  • 31. Data: 2014-04-11 09:40:46
    Temat: Re: Aparat dla zafascynowanej foto amatorki.
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Thursday, April 10, 2014 9:29:32 AM UTC-4, S.W. wrote:

> [...]
    >

    > Bezlusterkowce i inne NEXy odpadają...

    > Raczej typowa fotografia, wideo okazjonalnie.

    > Słaba w sensie rozmiaru? rozdzielczości czy jakości?
    >

    > Wg. http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d7100/13
    >
    > i http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d7100/17
    >
    > nie wypada chyba tak źle w porównaniach...

    > W ogóle nie jest brany pod uwagę jako opcja.

    > Wiem. Ja się zastanawiam jak jest z budowaniem systemu na bazie
    >
    > bezlusterkowców. Kompatybilnością i dostępnością obiektywów (także
    >
    > używanych) i akcesorii

    > Wiadomo - zestaw z kitem na początek. Nikon i Canon mają z tego co widzę

    Zestaw, to jest wlasnie kit a kit, to jest zestaw.
    Chcesz wiec kit z kitem albo zestaw z zestawem.
    Jeden element nie moze byc kitem ani zestawem.
    To dokladnie tak samo jakbys chcial body z korpusem,
    albo lens z obiektywem lub na odwrot.

    Jak juz chcesz kobiete zadowlic aparatem, to przy okazji
    ucz ja poprawnego nazewnictwa, zaczynajac oczywiscie od siebie.

    Slon

  • 32. Data: 2014-04-11 12:00:03
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >

    > Jak juz chcesz kobiete zadowlic aparatem, to przy okazji
    >
    > ucz ja poprawnego nazewnictwa, zaczynajac oczywiscie od siebie.

    raczej nie masz racji. wlasciwie na pewno nie.
    w jezyku polskim zlepek 3 liter "kit" oznacza cos innego niz w j . angielskim
    w swiecie fotograficznym w polsce przyjelo sie, ze pod pojeciem "kit" rozumie sie
    obiektyw oferowany w zestawie. nie uzywa sie ´"kit" dla okreslenia body z zestawu ,
    uzywa sie kit dla okreslenia obiektyu z zestawu. to jest inaczej niz w j. angielskim
    choc stad sie wywodzi.
    jak zlepek liter "car" cos innego oznacza w j. angielskim cos innego w polskim. tak
    zlepek liter "kit" maja rozne znaczenia w tych jezykach.
    taka jest rzeczywistosc , a rzeczywissc nie jest nieprawidlowa.

    " zestaw z kitem" w j. polski oznacza zestaw skladajacy sie z aparatu i obiektywu
    oferowanego w zestawie.
    mozna w jh. polskim mowic o zestawie z innym obiektywem niz oferowanym w zestawie.

    nie mialem zadnej watpliwosci co autor mial na mysli.
    mozna sie oburzac , ale tak jest.

    a najbardziej podoba mi sie ze "kit " po polsku to masa sluzaca do uszczelniania
    dziur w oszklonych oknach. pasuje -kit to tez w zasadzie obiektyw do zatkania dziury
    w aparacie - ale to oczywiscie zabawne skojarzenie.

  • 33. Data: 2014-04-11 12:39:43
    Od: Dominik <d...@g...com>

    W dniu czwartek, 10 kwietnia 2014 22:33:31 UTC+2 użytkownik jo44 napisał:
> [...]
    zdecydowała się na Canona 100D i jest bardzo zadowolona

    > To zdjęcia z tego Canon'a?

    To akurat są zdjęcia z mojego Fuji X10 i Nikona D90 :)

  • 34. Data: 2014-04-11 14:23:43
    Od: Krata <4...@g...com>

    W dniu 2014-04-11 12:00, XX YY pisze:

> [...]
    dziur w oszklonych oknach. pasuje -kit to tez w zasadzie obiektyw do zatkania dziury
    w aparacie - ale to oczywiscie zabawne skojarzenie.

    powyższa wypowiedź to prawdziwy kit
    http://synonimy.ux.pl/multimatch.php?word=kit&search
    =1

  • 35. Data: 2014-04-11 20:41:12
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-04-09 21:24, S.W. pisze:
    > Witam.
    >
    > Szukając aparatu dla żony, biorąc pod uwagę jej preferencje zawęziłem
> [...]

    Jakiś czas temu bardzo podobnie kombinowałem. Zdecydowałem się na A-77.
    Bardzo odpowiadało mi rozwiązanie SLT - bez klapoczącego lustra. Szybki,
    cichy, ergonomiczny (2 kółka, programowalne przyciski), stabilizacja w
    body więc nawet w najprostszych obiektywach masz stabilizację, niskie
    szumy. Do tego masz automatyczną pamięć 30 obiektywów, gdzie możesz
    podregulować dla poszczególnych modeli ostrzenie. Nie wspomnę o EVF
    (elektroniczny wizjer) - tam gdzie w zwykłej lustrzance już nic nie
    widać, tu widać jeszcze całkiem dobrze plus masz przełączane wszelkie
    dodatkowe informacje jakie chcesz obserwować (histogram, poziomica
    cyfrowa, siatka, parametry ekspozycji, ustawienia itd). Ładnie też
    współpracuje z oświetleniem studyjnym (przewodowo i przez pilota
    radiowego - a tego ostatniego trochę się obawiałem ale działa). Bardzo
    przydatnym elementem jest wyświetlacz LCD, który można wyciągnąć poza
    obrys body i regulować 360 stopni. Możesz w ten sposób fotografować np.
    przy ziemi pod dowolnym kątem - w każdej pozycji obraz będzie widoczny.
    Szkła do niego pokrywają chyba cały potrzebny zakres potrzeb - obojętne
    czy patrzymy na jakość czy na cenę. A do tego aparat sam w sobie nie
    jest drogi. Brakuje wielokrotnego naświetlania jednej klatki. Jest
    energochłonny (wyświetlacz ciągnie). Akumulatory są tanie, ładują się
    szybko więc można mieć jeden w zapasie w razie całodziennej sesji
    zdjęciowej. Są też do dostania nieoryginalne gripy po rozsądnej cenie
    (coś koło 250zł) tak samo funkcjonalne jak oryginały. Możesz tam
    wpakować 2 akumulatory automatycznie przełączane. Z perspektywy czasu -
    nie żałuję wyboru.

    Marek

  • 36. Data: 2014-04-12 08:21:04
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, April 11, 2014 6:00:03 AM UTC-4, XX YY wrote:

> [...]
    dziur w oszklonych oknach. pasuje -kit to tez w zasadzie obiektyw do zatkania dziury
    w aparacie - ale to oczywiscie zabawne skojarzenie.

    Zdaje sobie sprawe, ze w Polsce jest dostatek idiotow i mozna im bylo wcisnac kit z
    tym kitem.
    Teraz bedziecie tego kitu bronic do usranej smierci, bo to wasz kit.
    A racja oczywiscie nie moze byc moja bo wasza racja, jest mojsza od mojej.

    Slon

  • 37. Data: 2014-04-12 10:44:16
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > Teraz bedziecie tego kitu bronic do usranej smierci, bo to wasz kit.
    >
    > A racja oczywiscie nie moze byc moja bo wasza racja, jest mojsza od mojej.

    dostatek idiotow - jak wszedzie.
    musza istniec idioci , po to zeby innym wydawalo sie ze sa madrzejsi.
    Gdybys innych nie mogl obrzucic eptitetem " idioci " pewnie czulbys sie
    niedowartosciowany. A tak od razu poprawiles sobie samopoczucie.

    nie ma sensu obrazac sie na rzeczywistosc.

    jezyk nie jest czyms martwym , ciagle awaluje , slowniki nie nadazaje z definiowaniem
    pojec.

    To walka z wiatrakmi.

  • 38. Data: 2014-04-12 10:46:49
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]

    niedowartosciowany. A tak od razu poprawiles sobie samopoczucie.

    nie ma sensu obrazac sie na rzeczywistosc.

    jezyk nie jest czyms martwym , ciagle ewaluje , slowniki nie nadazaje z definiowaniem
    pojec.

    To walka z wiatrakmi.

  • 39. Data: 2014-04-12 13:04:50
    Od: "S.W." <n...@m...maila>

    W dniu 2014-04-11 11:00, XX YY pisze:

> [...]
    oferowanego w zestawie.
    > mozna w jh. polskim mowic o zestawie z innym obiektywem niz oferowanym w zestawie.

    Dokładnie z takim określeniem się spotkałem. "Zestaw z kitem", "zestaw z
    kitowym szkłem", itp...

    > nie mialem zadnej watpliwosci co autor mial na mysli.
    > mozna sie oburzac , ale tak jest.

    A ja nie miałem zamiaru siać zamętu :)

    Przyznaję że w temacie foto wiem tyle co przeczytam/usłyszę więc mogę
    jak najbardziej się mylić - ale nie mam zamiaru obrzucać innych
    negatywnymi epitetami jak mnie poprawią...

    A tak już całkiem O.T. - postanowiłem po latach zaglądnąć ponownie na
    usenet wierząc w jego przewagę nazwijmy to "poziomu" odpowiedzi jak i
    intelektualną... Oj dużo się zmieniło...

    --
    pozdr
    SW

  • 40. Data: 2014-04-12 13:09:29
    Od: "S.W." <n...@m...maila>

    W dniu 2014-04-10 14:39, XX YY pisze:

    > akurat zakres tonalny to jest to co widac na zdjeciach , nawet jesli nie bardzo
    zdajemy sobie sprawe z tego jak to nazwac.
    > wiekszy zakres tonalny powoduje ze masz wiecej przejsc tonalno - kolorystycznych ,
    szczegolne w swiatlach - latwiej sie fotografuje , zdjecie jest ladniejsze.
    > mniejszy zakres tonalny powoduje , ze w swiatlach chetniej wystepuja przepaly (
    biel ekranu/papieru), a w glebokich cieniach szum.

    > na zakres tonalny warto zwracac uwage - wymieniony nikon jest pod tym wzgledem od
    canona lepszy.
    > roznica rozdzilczosci jest bez wiekszego znaczenia 4 mpx wiecej to liniowo
    zaledwie o 5% wyzsza rozdzeilczosc - to nie musi byc decydujace.

    > pozostale fjuczery , gajzery , wodotryski , fontanny to rzecz gustu , upodoban i
    osbistych preferncji. a jak wiadomo my mezczyzni nie za bardzo mamy pojecie o
    preferncjach kobiet.

    Dzięki za rzeczowe informacje :)

    ps. czy mi się wydaję czy coraz mniej osób ustawia sobie line-wrap do 80
    w wysyłanych wiadomościach?

    > tak to jest wazne - pamietajac o tym , ze nikon daje nieco lepszy obraz.
    > przy braku decydujacego rozstrzygniecia przez " macanie" , warto pamietac o nieco
    lepszym obrazowaniu tego nikona.

    > ale obydwa modele to mozna powiedziec aktualny high - end w zakresie obrazowania
    przez matryce aps-c

    No właśnie ta matryca - z tego co zdążyłem przeczytać w przypadku nikona
    późniejsza zmiana body na jakieś pełnoklatkowe powoduje że obiektywy do
    korpusu z APS-C będą pasować ale zdjęcia będą przycięte.
    Co do canona nic takiego nie znalazłem (ale co prawda nie miałem czasu
    za dużo szukać :).

    pozdr
    --
    SW