  • Data: 2011-03-14 11:45:24
    Temat: Re: Aparat taki kombo, na kablu plus słuchawka przen
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Przemysław Kowalik napisał:

    > Rozumiem. A jak ładowało się baterię? Była na lifetime?

    Duża bateria, to i na długo starczała. Ale w nowej baterii były takie
    szklane rurki zatkane gumowymi koreczkami. Przy podłączeniu trzeba było
    aktywować przez wyjęcie korków i wpuszczenie powietrza.

    A klasyczny telefon Bella był urzadzeniem pasywnym -- w ogóle nie
    potrzebował zasilania.

    > Że niby jak - korbką? Przecież dzwonek dzwoni przy połączeniach
    > przychodzących, to skąd korbka?

    Jak coś przyszło, to musiało skądś wyjść. Gdzie wychodziło, tam kręcili
    korbą. Gdzie przychodziło -- dzwonił dzwonek.

    > Aha, czyli trzeba by podłączyć tę składową stalą do całej sieci a
    > "drogich abonamentów" zmusić do podłączenia (na ich koszt bo niby
    > czyj?) routerów. W sumie można, ale operacja jest poważna, coś jak
    > wyłączenie TV analogowej...

    Albo coś jak przejście z POTS do ISDN. W tym przypadku jest dokładnie
    tak, jak opisałem. Urządzenie elektryczne (klasyczny telefon) zostało
    zastąpione elektronicznym (terminal ISDN) zasilanym prądem z centrali.
    Jaka po kablu idzie modulacja (ADSL czy ISDN) z tego punktu widzenia
    ma pomijalne znaczenie.

    Netia działająć w LLU zrezygnowała w ogłole z POTS na rzecz VoIP.
    Poniekąd słusznie, bo po co inwestować w centrale, skoro są tańsze
    rozwiązania. Tyle że "zapomnieli" o zasilaniu urządzeń i liczą na
    prąd od abonenta. Ciekawe co by było, gdybym zamówił linię w bydynku
    "unpluged". Do tego powinie być dawany prosty router z jednym portem
    ethernetu i telefonu, coś jak terminal ISDN. Regulator mógłby wymusić
    takie rozwiązanie.

    --
    Jarek