  • 11. Data: 2012-08-19 00:09:46
    Temat: Re: Aparaty - Czy ktoś to ogarnia?
    Od: "Marek Augustyński" <c...@N...gazeta.pl>

    > ile ostatnio wyszło
    > aparatów małoobrazkowych, które te stare rozłożyłyby na łopatki? Cały
    > jeden? D800?).

    Sprawdziłem próbne zdjęcia. Już go lubię.

    > A wracając do pytania Marka, to nie spodziewałem się po nim takiego
    > pytania. :)

    Powiedzmy, że nie ścigam się z postępem technologii. Jeśli raz na jakiś czas
    zapytam, to mi wystarcza.

    > Samochody są osobowe, kombi, dostawcze, terenówki, ciężarowe,
    > ciągniki, czerwone i czarne, wypasione i wersje podstawowe, dizle, na
    > gaz i benzynowe (oraz hybrydy :) Mam tego dość, powiedzcie, który
    > jest lepszy, albo że "jeden pies"! ;-)

    Potrzebuję czegoś wypadowego po prostu. Żadne halo.

    > http://www.flickr.com/photos/plrecfotocyfrowa/571408
    7010/

    Wiesz, że tego nie kocham.

    > Zresztą, "na piechotę" też można sobie wyciągać wnioski:
    > http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Camera-Sens
    or-Ratings/List-view

    O! Jest tabelka. Coś dla ludzi.

    > Albo porównywać sample na hi-ISO - tu się nie da wcisnąć zbyt wiele
    kitu...

    Tak zrobię po selekcji z grubsza.

    X-pro to jakaś masakra cenowa..

  • 12. Data: 2012-08-19 00:13:54
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "trolling tone" <a...@a...org> wrote:

    [...]
    > Ale wątkotwórca wspomniał, że FF go nie interesuje. 8 lat,
    > powiadasz...
    > Co byś polecił dzisiaj z używek wyprodukowanych w 2004?

    Np.:

    Canon EOS 1Ds Mark II

    :-P

    Canon EOS 1D Mark II
    Fujifilm FinePix S3 Pro
    Canon EOS 20D
    Konica Minolta DYNAX 7D
    Canon EOS 10D
    Canon EOS 300D

    Tego ostatniego wyprzedzają już chyba wszystkie mirrorlesy
    (z wyjątkiem zabawki Pentaksa), ale to wciąż nie jest poziom, żeby
    się za niego wstydzić.

    Można się jeszcze pospierać, czy w momencie swego debiutu 300D
    to był "porządny" aparat (najniższa półka Canona).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 13. Data: 2012-08-19 00:18:59
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-18 23:50, Marek Augustyński pisze:

    > Może istnieje strona na której w formie tabelki wyjaśniono przynajmniej co
    > jest FF, apsc, a co 3/4?
    > Chcę mieć pogląd pi razy drzwi.
    > Nexy są zastanawiające.. fajne

    Nikony D700, D800, D3, D3x, D3s, D4; Canony 5D, 1Ds, 1Dx, 1Dc, Sony
    A850, A900 i zapowiadane A99 są FF, Olek i Panasonic 4/3 a cała reszta
    APS-C i po tabelce :) (tak wiem, jest jeszcze Leica, Pentax 645 i inne
    średnie formaty, ale one chyba nie są przedmiotem zainteresowania).
    A tak w ogóle to:
    http://www.dpreview.com/products/search/cameras

    --
    marcin

  • 14. Data: 2012-08-19 00:27:23
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Augustyński" <c...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Sprawdziłem próbne zdjęcia. Już go lubię.

    Keek w pewnym momencie też przeszedł, czy raczej wszedł w cyfrę
    (bodajże D3/D700) - i też miło było popatrzeć na jego B&W. Czyli jednak
    da się tym robić dobre zdjęcia... :)

    > Powiedzmy, że nie ścigam się z postępem technologii. Jeśli raz na
    > jakiś czas zapytam, to mi wystarcza.
    [...]

    > X-pro to jakaś masakra cenowa..

    No ale to jest właśnie NAJNIŻSZA cena za "nieściganie się"
    z postępem technologii... :)) Bo alternatywa, to Leica M9. :-/

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 15. Data: 2012-08-19 00:31:16
    Od: "Marek Augustyński" <c...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > APS-C i po tabelce :) (tak wiem, jest jeszcze Leica, Pentax 645 i inne
    > średnie formaty, ale one chyba nie są przedmiotem zainteresowania).

    wciskam sobie "large sensor format" i wyskakują mi FF i apsc.. dzizas
    Sigma. Co za piękne aparaty. Dzięki!

  • 16. Data: 2012-08-19 00:38:04
    Od: "Marek Augustyński" <c...@N...gazeta.pl>

    > Keek w pewnym momencie też przeszedł, czy raczej wszedł w cyfrę
    > (bodajże D3/D700) - i też miło było popatrzeć na jego B&W. Czyli jednak
    > da się tym robić dobre zdjęcia... :)

    Keek jest zacofany. FF było jak średni format na filmie odkąd istnieje. Coś
    mi chodzi po głowie, że Keek gryzł się z "problemem" jeszcze dlugi czas.

    > [...]
    >

    > No ale to jest właśnie NAJNIŻSZA cena za "nieściganie się"
    > z postępem technologii... :)) Bo alternatywa, to Leica M9. :-/

    Bo wygląda jak aparat z przez pół wieku? Eeee. Nie o to chodzi. Liczy się
    zdjęcie.. tzn w tym wypadku jakość, czyli, żeby nie było, margines błędu.

  • 17. Data: 2012-08-19 00:50:22
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Augustyński" <c...@N...gazeta.pl> wrote:

    [...]
    > wciskam sobie "large sensor format" i wyskakują mi FF i apsc.. dzizas
    > Sigma. Co za piękne aparaty. Dzięki!

    Może i piękne, ale jakie pooooowolne... (niestety)

    Hm, może faktycznie powinieneś się przyjrzeć jakiemuś
    stałoogniskowemu kompaktowi (Fuji X10? Wada: 'white orbs').
    Albo czemuś z jasnym małym zoomem.

    [mr.]

  • 18. Data: 2012-08-19 00:59:02
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2012-08-19 00:50, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    >
    > Hm, może faktycznie powinieneś się przyjrzeć jakiemuś
    > stałoogniskowemu kompaktowi (Fuji X10? Wada: 'white orbs').

    Przecież Fuji X10 nie jest stałoogniskowym kompaktem.

    --
    marcin

  • 19. Data: 2012-08-19 01:19:37
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "mt" <f...@i...pl> wrote:

    [...]
    > Przecież Fuji X10 nie jest stałoogniskowym kompaktem.

    Tak? Widocznie coś mi się pomieszało (wyraźnie czuję utratę
    łączności z tematem po wakacjach. :))

    [mr.]

  • 20. Data: 2012-08-19 01:19:47
    Od: "Marcepan" <b...@t...maila>

    > Potrzebuję zwykły podział na sucho. Jeśli ogólnie rzecz
    > biorąc jest lepszy, to tak, jeśli nie, to nie.

    Tak. Jest JEDEN jedyny najlepszy model aparatu a producenci innych marek a
    nawet ten sam producent produkując inne modele, to debile którzy nie wiedzą
    że produkują szmelc.