  • 1. Data: 2011-03-11 07:31:14
    Temat: Aparat taki kombo, na kablu plus słuchawka przenośna
    Od: Jan <k...@p...com>

    Szukam aparatu dla osoby starszej.
    Nie chce ona biec w pośpiechu do telefonu,
    więc przydałby się jej taki telefon ze słuchawką
    przenośną. Jest jednak obawa, że kiedy prądu
    zabraknie, telefon będzie bezużyteczny.
    W związku z tym szukam sprzętu w takiej oto
    konfiguracji.
    1. Aparat stacjonarny na kablu, działający
    niezależnie od prądu w sieci 220V wyposażony
    - moduł do obsługi słuchawek bezprzewodowych
    zasilany z sieci,
    - czytelne i wygodne klawisze,
    - wyświetlacz numeru przychodzącego,
    - pamięci, w tym książka telefoniczna na co
    najmniej 20 numerów,
    - klawisze szybkiego wybierania, co najmniej pięć.
    2. Słuchawka łącząca się z tym aparatem radiowo,
    ładowana z sieci.

    Słuchawka służyłaby do odbierania rozmów głównie,
    a aparat na kablu do ich inicjowania.

    Bardzo proszę o wiadomość, jeśli się ktoś zetknął
    z takim zestawem. Co to, gdzie i za ile.

    Z góry dziękuję znawcom sprzętu.

    Jan

  • 2. Data: 2011-03-11 07:45:16
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik Jan napisał:
> [...]
    > - pamięci, w tym książka telefoniczna na co
    > najmniej 20 numerów,
    > - klawisze szybkiego wybierania, co najmniej pięć.
    A jak w/w elementy mają działać przy braku napięcia?
    Jak rozumiem chcicłabyś telefon "z tarczą" + w/w działajace tylko jak
    jest zasilanie. Tak to chyba nie ma. Można by dać zasilacz buforowy z
    aku 17Ah i zasilać bezpośredni jakikolwiek telefon bezprzewodowy.
    Pojemność (i zarazem wielkość zasilacza buforowego) wybierz zakładając
    jaki czas podtrzymania zasilania byłby dla Ciebie akceptowalny.

    pzdr
    GS

  • 3. Data: 2011-03-11 08:21:24
    Temat: Re: Aparat taki kombo, na kablu plus słuchawka przen
    Od: a <...@...com>

    Nie zadziała baza jak prądu nie będzie więc pomysł marny.

    Lepiej podpiąc dwa aparaty telefonieczne do jednej lini - klasyczny
    sznurowy bez zasilania i drugi baza i słuchawka bezprzewodowa z
    zasilaniem. W razie braku zasilania chodzi ten klasyczny.

  • 4. Data: 2011-03-11 10:03:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    a <...@...com> writes:

    > Lepiej podpišc dwa aparaty telefonieczne do jednej lini - klasyczny
    > sznurowy bez zasilania i drugi baza i słuchawka bezprzewodowa z
    > zasilaniem. W razie braku zasilania chodzi ten klasyczny.

    Naprawdę nikt nie produkuje takiego zestawu w jednym pudełku? Przecież
    o to właśnie pytającemu chodzi...

    MJ

  • 5. Data: 2011-03-12 08:01:48
    Od: Marek <k...@p...onet.pl>

    > Naprawdę nikt nie produkuje takiego zestawu w jednym pudełku? Przecież
    > o to właśnie pytającemu chodzi...
    >
    > MJ

    Witam
    z obecnie produkowanych chyba tylko ISDN np:
    -gigaset sx353
    -gigaset sx253
    -gigaset-dx600a

    http://www.tarkin.pl/telefony/telefony-stacjonarne-p
    rzewodowe/telefon-siemens-gigaset-dx600a-isdn.html

    + jakić inny DECT zładowarką pasującym do w/w

    --
    Marek

  • 6. Data: 2011-03-12 09:38:40
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Naprawdę nikt nie produkuje takiego zestawu w jednym pudełku? Przecież
    > o to właśnie pytającemu chodzi...

    Widocznie żaden ciężko opłacany marketoid nie wpadł na pomysła, żeby w
    ten prosty sposób sprzedawać więcej a wszystko pod chwytliwym powodem
    większego bezpieczeństwa użyszkodnika :-).

    Przemek

  • 7. Data: 2011-03-12 09:54:28
    Od: Jan <j...@w...pl>

    W dniu 2011-03-12 09:01, Marek pisze:
    > Witam
    > z obecnie produkowanych chyba tylko ISDN np:
    (...)
    > http://www.tarkin.pl/telefony/telefony-stacjonarne-p
    rzewodowe/telefon-siemens-gigaset-dx600a-isdn.html
    > + jakić inny DECT zładowarką pasującym do w/w

    Witam w sobotę,

    Mając więcej czasu rozejrzałem się na allegro
    i trafiłem na zestaw nie-isdnowy:
    http://allegro.pl/panasonic-kx-tg6451-gt-gw-fv-pl-ra
    ty-i1495710794.html#gallery

    Nie jest tanio, ale taniej niż isdn. Zwłaszcza
    że linia isdn wymaga inwestycji i droższego
    abonamentu.

    Albo coś używanego za ćwierć ceny:
    http://allegro.pl/telefon-analogowy-firmy-siemens-c-
    353-i1500384048.html#gallery

    Tyle ze to wymaga sprawdzenia, jaka słuchawka
    bez sznura się do tego nadaje. I dokupienia jej.

    Pozdrawiam,

  • 8. Data: 2011-03-12 10:30:59
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-03-12 10:38, Przemysław Kowalik pisze:

    > Widocznie żaden ciężko opłacany marketoid nie wpadł na pomysła, żeby w
    > ten prosty sposób sprzedawać więcej a wszystko pod chwytliwym powodem
    > większego bezpieczeństwa użyszkodnika :-).

    Masz życiową szansę: zostań swoim własnym marketoidem i zrób majątek na
    takim produkcie:-)

    Jednak wydaje mi się, że rozwiązanie z DWOMA urządzeniami: jednym
    zasilanym bezpośrednio z linii telefonicznej, a drugim z sieci
    energetycznej, jest dużo prostsze, bardziej niezawodne i po prostu
    tańsze :-) Tym bardziej, że wielokrotnie stosowałem je w praktyce.

    Aha, i jeszcze jedno: spróbuj określić, jaki jest przeciętny okres
    użytkowania stacjonarnego aparatu telefonicznego:-)

  • 9. Data: 2011-03-12 11:30:08
    Od: GS <g...@g...pl>

    Użytkownik Jan napisał:
> [...]
    ty-i1495710794.html#gallery

    > Nie jest tanio, ale taniej niż isdn. Zwłaszcza
    > że linia isdn wymaga inwestycji i droższego

    A jesteś pewien że te telefony pozbawione zasilania wybiorą numer? w/g
    mnie to raczej nie...

    pzdr
    GS

  • 10. Data: 2011-03-12 12:22:18
    Od: Jan <j...@w...pl>

    W dniu 2011-03-12 11:30, Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
> [...]
    > energetycznej, jest dużo prostsze, bardziej niezawodne i po prostu
    > tańsze :-) Tym bardziej, że wielokrotnie stosowałem je w praktyce.

    Dochodzę teraz do tego samego wniosku. Wcześniej
    odrzucałem taką opcję. A to z powodu awarii sieci
    telefonicznej. Miałem podłączone dwa aparaty na kablu
    do rozgałęźnika i majster orzekł, że to może być
    przyczyna tej awarii, że to za duże obciążenie
    dla sieci telefonicznej. Czytając teraz różne opinie
    dochodzę do wniosku, że da się rozgałęzić kabel
    na dwa aparaty, ale takie nowsze, gdzie mogę przyciszyć
    sygnał dzwonka w aparacie na kablu, a zwiększyć
    głośność dzwonka w słuchawce bezkabelkowej.

    Swoją drogą - czy rzeczywiście taki zestaw kombo
    musi mieć cały czas prąd z sieci? Warto to sprawdzić
    przed kupnem. Przecież nawet NT iesdeenowe daje możliwość
    połączeń bez zasilania - na jednej linii. Byłoby dziwne,
    gdyby aparat stacjonarny kablowy bezwzględnie wymagał
    sieci elektrycznej. Nawet mając w sobie radiołącze
    do słuchawki z tej sieci zasilane.

    Jan