  • Data: 2010-06-12 21:17:06
    Temat: Re: Autoko 7-miejscowe - jakie sugestie ?
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:huu3tb$5ko$1@news.onet.pl...
> [...]
    >
    > Co mnie interesuje na dzisiaj:
    >
    > a) Zafira II. Powinienem dac rade kupić z początków produkcji II za 30tyś
    > (2005-6). Mialem okazje oglądac to w środku i podoba mi się. Jakich
    > silników unikać? Machnicy pobąkuja żeby brać wersję silników od Fiata, ale
    > nie wiem czy to dotyczy Zafiry II. Ponadto interesuje mnie chyba jednak
    > benzyna _O ILE_ jest tańsza w naprawach od deisla. Może ktoś rzucić jakich
    > silników szukac a jakich unikać żebym miał rozeznanie? To zdecydowany
    > faworyt z mojej strony w tym konkursie ale chyba tylk odlatego że ten
    > akurat samochód dokładnie sobie obejrzałem.

    Brać z silnikiem 1.9 CDTi 120 KM. Zrobić elektroniką na 140-150 KM. Świetny,
    niezawodny, ekonomiczny silnik, który dużo zniesie.

    > b) Dacia Logan - niestety nowa 40tyś i nie wiem czy fotele chowają się w
    > podlogę. Ostateczność. Nie wiem też, czy sprzedawalna za 3 lata.
    > Obciachowość bez znaczenia, tracenie na wartości ma znaczenie.

    Nie wiem jak można czymś takim jeździć, płacąc za tą "przyjemność" 40
    tysięcy...

    > c) Espace. Niewiele wiem o tym samochodzie w wersji 7 miejsc. Chowane w
    > podłogę? Nie wiem czy ceny części mnie nie dobiją (Renault naprawde
    > przesadza). Ponadto w nowym Espace fotele sa chyba na szynach na płaskiej
    > podłodze wiec muszę je mieć gdzie składować.

    Bardzo fajny, ze względu na przestrzeń wewnątrz, samochód. Niefajna jest
    otoczka awaryjności, jaką jest owiany - generalnie jak i reszta Renault z
    lat 2002-2007.

    > e) Seat Alhambra - niewiele o nim wiem poza tym że stoi taki jeden u mnie
    > niedaleko i rdzewieje. Coś powinienem wiedzieć? Ceny częsci? Jakość?

    To samo co VW Sharan. Te same silniki, podobne problemy. Generalnie za 30
    tysięcy nie kupisz chyba żadnego modelu, który ma diesla i nie ma nawalonych
    300 tysięcy km.

    > f) Chrystler Voyager - wszyscy odradzają twierdząc ze nieudany. Nic więcej
    > nie wiem, nie miałem okazji go oglądać w środku. mam go brać pod uwagę?

    A masz sensowny serwis pod ręką, który będzie dzielnie walczył z różnego
    rodzaju niespodziankami technicznymi? ;)

    > Autko ma byc _zdecydowanie_ rodzinne - pakuje dzieciaki, bagaże, i kogoś
    > na dokladkę i ma się mieścić. Lubie elektronikę typu ładne wyswietlacze i
    > psujące się czujniki wiec nie boje się drutów i diagnostyki. Nie cierpie
    > jednak dowiadywać się że kawałek plastiku w silniku kosztuje 1000zł bo tak
    > sobie wymysliło Renault. Z ruszania z pod swiatel wyroslem, więc w
    > zupełności wystarczy 100-120km. Laguna ma 150 i to jest za duzo, choć nie
    > wiem jak z cięższym autkiem.

    IMO szukaj Zafiry. Nawet kosztem dołożenia z 4-5 tysięcy do wyznaczonego
    limitu.

    Jurand.