    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: PK <k...@n...pl>
    Subject: Re: Aparaty - Czy ktoś to ogarnia?
    Date: 18 Aug 2012 21:38:07 GMT

    On 2012-08-18, Marek Augustyński <c...@W...gazeta.pl> wrote:
    > Czy podział ze względu na wielkość matrycy nadaj jest głównym wyznacznikiem,
    > czy coś mnie ominęło?
    >
    > Proszę o nie dzielenie włosa na cztery. Np. że olympus pen jest tak samo
    > dobry jak aparaty z aps-c, pod warunkiem, że coś tam.. Potrzebuję zwykły
    > podział na sucho. Jeśli ogólnie rzecz biorąc jest lepszy, to tak, jeśli nie,
    > to nie. Rozumiecie. A jeśli wszystko jeden pies, proszę napisać &#8222;jeden
    pies&#8221;.

    > Czy ktoś mógłby wypisać kilka konkretnych aparatów: sony fuji itd. z
> [...]

    Nie przejmuj się klasyfikacjami i porównywaniem tego, co możesz dziś
    kupić. Aparat kupujesz pewnie przynajmniej na kilka lat (ja planuję
    aktualne body zastąpić jak stuknie mu dycha :)).

    Czego byś dziś nie kupił - za dwa CESy będą już lepsze.

    Najlepiej wypisz sobie listę wymagań, odfiltruj jakimś automatem
    (żeby nie kusiło naginanie drobiazgów), a potem wybierz coś drogą
    macania i wzdychania.

    Generalne zasady:
    1) zdjęcia będą miały coraz większą rozdzielczość
    2) obiektywy nie będą miały coraz większej jasności
    3) łapy masz na całe życie, więc jak kupisz niewygodny to ch... ze zdjęć
    :D

    pozdrawiam,
    PK