-
21. Data: 2012-05-21 17:21:00
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-21 09:17, Tomasz Pyra pisze:
> On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:
>
>
>> Tam jest elektroniczny wyświetlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
>> niż 90, od same początku. Próbowałem go "zagrzać bardziej, ale udało nie
>> mnie się.
>
> To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
> powietrza znajdujący się za intercoolerem. Do odczytania za pomocą
> komputera.
>
> Natomiast pewnie będzie tak jak Cavallino pisał - to jest turbo, tym się
> jeździ pod czerwone pole, a nie zamula.
> Zwłaszcza że w celu ochrony sprzęgła i turbiny, tam może być turbodziura
> zaprogramowana w ECU.
>
> Zostaje albo chip, albo kręcenie wysoko.
Wystarczył reset ECU. Jeden problem został rozwiązany, auto już
normalnie reaguje na pedał gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymając go
między 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to już jeździ całkiem
żwawo, od 2250 ma ochotę pozwijać asfalt. Pozostał jeszcze drugi
problem, zbyt wysokie spalanie, chociaż teraz może i to się normalizuje,
więc zrobię kolejny 1000 km i zobaczymy.
-
22. Data: 2012-05-21 19:14:07
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane
Od: kamil <k...@s...com>
On 21/05/2012 16:21, anacron wrote:
> W dniu 2012-05-21 09:17, Tomasz Pyra pisze:
>> On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:
>>
>>
>>> Tam jest elektroniczny wyświetlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
>>> niż 90, od same początku. Próbowałem go "zagrzać bardziej, ale udało nie
>>> mnie się.
>>
>> To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
>> powietrza znajdujący się za intercoolerem. Do odczytania za pomocą
>> komputera.
>>
>> Natomiast pewnie będzie tak jak Cavallino pisał - to jest turbo, tym się
>> jeździ pod czerwone pole, a nie zamula.
>> Zwłaszcza że w celu ochrony sprzęgła i turbiny, tam może być turbodziura
>> zaprogramowana w ECU.
>>
>> Zostaje albo chip, albo kręcenie wysoko.
>
> Wystarczył reset ECU. Jeden problem został rozwiązany, auto już
> normalnie reaguje na pedał gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymając go
> między 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to już jeździ całkiem
> żwawo, od 2250 ma ochotę pozwijać asfalt. Pozostał jeszcze drugi
> problem, zbyt wysokie spalanie, chociaż teraz może i to się normalizuje,
> więc zrobię kolejny 1000 km i zobaczymy.
Hehe, diesel 1.4 zwija asfalt. MSPANC. ;)
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
23. Data: 2012-05-21 19:16:06
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
Od: kamil <k...@s...com>
On 21/05/2012 08:39, Cavallino wrote:
>
> Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
> wiadomości grup dyskusyjnych:jpclvg$mti$...@n...task.gda.pl...
>> W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:
>>>
>>> Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości grup
>>> dyskusyjnych:X...@l...ne
t...
>>>> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>>>>
>>>>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>>>>
>>>> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
>>>> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
>>>
>>> Nie wiem jak tam z małymi benzyniakami z turbiną, w Lancii turbodziura
>>> jest olbrzymia (w porównaniu do małego turbodiesla), za to jak się turbo
>>> rozkręci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.
>>>
>>>
>> Turbodziura to była w uno turbo :P
>
> Zapewniam Cię, że w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
> Może mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny też ma już
> w miarę sensowną moc, ale wrażenia po włączeniu turbo nie wiem czy nie
> większe.
Niech temu koniowi ktoś wytłumaczy, że turbo się nie "włącza", tylko
pracuje w zasadzie cały czas. Zbanował mnie jakiś czas temu za wyśmianie
podobnego kretynizmu i dalej sieje dezinformację.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
24. Data: 2012-05-21 19:34:24
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-21 19:14, kamil pisze:
> On 21/05/2012 16:21, anacron wrote:
>> W dniu 2012-05-21 09:17, Tomasz Pyra pisze:
>>> On Sun, 20 May 2012 22:52:33 +0200, anacron wrote:
>>>
>>>
>>>> Tam jest elektroniczny wyświetlacz, zawsze maks to jedna kreska mniej
>>>> niż 90, od same początku. Próbowałem go "zagrzać bardziej, ale udało
>>>> nie
>>>> mnie się.
>>>
>>> To nie ten czujnik - ten który Ciebie interesuje to czujnik temperatury
>>> powietrza znajdujący się za intercoolerem. Do odczytania za pomocą
>>> komputera.
>>>
>>> Natomiast pewnie będzie tak jak Cavallino pisał - to jest turbo, tym się
>>> jeździ pod czerwone pole, a nie zamula.
>>> Zwłaszcza że w celu ochrony sprzęgła i turbiny, tam może być turbodziura
>>> zaprogramowana w ECU.
>>>
>>> Zostaje albo chip, albo kręcenie wysoko.
>>
>> Wystarczył reset ECU. Jeden problem został rozwiązany, auto już
>> normalnie reaguje na pedał gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymając go
>> między 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to już jeździ całkiem
>> żwawo, od 2250 ma ochotę pozwijać asfalt. Pozostał jeszcze drugi
>> problem, zbyt wysokie spalanie, chociaż teraz może i to się normalizuje,
>> więc zrobię kolejny 1000 km i zobaczymy.
>
> Hehe, diesel 1.4 zwija asfalt. MSPANC. ;)
Ma ochotę, a nie zwija. Czytanie ze zrozumieniem się kłania, bo ja
celowo tak napisałem. ;)
-
25. Data: 2012-05-21 19:55:05
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane
Od: Mumin <m...@T...onet.pl>
W dniu 2012-05-21 17:21, anacron pisze:
> Wystarczył reset ECU. Jeden problem został rozwiązany, auto już
> normalnie reaguje na pedał gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymając go
> między 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to już jeździ całkiem
> żwawo, od 2250 ma ochotę pozwijać asfalt. Pozostał jeszcze drugi
> problem, zbyt wysokie spalanie, chociaż teraz może i to się normalizuje,
> więc zrobię kolejny 1000 km i zobaczymy.
Uroki elektroniki... Samochód to pół biedy, ale weź tu spokojnie wsiądź
do samolotu...
--
Pozdrawiam,
Mumin
-
26. Data: 2012-05-21 19:56:12
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jpdvhl$6kt$...@n...vectranet.pl...
> W dniu 2012-05-21 17:21, anacron pisze:
>
>> Wystarczył reset ECU. Jeden problem został rozwiązany, auto już
>> normalnie reaguje na pedał gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymając go
>> między 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to już jeździ całkiem
>> żwawo, od 2250 ma ochotę pozwijać asfalt. Pozostał jeszcze drugi
>> problem, zbyt wysokie spalanie, chociaż teraz może i to się normalizuje,
>> więc zrobię kolejny 1000 km i zobaczymy.
>
>
> Uroki elektroniki...
Dokładnie, zawsze twierdziłem, że im mniej elektroniki tym lepiej.
-
27. Data: 2012-05-21 20:12:04
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane
Od: kamil <k...@s...com>
On 21/05/2012 18:34, anacron wrote:
>>>
>>> Wystarczył reset ECU. Jeden problem został rozwiązany, auto już
>>> normalnie reaguje na pedał gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymając go
>>> między 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to już jeździ całkiem
>>> żwawo, od 2250 ma ochotę pozwijać asfalt. Pozostał jeszcze drugi
>>> problem, zbyt wysokie spalanie, chociaż teraz może i to się normalizuje,
>>> więc zrobię kolejny 1000 km i zobaczymy.
>>
>> Hehe, diesel 1.4 zwija asfalt. MSPANC. ;)
>
> Ma ochotę, a nie zwija. Czytanie ze zrozumieniem się kłania, bo ja
> celowo tak napisałem. ;)
Coś jak bogaty i stary mąż, też ma ochotę, ale sam wiesz.. ;)
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
28. Data: 2012-05-21 20:46:53
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu - rozwiązane
Od: "Ghost" <g...@e...pl>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:4fba81ba$0$26693$65785112@news.neostrada.pl...
>
> Użytkownik "Mumin" <m...@T...onet.pl> napisał w wiadomości
> grup dyskusyjnych:jpdvhl$6kt$...@n...vectranet.pl...
>> W dniu 2012-05-21 17:21, anacron pisze:
>>
>>> Wystarczył reset ECU. Jeden problem został rozwiązany, auto już
>>> normalnie reaguje na pedał gazu i wcale nie trzeba wysoko, trzymając go
>>> między 1500 a 2750 mam 100% momentu, tak od 1750 to już jeździ całkiem
>>> żwawo, od 2250 ma ochotę pozwijać asfalt. Pozostał jeszcze drugi
>>> problem, zbyt wysokie spalanie, chociaż teraz może i to się normalizuje,
>>> więc zrobię kolejny 1000 km i zobaczymy.
>>
>>
>> Uroki elektroniki...
>
> Dokładnie, zawsze twierdziłem, że im mniej elektroniki tym lepiej.
Cos jak - "za komuny bylo lepi".
Oczywiscie. Wszak wprowadzenie elektroniki znaczaco pogorszylo niezawodnosc
oraz zwiekszylo liczbe wypadkow i katastrof.
-
29. Data: 2012-05-21 21:19:37
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2012-05-21 09:39, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
> wiadomości grup dyskusyjnych:jpclvg$mti$...@n...task.gda.pl...
>> W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:
>>>
>>> Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości grup
>>> dyskusyjnych:X...@l...ne
t...
>>>> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>>>>
>>>>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>>>>
>>>> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
>>>> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
>>>
>>> Nie wiem jak tam z małymi benzyniakami z turbiną, w Lancii turbodziura
>>> jest olbrzymia (w porównaniu do małego turbodiesla), za to jak się turbo
>>> rozkręci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.
>>>
>>>
>> Turbodziura to była w uno turbo :P
>
> Zapewniam Cię, że w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
> Może mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny też ma już
> w miarę sensowną moc, ale wrażenia po włączeniu turbo nie wiem czy nie
> większe.
>
>
Nie ma i nie istnieje pojęcie włączenia się TURBO.
Turbosprężarka kręci się cały czas, tyle że z różnymi prędkościami, i
przy małych prędkościach (małych przepływach gazów) nie ma daje
wystarczającego nadciśnienia.
Dlatego po wciśnięciu gazu i zwiększeniu ilości gazów przepływowych
potrzebuje jakiegoś czasu na osiągnięcie sensownej wydajności. Im
większa turbosprężarka tym ten czas jest większy ...
Dlatego niektórzy producenci stosują dwie - jedną malutką aby dobrze
podbijała na niskich obrotach i przy niewielkich obciążeniach, a duża
przy odmiennych warunkach pracy.
Pozdrawiam !
-
30. Data: 2012-05-21 21:43:11
Temat: Re: Auto nie reaguje poprawnie na pedał gazu
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:jpe4g7$g7m$...@n...task.gda.pl...
> W dniu 2012-05-21 09:39, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
>> wiadomości grup dyskusyjnych:jpclvg$mti$...@n...task.gda.pl...
>>> W dniu 2012-05-20 22:33, Cavallino pisze:
>>>>
>>>> Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości grup
>>>> dyskusyjnych:X...@l...ne
t...
>>>>> na ** p.m.s ** Cavallino pisze tak:
>>>>>
>>>>>> To nie benzyniak, trzeba się nauczyć jeździć inaczej.
>>>>>
>>>>> IMHO benzyniak z wtryskiem też nie reaguje od razu
>>>>> dopiero benzyniak z gaznikiem jest fajny.
>>>>
>>>> Nie wiem jak tam z małymi benzyniakami z turbiną, w Lancii turbodziura
>>>> jest olbrzymia (w porównaniu do małego turbodiesla), za to jak się
>>>> turbo
>>>> rozkręci to jest tylko gwizd i zwijanie asfaltu.
>>>>
>>>>
>>> Turbodziura to była w uno turbo :P
>>
>> Zapewniam Cię, że w Delcie Integrale nie jest wiele mniejsza.
>> Może mniej odczuwalna, bo to jednak 2.0 i silnik bez turbiny też ma już
>> w miarę sensowną moc, ale wrażenia po włączeniu turbo nie wiem czy nie
>> większe.
>>
>>
> Nie ma i nie istnieje pojęcie włączenia się TURBO.
Słówek się czepiasz, wiadomo o co biega.
> Turbosprężarka kręci się cały czas, tyle że z różnymi prędkościami, i przy
> małych prędkościach (małych przepływach gazów) nie ma daje wystarczającego
> nadciśnienia.
Żeby nie powiedzieć, że nie daje żadnego.
Mam wskaźnik, więc mogę sobie poobserwować leżącą na 0 wskazówkę.