  • Data: 2011-04-11 14:00:52
    Temat: Re: Aparat do 3tys.
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Andrzej Kuća" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:inufqu$kud$1@inews.gazeta.pl...
    > Panowie, reasumując - możecie mi podpowiedzieć przynajmniej nad jakim
    > wyborem
    > powinienem się zastanowić? Widzę, że polecacie Pentax'a k-r, ale z jakim
    > obiektywem (żeby się zmieścić w cenie 3000zł), a oprócz niego co jeszcze?

    W podanym wcześniej przeze mnie linku masz body k-r i dwa obiektywy w cenie
    3030. Zakres - od 18 do 200. Musisz uwzględnić jeszcze kartę i jakiś
    pokrowiec/a najlepiej torbę - w zależności od możliwości finansowych. Potem
    statyw i lampę, jeśli oczywiście lubisz dźwigać takie rzeczy i robić zdjęcia
    w trudnych warunkach. Nad dłuższym od tego 50-200 zastanów się po opanowaniu
    aparatu i tych dwóch. A wtedy jeszcze stałka i helios na mocowanie m42 ;-)
    A tak poważnie, zdjęcia robię od siódmego roku życia, (czyli już z okładem
    30 lat) pentaksem od 2002 mniej więcej, cyfranką (k10d) od 2008. Mam z osiem
    obiektywów, przy czym do 95% zdjęć wystarczają mi kit (18-55), tele pentaxa
    (55-300) oraz samyang - manualny, jasny 85 mm (do portretów).
    Te pozostałe 5% to eksperymenty z różnymi słoikami, (a zwłaszcza
    konwerterem), bez których można żyć ;-)
    Mam niewielkie doświadczenie z pożyczonym canonem D40, i cóż, co kadyszki
    nie ma startu ;-) Poza wyraźnie lepszym AF, wszystko w tym aparacie było
    bardziej toporne, albo po prostu nie było takiej funkcji (do której
    przyzwyczaił mnie pentax). Dobiła mnie konieczność restartowania co kilkaset
    zdjęć (pojawiał sie error na ekraniku i aparat wymagał wyjęcai baterii w
    celu restartu). Uczciwie jednak przyznaję, że EOS markII, którego też miałem
    przez dwa dni zostawia kadyszkę znacznie w tyle, niestety cenowo także. Nie
    mam porównania z k-7 czy k-5, więc się nie wypowiem.
    Dlatego - jesli entry level, to k-r a potem rozbudowa szklarni. O ile
    oczywiście nie planujesz za rok przesiadki na inny system, ale w takim
    wypadku od razu kup droższe body z innej stajni.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi