  • Data: 2010-01-03 16:11:12
    Temat: Re: Aparat na dluga podroz
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-03 15:08:46 +0100, Jacek_P <L...@c...edu.pl> said:

    > Do dlugiej podrozy lepszy bedzie dla niego DOBRY kompakt.

    Się nie zgadzam, bo to tyko pozory. Które pryskają przy oglądaniu zdjęc.

    > Dlaczego? Sam to przetestowalem.

    NIe tylko Ty.

    > Sensowne uzycie lustrzanki
    > zaklada dopasowanie obiektywu do zagadnienia, czyli wozenie
    > szklarni.

    2-4 IMHO powinny wystarczyć w zupełności, zależnie jakie kto ma
    specyficzne wymagania. A i 1 superzoom dałby radę.

    > Uzycie zamiast tego spacer-zooma daje W WIEKSZOSCI
    > przypadkow wyniki porownywalne z dobrym kompaktem (moje
    > doswiadczenia: D300 + Nikkor 18-200 vs Canon G10). WYJATKIEM
    > sa tylko slabe warunki oswietleniowe lub bardzo krotkie czasy,

    Krótkich czasów mi w kompakcie nigdy nie brakowało, ISO powyżej 400,
    lagu spustu, sterowania GO, szerszego kąta, dłuższego życia na baterii,
    kadrowania poprzez rozsądny wizjer, a nawet rozsądnych zdjęć seryjnych
    - dziesiątki razy.

    > Niestety, jest to oplacone BARDZO kosztownym parametrem: waga.

    Tu się zgadzam w zupełnośc.

    > W dlugich podrozach, szczegolnie lotniczych, jest to parametr krytyczny.

    Kpisz sobie chyba? Pogdaj z trekingowcami i tego typu turystami
    noszącymi wszystko przez wiele km na swoim garbie. A o zgrozo wielu na
    wyprawy z których chcą przywieźć sensowny materiał foto, wybiera
    lustra. Podróże lotnicze - toż dopiero radosny żarcik.

    > Dodatkowa sprawa, z ktora
    > ostatnio stykam sie coraz czesciej, jest koniecznosc rozpakowywania
    > sie nieomal na kazdej bramce kontrolnej, gdyz lustrzanka plus
    > obiektywy wygladaja na podgladze podejrzanie w przeciwienstwie
    > do 'niewinnego' kompaktu.

    Histeria terrorystyczna kwitnie.

    > Dodatkowo, przy street-photo w biedniejszych
    > dzielnicach ubogich krajow kompakt mniej kusi potencjalnych napastnikow
    > niz lustrzanka z dluga lufa.

    W takich rejonach wszystko kusi, łącznie z porządnie wyglądającymi
    butami. 100% pewność daje tylko nie zbliżanie się do takich miejsc.

    de Fresz