  • 21. Data: 2014-04-10 16:45:10
    Temat: Re: Aparat dla zafascynowanej foto amatorki.
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-04-10 16:23, XX YY pisze:

    > ponadto ceny do m4/3 to odzialna galaz ekonomii.
    > bez doktoratu nijak tak wysokich cen squmac nie mozna.
    >
    > jesli mam dac 5000 -6000 za m4/3 a o 500- 1000 pln drozej kosztuje nowy n610 c6 to
    ja alternatywy dla ff nie widze w postaci 3/4.

    E-M10 kosztuje 2700 zł w przedsprzedaży. W zamian dostajesz zgrabne
    ergonomiczne magnezowe body, dwa pokrętła sterujące, stabilizację z
    każdym szkłem, pewny af i świetny wizjer.

    --
    marcin

  • 22. Data: 2014-04-10 17:42:01
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 10. April 2014 16:45:10 UTC+2 schrieb mt:

> [...]
    >
    > ergonomiczne magnezowe body, dwa pokrętła sterujące, stabilizację z
    >
    > każdym szkłem, pewny af i świetny wizjer.

    aparat nie jesz zly i nie jest przesadnie drogi.
    obiektywy- roznie to bywa np zuiko 7-14/4.0 ok 12000 pln i caly szereg obiektywow
    dobrych ale i dorgich do m4/3. Wybor nie jest zly ale w zasadzie ceny w granicach
    min. 3000 - 4000 pln za cos interesujacego.

    taki om-d em1 - kosztuje juz ok 8000 pln -flagowy model m4/3
    jakby nie bylo n7100 moznaby uznac aktualnie za flagowy aps-c jednak jest tanszy.

  • 23. Data: 2014-04-10 18:21:53
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-04-10 17:42, XX YY pisze:

    > aparat nie jesz zly i nie jest przesadnie drogi.
    > obiektywy- roznie to bywa np zuiko 7-14/4.0 ok 12000 pln

    Znowu jakieś bajki pociskasz. Nie ma takiego obiektywu do m43. m.Zuiko
    7-14/2.8 jeszcze nie ma na rynku (wprowadzenie zapowiedziane na 2015
    r.). Jeśli chodziło ci o Zuiko 7-14/4, to jest to szkło do lustrzanek
    4/3. Już nie produkowane, ale i tak nie kosztuje 12 tys. zł tylko ok. 7.
    Pokaż link do tego Olka 7-14/4 z mocowaniem m4/3 za 12 tys. zł.
    Panasonic 7-14/4 kosztuje ok. 4 tys. zł.

    > i caly szereg obiektywow dobrych ale i dorgich do m4/3. Wybor nie jest zly ale w
    zasadzie ceny w granicach min. 3000 - 4000 pln za cos interesujacego.

    m.Zuiko 12-40 kosztuje ok. 3 tys. zł (999$ w US). Ile kosztuje Nikkor
    17-55/2.8? 5 tys. zł., Canon 17-55/2.8 jest trochę tańszy a oba i tak
    nie dają takiego kąta widzenia na szerokim.

    > taki om-d em1 - kosztuje juz ok 8000 pln -flagowy model m4/3
    > jakby nie bylo n7100 moznaby uznac aktualnie za flagowy aps-c jednak jest tanszy.

    E-M1 kosztuje nieco ponad 6 tys. zł (sama puszka, w US bez problemu do
    kupienia za 1200$), 9 tys. kosztuje w zestawie z 12-40/2.8, czyli
    podobnie co D7100 z 17-55/2.8.

    --
    marcin

  • 24. Data: 2014-04-10 18:49:10
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 10. April 2014 18:21:53 UTC+2 schrieb mt:

> [...]
    >

    > E-M1 kosztuje nieco ponad 6 tys. zł (sama puszka, w US bez problemu do
    >
    > kupienia za 1200$), 9 tys. kosztuje w zestawie z 12-40/2.8, czyli

    http://www.amazon.de/Olympus-Zuiko-Digital-7-14-Weit
    winkelzoomobjektiv/dp/B0007WDH3I/ref=sr_1_1?ie=UTF8&
    qid=1397143954&sr=8-1&keywords=zuiko+7-14

    na 4/3 z adapterem na m4/3

    o cenach w usa to moze pisz na jakims amerykanskim forum , o ile znasz na tyle jezyk.

  • 25. Data: 2014-04-10 21:13:59
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-04-10 18:49, XX YY pisze:

> [...]
    >
    > na 4/3 z adapterem na m4/3
    >
    > o cenach w usa to moze pisz na jakims amerykanskim forum , o ile znasz na tyle

    A o cenach z amazon.de pisz na jakimś niemieckim. Jak lubisz przepłacać,
    to jesteś frajer:
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/olympus-zuiko-digital-
    7-14-mm-f/40-ed.html
    Chociaż to i tak bez sensu podpinać takiego kloca przez mmf-2, jak można
    mieć z natywnym bagnetem m4/3:
    http://www.cyfrowe.pl/aparaty/obiektyw-panasonic-lum
    ix-g-vario-7-14-mm---f4,0---asph.html

    --
    marcin

  • 26. Data: 2014-04-10 22:31:09
    Od: xyz <x...@i...pl>

    W dniu 2014-04-10 15:30, S.W. pisze:

    > Kolejny głos za bezlusterkowcem.
    > Ale jakoś ani żona ani ja nie jesteśmy do tego przekonani.
    >
    > pozdr
    Ja się zaczynam przekonywać, robiłem fotki Nex`ami 5 i 7, efekty kapitalne.
    Robiłem też Panasonic G3 i też ekstra.
    Aktualnie robię najczęściej D7000 i D90.
    Zabierając jedną puszkę i 2 obiektywy jest tego już sporo.
    Na bardziej wymagające warunki dochodzą inne graty jak filtry, akcesoria
    do czyszczenia
    statyw, lampa itp. to robi się wszystkiego kilkanaście kilo.
    Ale nawet wędrując sobie z jednym body i np 18-105mm po kilku godzinach
    łażenia
    kark i ręce dają się we znaki. Przy bezlusterkowacach po całym dniu
    focenia nie byłem
    tak padnięty.
    Dla kobiety szczególnie będzie to bardziej wygodne.

    --
    --- xyz

  • 27. Data: 2014-04-10 22:33:31
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 2014-04-10 14:01, Dominik pisze:

    > ze względu na stosunek wartości: rozmiar apartu/rozmiar matrycy - moja żona
    zdecydowała się na Canona 100D i jest bardzo zadowolona

    > https://www.flickr.com/photos/dominikon/

    To zdjęcia z tego Canon'a?

  • 28. Data: 2014-04-10 22:49:16
    Od: "S.W." <n...@m...maila>

    W dniu 2014-04-10 21:31, xyz pisze:

> [...]
    > focenia nie byłem
    > tak padnięty.
    > Dla kobiety szczególnie będzie to bardziej wygodne.

    Może te argumenty dadzą jej do myślenia :)

    pozdr
    --
    SW

  • 29. Data: 2014-04-11 08:27:54
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-04-10 15:29, S.W. pisze:
    > Nie wspomniałem o jeszcze jednym czynniku istotnym dla kobiety -
    > względnie rozumiana 'estetyka' aparatu. Pentaksy jakoś nie podeszły

    http://www.us.ricoh-imaging.com/dslr/K-50_Custom_Col
    ors

    :)

    JD

  • 30. Data: 2014-04-11 09:28:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Freitag, 11. April 2014 08:27:54 UTC+2 schrieb JD:
> [...]

    a skad faceci maja wiedziec jaki poczucie estetyki maja kobiety ?

    to jest troche zabawne jesli faceci dyskutuja co dla kobiety jest najlepsze.
    wyobazcie sobie, ze kobiety dyskutuja , ktory aparat bedzie dla ktoregos z was
    odpowiedni. Jakby moja zona uznala , ze jestem wysoki , to potrzebuje duzy aparat ,
    cha , cha , cha . Vice versa - rownie zabawnym jest przeswiadczenie , ze jesli
    kobieta jest nizszego wzrostu , to aparat musi byc maly i lekki.

    Kobiety potrafia uzywac ten sam sprzet co mezczyzni i wcale nie gorzej od nich.