby
    zachować trochę obiektywizmu i nie szafować określeniami typu
    "kretynizm" i "durne ręczne skrzynie". Równie dobrze mogę napisać, że
    kretynizmem jest jeździć przednionapędówką albo jakąś
    pseudoczteronapędówką z, pożałowania godnym, haldexem, bo jeździłem
    Subaru i tylko tam jest prawdziwy napęd.

    Żeby nie było: w mojej krótkiej karierze kierowcy zaliczyłem już
    skrzynie kłowe, klasyczne bez użycia sprzęgła, hydrokinetyczne (stary
    Lincoln, nowe Subaru, Audi, Peugeot), bezstopniową (Subaru) i DSG
    (Skoda). Nie jestem uprzedzony do żadnego z tych rozwiązań, jak również
    nie jestem fanatykiem i wyznawcą absolutnym... no, może oprócz 6MT z
    DCCD w STI '10 - to jest czad, chociaż na miejskie korki tragedia.

  • 6. Data: 2012-03-18 20:48:06
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 18 Mar 2012 20:01:45 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

    > Nie bój, nie bój. Odmieni Ci się po pierwszej solidniejszej naprawie. ;)

    Zależy od samochodu, w mocniejszych dieslach niestety ale komputer lepiej
    zna się na zmianie biegów niż człowiek i dwumasa o wiele dłużej wytrzymuje
    ;)

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 7. Data: 2012-03-18 20:51:38
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-18 20:48, huri_khan pisze:

    > Zależy od samochodu, w mocniejszych dieslach niestety ale komputer lepiej
    > zna się na zmianie biegów niż człowiek i dwumasa o wiele dłużej wytrzymuje
    > ;)

    To jak jest ASB to jest dwumasa? Myślałem, że nie ma. :(

  • 8. Data: 2012-03-18 20:58:41
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > Wcześniej całe lata machania wajcha i pedałowania jak głupi.
    >

    > Szczególnie jak sie dużo po mieście jeździ to czuje sie ulgę.

    Wole zdecydowanie ASB. Panuje w Polsce przekonanie, że ASB
    są dla pedałów, którzy nie potrafią jeździć i że to nie męskie.

    Takie treści opowiadają Ci, którzy nie jeździli automatem.

  • 9. Data: 2012-03-18 21:00:44
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2012-03-18 20:47, Krzysiek Matyasik pisze:

    > Podczas przemieszczania się, szczególnie w mieście, automat jest super.
    >
    > Do jakiejkolwiek zabawy automat po prostu się nie nadaje - tylko
    > klasyczny manual pozwala na dohamowania z redukcją

    Nie prawda. Nie wszystkie ASB tak mają.
    Skrzynia w C63 pozwalała takie rzeczy robić.

  • 10. Data: 2012-03-18 21:04:25
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    > Nie bój, nie bój. Odmieni Ci się po pierwszej solidniejszej naprawie. ;)

    I zimie. I spalanie jakie?