  • Data: 2010-01-03 14:08:46
    Temat: Re: Aparat na dluga podroz
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    de Fresz napisal:
    > Zapomnij o płytkiej GO w przypadku kompaktów. Trzeba się mocno
    > nagimnastykować, aby choć trochę rozmyć tło i jest to upierdliwe. Myśl
    > raczej o lustrze i dobrze by było z opcją battery packa.

    Do dlugiej podrozy lepszy bedzie dla niego DOBRY kompakt.
    Dlaczego? Sam to przetestowalem. Sensowne uzycie lustrzanki
    zaklada dopasowanie obiektywu do zagadnienia, czyli wozenie
    szklarni. Uzycie zamiast tego spacer-zooma daje W WIEKSZOSCI
    przypadkow wyniki porownywalne z dobrym kompaktem (moje
    doswiadczenia: D300 + Nikkor 18-200 vs Canon G10). WYJATKIEM
    sa tylko slabe warunki oswietleniowe lub bardzo krotkie czasy,
    gdzie lustrzanka ma przewage. Niestety, jest to oplacone BARDZO
    kosztownym parametrem: waga. W dlugich podrozach, szczegolnie
    lotniczych, jest to parametr krytyczny. Dodatkowa sprawa, z ktora
    ostatnio stykam sie coraz czesciej, jest koniecznosc rozpakowywania
    sie nieomal na kazdej bramce kontrolnej, gdyz lustrzanka plus
    obiektywy wygladaja na podgladze podejrzanie w przeciwienstwie
    do 'niewinnego' kompaktu. Dodatkowo, przy street-photo w biedniejszych
    dzielnicach ubogich krajow kompakt mniej kusi potencjalnych napastnikow
    niz lustrzanka z dluga lufa.

    BTW dla ewentualnych wyjezdzajacych: Egipcjanie zablokowali
    fotografowanie w Dolinie Krolow i Dolinie Krolowych. Poprzednio
    zakaz dotyczyl fotografowania w grobowcach i wnoszenia kamer do Dolin.
    Obecnie zakaz dotyczy wnoszenia jakichkolwiek aparatow. Prawdopodobnie,
    w moim przekonaniu, wiaze sie to z poprawa parametrow filmowania
    w aparatach. No wiec, zakazali w ogole :( Przecwiczone naocznie
    w grudniu.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek