  • Data: 2011-04-05 21:54:01
    Temat: Re: Astra I 1.7 td - jaki to silnik
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-04-05 14:49, ATZ Rzeszow pisze:
    > Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...

    > ile km przejechales z tym silnikiem?
    > Piszesz, ze awaryjny, co sie psulo?
    >
    > PS. Dzieki wszystkim za odzew.

    Co się psuło ?? nie ja jeździłem tylko mój brat.
    Zajeździł 2 sztuki 1,7DTL - bo takie oznaczenie ma ten motor.

    Pierwszy raz zatarł dziada bo przewód ciśnieniowy przetarł się o sanki.

    Kupił drugi motor - z anglika, chodził całkiem ładnie.
    Nie wiem co mu było, ale wydarł pół szerokości paska rozrządu, po czym
    resztka spadła z kół i połamało dźwigienki zaworowe - w sumie zrobił tak
    2 razy, za drugim razem - przy rozbiórce ukręcił śrubę od rolki
    prowadzącej pasek rozrządu i wyjęliśmy dziada, po czym nigdy go więcej
    nie wsadziliśmy.
    Sprzedał tak jak stało z silnikiem obok.

    Generalnie wiecznie to miało problemy z odpalaniem, nie jeździło tylko
    się toczyło.

    Porównanie uruchamiania golfa 3 tdi, a tego wynalazku to niebo i ziemia,
    golf odpala przy 1 obrocie wału, a tu trzeba było nieźle kręcić żeby
    odpalił. Kombinowaliśmy z różnymi ustawieniami pompy, nic to nie dawało.
    Ten typ tak miał ;)

    Co ciekawe jak miał jeszcze pierwszy silnik, to ożywiałem go przy ~ -20
    z niesprawnymi świecami żarowymi (przekaźnik był rąbnięty) ożywianie
    trwało z 10 minut odpalał za 15tym kręceniem, ale odpalał wydając przy
    tym kłęby czarnego dymu z wydechu :)

    Pozdrawiam !