  • 31. Data: 2014-03-21 23:42:46
    Temat: Re: Aparat na komunię.
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <x...@h...pl>,
    Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Wybacz Titus, ale podchodzisz do sprawy zupełnie nieprofesjonalnie (czyli
    > nie jako ojciec, wujek czy ktoś, kto daje prezent). Prezenty używane kupuje
    > się po rozmowie z obdarowywanym, kiedy ma to być coś kolekcjonerskiego itp.
    > W ostateczności można dać pieniądze i wtedy ktoś sobie używkę z pełną
    > świadomością kupi.
    Moj kolega gadzeciarz wciaz uzywki na allegro kupuje (ostatnio PENa
    jakiegos). Stan naprawde idealny.
    Sadze ze obdarowana 8 lata nawet nie bedzie sie domagala paragonu.
    No chyba ze teraz takie zwyczaje sa.
    Chyba ze ojcowie, wujkowie i spolka zbieraja sie w swoim gronie na
    imprezie i pokazuja metki i paragony od prezentow.
    To dopiero jest drobnomieszczanstwo.

    >Używki sprzętu elektronicznego to swego rodzaju ryzyko.
    > Brak gwarancji jest wystarczającym powodem, żeby sobie darować.

    E, bez przesady.
    Poza tym ja w tym wieku wolalbym dostac Zenita zamiast Cmeny.

    --
    TA

  • 32. Data: 2014-03-22 06:41:06
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > To dopiero jest drobnomieszczanstwo.

    > E, bez przesady.
    >
    > Poza tym ja w tym wieku wolalbym dostac Zenita zamiast Cmeny.
    >

    > --
    >
    > TA

    panowie , tylko zwykly "polski burak ", moze miec watpliwosci czy na wazne
    uroczystosci rodzinne jak slub , komunia , chrzest itd itp mozna dac prezent uzywany.
    To musialoby byc cos wyjatkowego , powszechnie trudno dostepne - powiedzmy jakis
    stary obraz 15-wieczny "uzywany" wiec przez wiele pokolen.

    ale aparat fotograficzny do 500 zl ? - przeciez to trywialny zabawka , na ktora
    kazdego stac. nie robcie jeszcze z siebie w sieci przyslowiowych "polskich dziadow"
    - to juz minelo wprzed wielu laty , ze polacy tulali sie po europie handlujac
    gaciami i paskami do zegarkow. Na nowy aparat do 500 zl kazdego dzisiaj stac.
    .

  • 33. Data: 2014-03-22 07:23:28
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 21-03-2014 22:09, Habeck Colibretto pisze:
    > Prezenty używane kupuje
    > się po rozmowie z obdarowywanym... [...]

    Otototo, to jest też ważna kwestia. Ale znów: komunia odpada. Przed
    jakimiś tam urodzinami, rodzic, czy ktoś względnie bliski, mógłby
    dzieciaka zapytać, czy woli np. nowy aparat, ale że mają tylko 1000 zł,
    więc szału nie będzie, albo używany i to już będzie coś.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 34. Data: 2014-03-22 07:33:27
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 22-03-2014 06:41, XX YY pisze:
    > Na nowy aparat do 500 zl kazdego dzisiaj stac.

    No i to jest chyba wystarczająca kwota, aczkolwiek w przypadku, gdyby
    dziecko naprawdę lubiło robić zdjęcia, interesowało się tym, to
    wystarczyłoby pogadać z rodzinką i rodzice mogliby kupić body, dobry
    wujek z KGHM dwa obiektywy, ktoś inny lampę, ktoś tam jeszcze statyw, a
    reszta kasę.
    Tylko nie wiem, obniżyli wiek komunijny, moja siostrzenica ma niskie IQ,
    czy o co chodzi? Bo ja w tym wieku byłem już dość rozgarnięty, zaś
    siostrzenica, choć jeszcze do szkoły nie chodzi, nie ogarnia jeszcze
    podstaw komputera. Włączyć nie umie. Bawi się głupimi zabawkami i jak
    coś szybko nawija, to ja nie jestem w stanie tego rozkodować.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 35. Data: 2014-03-22 12:35:59
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <532d2c69$0$2224$65785112@news.neostrada.pl>,
    Zakonspirowany <x...@g...com> wrote:

> [...]
    > dzieciaka zapytać, czy woli np. nowy aparat, ale że mają tylko 1000 zł,
    > więc szału nie będzie, albo używany i to już będzie coś.

    Oho, znalazl sie kolejny ekspert-znawca zwyczajow kumunijnych.
    --
    TA

  • 36. Data: 2014-03-22 15:15:32
    Od: Zakonspirowany <x...@g...com>

    W dniu 22-03-2014 12:35, T...@s...in.the.world pisze:
    > Oho, znalazl sie kolejny ekspert-znawca zwyczajow kumunijnych.

    Tu nie trzeba być ekspertem. Tu wystarczy się zastanowić przez sekundę.

    --
    ?(??_?)? ? ???

  • 37. Data: 2014-03-23 00:24:51
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 21.03.2014, o godzinie 23.42.46, na pl.rec.foto.cyfrowa,
    T...@s...in.the.world napisał(a):

    <ciach>
    Są okazje, na które daje się nowe rzeczy, albo omawia się z obdarowywanym.
    Rozmowa z 8-letnim dzieckiem na taki temat jest bez sensu. Dziecko jak
    będzie chciało robić zdjęcia w przyszłości to sobie będzie kupowało używki.
    Jeżeli jednak masz na myśli zakup "używanego" aparatu, bo ktoś kupił i dwa
    dni później doszedł do wniosku, że go nie chce, to ciężko mówić w takim
    przypadku o używanym aparacie.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 38. Data: 2014-03-23 00:24:51
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 22.03.2014, o godzinie 07.23.28, na pl.rec.foto.cyfrowa,
    Zakonspirowany napisał(a):

> [...]
    > dzieciaka zapytać, czy woli np. nowy aparat, ale że mają tylko 1000 zł,
    > więc szału nie będzie, albo używany i to już będzie coś.

    Ale to 8-latek. Z takimi się nie dyskutuje. No chyba, że w baaaardzo
    bliskiej rodzinie. Dalsza albo daje kasę, albo nową rzecz, bo inaczej po
    prostu nie wypada.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 39. Data: 2014-03-23 01:28:14
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <c1m0lczapqy$.dlg@habeck.pl>,
> [...]

    > dni później doszedł do wniosku, że go nie chce, to ciężko mówić w takim

    Ale ja wlasnie mowilem o takim sprzecie.
    Podalem nawet linka do auckji gdzie byl taki aparat za 500zl w idealnym
    stanie.
    Natomiast Iksigrek i ten drugi kupuja na allegro uzywane gacie i
    wibratory i mysla ze wszyscy tak maja.
    --
    TA

  • 40. Data: 2014-03-23 10:21:39
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-03-23 01:28, T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    > stanie.
    > Natomiast Iksigrek i ten drugi kupuja na allegro uzywane gacie i

    Przyjrzales sie temu "idealnemu stanowi"? Bo wyglada na typowe
    zaklinanie rzeczywistosci w stylu aukcji Allegro.
    Wg mnie: idalany to +- stan fabryczny. Tytaj zas:
    1. Przytarty napis na kapslu obiektywu, nie dzieje sie to po dwoch
    sporadycznych uzyciach
    2. Wyglada, ze brakuje gumowej muszli wizjera
    3. Slady po mocowaniu statywu, male otarcia na kolku trybow
    4. Obicie/otarcie na gripie przy drzwiczkach akku
    5. Najprawdopodobniej nie ma oryginalnego pudelka

    Poza tym poszedl za 710, czyli sporo powyzej kwoty podanej na poczatku.
    Watkotworca pytal o w miare wytrzymaly aparat dla osmioletniej
    dziewczynki.... Nie spodziewalbym sie, ze lustrzanka w tym wieku spelni
    jej oczekiwania. Raczej wygeneruje sporo nowych problemow lacznie z waga
    aparatu i jego gabarytami.