    From: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Aparat do 3tys.
    Date: Mon, 11 Apr 2011 15:15:43 +0200

    W dniu 2011-04-11 14:06, Pawel Gancarz pisze:

    > Przejedź się do macalni, wybierz sobie coś z Wielkiej Czwórki (Pentax,
    > Sony, Canon, Nikon), na pewno się nie zawiedziesz. Nie daj się wrobić
    > w jakieś niszowe nexy itp.

    NEXy należą do SSONY, a Pentax nie należy do wielkiej czwórki. Jest
    raczej wielka trójka. A jeśli mówimy o wielkiej czwórce, to raczej
    Canon, Nikon, Sony i Samsung :P

    Co do aparatu. Chciałem odpisywać pierwszego dnia, ale po zastanowieniu
    stwierdziłem, że jakakolwiek propozycja będzie równie dobra co zła.

    Do Andrzeja - jeśli zależy ci tylko na zdjęciach, to bierz jakikolwiek
    aparat z matrycą 4/3 lub większą. Już od kilku lat jakość zdjęć jest
    bardziej niż zadowalająca, a to, że jedne są słabsze od innych, to
    normalna sprawa. Na pewno większość obecnie kupowanych aparatów będzie
    dawała lepszej jakości obraz niż większość pięcioletnich aparatów,
    chociaż sam możesz tego nie dostrzec porównując zdjęcia np. z Nikona
    D70(2004) i Nikona D90(2008) użytkując w codziennych warunkach*.

    * nie krzyczeć. Mam Pentaksa K110D z taką samą matrycą i Pentaksa K-7 z
    dużo nowszą i wiem, że na codzień nie ma to naprawdę znaczenia i oba
    aparaty(pomijając sterowanie i ciężar) spisują się równie dobrze.