  • 1. Data: 2012-08-18 22:24:51
    Temat: Aparaty - Czy ktoś to ogarnia?
    Od: "Marek Augustyński" <c...@W...gazeta.pl>

    Czy podział ze względu na wielkość matrycy nadaj jest głównym wyznacznikiem,
    czy coś mnie ominęło?

    Proszę o nie dzielenie włosa na cztery. Np. że olympus pen jest tak samo
    dobry jak aparaty z aps-c, pod warunkiem, że coś tam.. Potrzebuję zwykły
    podział na sucho. Jeśli ogólnie rzecz biorąc jest lepszy, to tak, jeśli nie,
    to nie. Rozumiecie. A jeśli wszystko jeden pies, proszę napisać &#8222;jeden
    pies&#8221;.

    Czy ktoś mógłby wypisać kilka konkretnych aparatów: sony fuji itd. z
    podziałem na ich klasę? Powiedzmy: te są dobre, a te lepsze, a tamte jeszcze
    lepsze. Lustrzanki i inne. Z grubsza. Dużej matrycy (pełnej klatki) nie
    biorę pod uwagę.

    Szukam przyzwoitego sprzętu do noszenia przy sobie, a patrząc na rynek po
    prostu durniję. Nie musi być lekki, chociaż to zawsze plus.

    Dzięki za wszelką pomoc.

  • 2. Data: 2012-08-18 22:56:57
    Temat: Re: Aparaty - Czy ktoś to ogarnia?
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-18 22:24, Marek Augustyński pisze:
> [...]
    > to nie. Rozumiecie. A jeśli wszystko jeden pies, proszę napisać &#8222;jeden

    Jeden pies. Najlepszy aparat z dzisiejszych, za dwa lata będzie
    tylko taki sobie, średni ;)

  • 3. Data: 2012-08-18 23:21:13
    Od: quent <q...@b...gmail.kom>

    W dniu 2012-08-18 22:24, Marek Augustyński pisze:
    > Szukam przyzwoitego sprzętu do noszenia przy sobie, a patrząc na rynek po
    > prostu durniję. Nie musi być lekki, chociaż to zawsze plus.

    Może zawęź trochę.
    Ja też szukam czegoś co mógłbym nosić przy sobie ale odrzucam wszystkie
    lustra ze względu na wymiary, wagę.
    APS-C jest dziś w konstrukcjach całkiem niewielkich.
    Całkiem nieźle wygląda oferta sony nex, gorzej jednak z dobrymi
    systemowymi szkłami do nich.

  • 4. Data: 2012-08-18 23:38:07
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-08-18, Marek Augustyński <c...@W...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Szukam przyzwoitego sprzętu do noszenia przy sobie, a patrząc na rynek po
    > prostu durniję. Nie musi być lekki, chociaż to zawsze plus.

    Nie przejmuj się klasyfikacjami i porównywaniem tego, co możesz dziś
    kupić. Aparat kupujesz pewnie przynajmniej na kilka lat (ja planuję
    aktualne body zastąpić jak stuknie mu dycha :)).

    Czego byś dziś nie kupił - za dwa CESy będą już lepsze.

    Najlepiej wypisz sobie listę wymagań, odfiltruj jakimś automatem
    (żeby nie kusiło naginanie drobiazgów), a potem wybierz coś drogą
    macania i wzdychania.

    Generalne zasady:
    1) zdjęcia będą miały coraz większą rozdzielczość
    2) obiektywy nie będą miały coraz większej jasności
    3) łapy masz na całe życie, więc jak kupisz niewygodny to ch... ze zdjęć
    :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 5. Data: 2012-08-18 23:40:29
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "trolling tone" <a...@a...org> wrote:

    > Jeden pies. Najlepszy aparat z dzisiejszych, za dwa lata będzie
    > tylko taki sobie, średni ;)

    Tylko dlaczego to musi być smartfon? ;-) Porządny aparat powinien
    dawać wyniki bez wstydu przez minimum 6-8 lat+ (ile ostatnio wyszło
    aparatów małoobrazkowych, które te stare rozłożyłyby na łopatki? Cały
    jeden? D800?).

    A wracając do pytania Marka, to nie spodziewałem się po nim takiego
    pytania. :)

    Samochody są osobowe, kombi, dostawcze, terenówki, ciężarowe,
    ciągniki, czerwone i czarne, wypasione i wersje podstawowe, dizle, na
    gaz i benzynowe (oraz hybrydy :) Mam tego dość, powiedzcie, który
    jest lepszy, albo że "jeden pies"! ;-)

    Moim zdaniem najważniejszy jest dostęp do szkieł, a następnie
    funkcjonalność (w tym takie "drobiazgi" jak np. AF. :)) Ale jeśli
    faktycznie skupia się na walorach matrycy, to niech zaczeka na naprawdę
    wiele mówiący mój ranking - przeliczenie wyników DxO po kątem
    preferencji dla:

    - studia;
    - astrofoto;
    - reporterki (a tak naprawdę wszelakiego pstrykactwa - 98% użycia aparatów).

    (rozszerzona kontynuacja z maja 2011 - na samym dole strony:)
    http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/

    Tylko że teraz ja z kolei czekam na pomiary najnowszych aparatów
    (w tym kilku bardzo obiecujących) i możliwe, że się nie doczekam - DxO
    od jakiegoś czasu zapadło w hibernację jakby właśnie wyczerpały się fundusze...

    Zresztą, "na piechotę" też można sobie wyciągać wnioski:
    http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sens
    or-Ratings/List-view

    Albo porównywać sample na hi-ISO - tu się nie da wcisnąć zbyt wiele kitu...

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 6. Data: 2012-08-18 23:41:06
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-18 23:21, quent pisze:

> [...]
    > APS-C jest dziś w konstrukcjach całkiem niewielkich.
    > Całkiem nieźle wygląda oferta sony nex, gorzej jednak z dobrymi

    Na spacery mam olka EPL-3 ze szkiełkiem panasonica 1.7/20. Całość
    jest mała i dość lekka. Odkąd łażę z jedną stałką, spacer jest
    bardziej aktywny, wróciły czasy, kiedy zooma miało się w nogach.
    Ale, jak to mówią, każda liszka swój ogon chwali.

  • 7. Data: 2012-08-18 23:50:35
    Od: "Marek Augustyński" <c...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > APS-C jest dziś w konstrukcjach całkiem niewielkich.
    > Całkiem nieźle wygląda oferta sony nex, gorzej jednak z dobrymi

    Może istnieje strona na której w formie tabelki wyjaśniono przynajmniej co
    jest FF, apsc, a co 3/4?
    Chcę mieć pogląd pi razy drzwi.
    Nexy są zastanawiające.. fajne

  • 8. Data: 2012-08-18 23:52:52
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    No i na ile znam jego "niedzisiejsze" upodobania, to ten powinien mu
    przypaść do gustu (może by go nawet polubił... :))
    http://www.dpreview.com/products/fujifilm/slrs/fujif
    ilm_xpro1

    (ale nie, nie mam odwagi wypowiedzieć hasła: "JEST NAJLEPSZY!" :))

    [mr.]

  • 9. Data: 2012-08-18 23:57:12
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]
    ilm_xpro1

    > (ale nie, nie mam odwagi wypowiedzieć hasła: "JEST NAJLEPSZY!" :))

    A tu bezpośredni link do recenzji:
    http://www.dpreview.com/reviews/fujifilm-x-pro1/

    [mr.]

  • 10. Data: 2012-08-19 00:02:22
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2012-08-18 23:40, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > dawać wyniki bez wstydu przez minimum 6-8 lat+ (ile ostatnio wyszło
    > aparatów małoobrazkowych, które te stare rozłożyłyby na łopatki? Cały

    Ale wątkotwórca wspomniał, że FF go nie interesuje. 8 lat, powiadasz...
    Co byś polecił dzisiaj z używek wyprodukowanych w 2004?